Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Alle aksjer i en indeks blir (i ulik grad) påvirket av sentimentet i den gitte indeksen.

Det skjedde ikke rent sjelden for noen år siden. Funcom gikk ofte motsatt vei av børsen. Nå benyttes makro for å forsterke fallet.

3 Likes

Följt med på handeln ? Uppenbart mycket TA expert som kommer in med makro åsikter plötsligt.

Takk :wink::black_flag:

Du spurte hva som skjedde siste 10 minutter av nyheter. Jeg ga deg fasiten. Om du ikke liker fasiten er det helt ok.

3 Likes

Funcom er ikke på topp 20 av de som faller mest i dag engang.

De faller mest i sin sektor, men det er jo peanuts.

@Frodoen - bare hyggelig :zipper_mouth_face:

1 Like

Klarte seg bra til enda mer blodrød makro i går :roll_eyes:

2 Likes

Fasit meg i rævva :wink:

2 Likes

Antar at du blir bra trigget over å få et chart i fleisen, men når S&P500 raser, OSEBX raser, da er faktisk ikke Funcom i et vakuum.

Uflaks at ikke Tencent kom i en uke med halloistemning, men sånn er livet.

3 Likes

Nå er det snart grønt igjen over dammen, så da må det bli rally i morgen :circus_tent:

/s

5 Likes

Venter forsatt på rushet av kinesiske investorer skal komme :smiley: Kanskje jeg må vente en stund :stuck_out_tongue:

Jäkla otur vi hade med makron
Makro-520x400

@Martins
Kanskje det blir litt det samme som at oljefondet kjøper 29% av et kinesisk selskap. Mye hallois for aksjonærene i det enkelt selskapet, men tror ikke du finner mange nordbagger som løper etter :smile:

Men noen internasjonale fond kommer nok, vi har sett antydning allerede.

1 Like

Den tar oss til 12,88 på en intradags dipp ila ukene som kommer. Alle klager og neste år er alt glemt​:blush::ok_hand:

2 Likes

Känner mig på riktigt ganska uppgiven över hela situationen. :neutral_face: Det känns lite som att, “Varför ska någon frivilligt välja att investera i Funcom?”

Allting görs rätt, allting går bra… men ändå blir det bara “meh”.

Nu är det så att det fundamentala gör att jag trots det väljer att följa med skeppet ner i djupet men jag förstår ju om folk hoppar av den här lekstugan.

4 Likes

t.o.m. De svært «kunnskapsrike» i podden i dag, var inne på at gaming aksjer kan/er motsykliske. Det sier jo litt :sweat_smile: Uansett, jeg står klar på 13-tallet i morgen :metal:

6 Likes

Det stiger i morgen om det holder seg som nå ut dagen, vet du hvorfor? For alle dumskallene som utnyttet mulighet til å spille på dårlig makro solgte, og de må nødvendigvis inn igjen, fordi de dreit på draget?! :man_shrugging: Hvis ikke, var dumskallene smartskaller :champagne:

En annen ting, hvor bra er det ikke om en dag til dag trader klarer å assosiere Funcoms kursoppførsel direkte med makro? How fucking convenient… :joy:

2 Likes

jag%20%C3%A4r%20med

Jag är med på resan över 2020-2021. Är ni?
Skall vi sluta älta det gamla och försöka blicka framöver? 2020-2021 kommer vara fullsmockat med bolagsspecifika nyheter, publishingsläpp, interna släpp , pulsförsäljning/uppdateringar av befintliga spel och förvärv?!

27 Likes

Härlig omsättning idag med!

1 Like

Joda, bare synd kursen blir holdt nede