Alle aksjer i en indeks blir (i ulik grad) påvirket av sentimentet i den gitte indeksen.
Det skjedde ikke rent sjelden for noen år siden. Funcom gikk ofte motsatt vei av børsen. Nå benyttes makro for å forsterke fallet.
Följt med på handeln ? Uppenbart mycket TA expert som kommer in med makro åsikter plötsligt.
Takk
Du spurte hva som skjedde siste 10 minutter av nyheter. Jeg ga deg fasiten. Om du ikke liker fasiten er det helt ok.
Funcom er ikke på topp 20 av de som faller mest i dag engang.
De faller mest i sin sektor, men det er jo peanuts.
@Frodoen - bare hyggelig
Klarte seg bra til enda mer blodrød makro i går
Fasit meg i rævva
Antar at du blir bra trigget over å få et chart i fleisen, men når S&P500 raser, OSEBX raser, da er faktisk ikke Funcom i et vakuum.
Uflaks at ikke Tencent kom i en uke med halloistemning, men sånn er livet.
Nå er det snart grønt igjen over dammen, så da må det bli rally i morgen
/s
Venter forsatt på rushet av kinesiske investorer skal komme Kanskje jeg må vente en stund
Jäkla otur vi hade med makron
@Martins
Kanskje det blir litt det samme som at oljefondet kjøper 29% av et kinesisk selskap. Mye hallois for aksjonærene i det enkelt selskapet, men tror ikke du finner mange nordbagger som løper etter
Men noen internasjonale fond kommer nok, vi har sett antydning allerede.
Den tar oss til 12,88 på en intradags dipp ila ukene som kommer. Alle klager og neste år er alt glemt:blush:
Känner mig på riktigt ganska uppgiven över hela situationen. Det känns lite som att, “Varför ska någon frivilligt välja att investera i Funcom?”
Allting görs rätt, allting går bra… men ändå blir det bara “meh”.
Nu är det så att det fundamentala gör att jag trots det väljer att följa med skeppet ner i djupet men jag förstår ju om folk hoppar av den här lekstugan.
t.o.m. De svært «kunnskapsrike» i podden i dag, var inne på at gaming aksjer kan/er motsykliske. Det sier jo litt Uansett, jeg står klar på 13-tallet i morgen
Det stiger i morgen om det holder seg som nå ut dagen, vet du hvorfor? For alle dumskallene som utnyttet mulighet til å spille på dårlig makro solgte, og de må nødvendigvis inn igjen, fordi de dreit på draget?! Hvis ikke, var dumskallene smartskaller
En annen ting, hvor bra er det ikke om en dag til dag trader klarer å assosiere Funcoms kursoppførsel direkte med makro? How fucking convenient…
Jag är med på resan över 2020-2021. Är ni?
Skall vi sluta älta det gamla och försöka blicka framöver? 2020-2021 kommer vara fullsmockat med bolagsspecifika nyheter, publishingsläpp, interna släpp , pulsförsäljning/uppdateringar av befintliga spel och förvärv?!
Härlig omsättning idag med!
Joda, bare synd kursen blir holdt nede