Sier ikke annet at et styremedlem burde forsøkt OTC, når vedkommende vet inderlig godt hva status quo i aksjen er.
Alle store fond etc. får nå muligheten til å komme inn på langt lavere kurser enn de ellers ville gjort, så da blir det momentet “brukt opp” og de har langt lavere snitt og kommer til å selge når den nærmer seg 17-18.
Du tror inte han har försökt? Jesus
Många bakåtsträvare här. Som vanligt. Utan gårdagens nyhet hade vi stått i 12 nok och alla hade lipat ändå.
Ja, fonderna behöver (ännu) mer tid på sig för att analysera det nya läget för FC. Det kommer. Och det måste komma. För övrigt handlar det också om att rädda kvar ett fint bolag i landet och att börja bygga förutsättningar för en växande bransch också i Norge. Snart har alla flyg avgått. (Naturligtvis inte sant, men Norge ligger efter. Ni behöver seriösa investerare som fattar att det finns pengar i detta. I stället har ni en amatör i Bergen som saboterar för dem som försöker.)
“fonder måste köpa nu”. Japp Tencent köpte 29% 
Kan han virkelig si til market maker at “hej hej 30. september blir det klart at Tencent köper 1 / 3 av Funcom til kurs 15,72, kan ni finna en som vil ha mina 2,25 mill. akti til ca. samma pris”? Trodde ikke det var mulig før etter nyheten var offentlig 
Spiller en rolle ift hvilket tidsperspektiv man har for investeringen. Jeg tror fremdeles på selskapet, som jeg har gjort siden 2017. Har dette gitt meg gjennomsnittlig avkastning ift børsen ellers? Nei…
Har det gitt meg meravkastning ift den økte risikoen jeg mener aksjen innebærer? Nei…
Så langt er derfor juryen ute på «kjøp» biten…,
Menade köpa på marknaden. 
Tencent kan inte köpa både Jebsens och Malmbergs aktier pga budplikt. Vad hade du valt?
Du forstår da vel at jeg mener han burde solgt OTC etter Tencent sitt kjøp ble kjent. Man skulle tro at det fantes noen der ute (ikke Tencent) som var interesserte i ~3 % av Funcom.
Tycker ni ska ställa er frågan. Vad hade hänt med FC om Jebsen börjat sälja på öppna marknaden?
Jeg låner fra litt ymse nettsider her så ta spesielt tallene med en klype salt. Tror vi uansett kan konkludere med at tencent har en enorm kontaktflate ut mot det asiatiske markedet.
Av sosiale medier ser de to største ut til å være QQ og WeChat, men de har platformer for mye diverse.
- QQ: 807.9 millioner monthly active users (2019)
- WeChat: > 1 milliard monthly active users (2019)
- Sogou: Søkemotor med 443 millioner monthly active users (2019)
- Tencent music: 800 millioner monthly active users (2018)
- WeGame: Tencent sitt svar på Steam, 43 millioner monthly active users (2018) mot steam sine 90 millioner
- I tillegg kommer eierskap i alt for mange platformer, tjenester, spill osv. til at jeg gidder å telle
- Epic games (Unreal engine, fortnite og epic games store) er kanskje spesielt verdt å nevne
Vad är kravet för att hoppa upp i lista på Oslo Börs ? Tänkte om volymen fortsätter på detta viset.
Om du hade behövt 35 mnok nu. Hade du sålt på öppna marknaden direkt eller hoppats på att någon köper om 1 vecka? 1 månad? 1 år,?
Vi pratar om en helt vanlig människa.
Malmberg gör inga spel. Det gör Funcom.
Som styremedlem med inngående kjennskap i både selskap og aksje ville jeg definitivt sett om det gikk raskt og enkelt OTC før jeg økte freefloat med 2,25 millioner aksjer.
Han gadd vel ikke å vente på Dumpesatan han heller.
Hadde ikke 3 prosent av selskapet blitt solgt over børs i går hadde kursen vært 16+ og Tencent sin inngang blitt gulvet all rasjonalitet (selv i Funcom) skulle tilsi.
100% säker på att kursen hade gått ner idag oavsett Malmbergs sälj eller inte 
Uppenbarligen behövde Malmberg pengarna eller ville minska risken (pga. uppfuckad handel, tack vare ni vet vem). Det är sånt som händer i ett bolag, helt normalt. Det som Aset i Bergen sysslar med är däremot inte normalt. Så sluta klaga på Malmberg och inse att han hade kunnat sköta detta på ett helt annat sätt på en helt annan nivå om inte Aset i Bergen hade rövknullat akti så länge. Nu är det bara Tencent som betyder något. Detta kommer att bli bra. Håll en tumme för att bolaget är åtminstone 20% norskt om ett år.