Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Er ikke enig. 30%. Hadde dette skjedd i ett annet selskap på Oslo børs som ikke blir manipulert så hadde ikke kursen vært opp bare 20%. Hadde dette skjedd på en annen børs så hadde vi sett 3 sifret % oppgang

2 Likes

Im all in already

1 Like

Tænker det er på tide at slette Funcom fra listen over “Tulleselskaber” og “Tulleaktie”.
Med så seriøs en investor som Tencent bliver det rigtig fint fremover.
At Jebsen sælger på den måde, er særdeles kærkomment, istedet for den måde det foregik på før, hvor det førte til massiv nedtur efterfølgende.

Rart med det når verdens største spillselskap kjøper 1 / 3 av Funcom. Det er uhørt at aksjen ikke står langt over kurs 15,72. Dette er (cirka) den viktigste nyheten selskapets historie.

2 Likes

Spørsmålet er…av det volumet vi har sett etter tencent på 15.72…hvem selger til hvem og hvorfor…

Edit: Svaret på spørsmålet er etter min mening ikke rett frem…

Enig der, Funcom er ikke som de andre barna. Men det har “bare” blitt byttet fra en storaksjonær til en annen (ser man bare på antall aksjer og ikke hvem som kjøpte de). Nå står det hele og faller på om vi kan få inn flere seriøse langsiktige investorer eller ikke. Skjer sistnevnte er vi tilbake til start på kort sikt tror jeg. Men så er jeg født pessimist også da, vet ikke om det kommer frem :stuck_out_tongue: :wink:

Ingen vet hva morgendagen bringer … Kan både opp og ned.
Men en ting er sikkert , aksjen er fortsatt lavt priset

1 Like

Helt ok att få handlat 50öre under tencent :joy:

Var lite för snabb :grin:

Tencent er nå over 15 mill i minus. Håper de ikke satte stop loss!

2 Likes

Hadde denne vært på NYSE så ville jeg veddet min venstre nøtt på at det hadde vært større prosenter enn 15-20

1 Like

Sjå der har eg kaupt meg litt aksjar.

6 Likes

Snart en krone rabatt på tencent-kurs.

Because Funcom :man_shrugging:

De som tør å trade opp og ned nå får gjøre det :stuck_out_tongue: Jeg tør ikke. 100% inne med teorien om at det kommer bølger med investorer fra resten av verden de neste dagene.

1 Like

Det er mange her inne som selger. Fordi de er fitte redd for hva pingla i Bergen vil gjøre

1 Like

Men fra spøk til alvor… ASP har ikke så mye aksjer som det det er blitt dumpet i dag. Er det Core eller Rorbua som ikke liker Tencent??

Eller er det mini Aspene😂?

1 Like

Omsetning 1800% over normalt… Hehe Nice

Neida - dette er bare definert som “moderne aksjehandel”.

1 Like

Det er bare ASP som selger og kjøper med flere kontoer samtidig…

ASP trives som “fisken i vanne” når det er stor omsetning i aksjen slik som det er i dag…

2 Likes

ASP har nok snurret beholdningen minst to ganger i dag.

2 Likes