Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Men det er jo dette som skjer. Funcom som selskap får jo faktisk tilgang til ett svært lukrativt marked får vi håpe (husk at svært få spill godkjennes i Kina fra utlandet og konkurransen er annerledes), så dette blir rene ekstrainntekter for Funcom.

Dette er en vinn vinn sak. Jeg kan ikke se noen nedside i forhold til før Tencent kjøpte seg inn.

Men man må samtidig se at Tencent kan få betalt på andre måter enn gjennom økt aksjekurs / utbytter, og at det derfor ikke er automatikk i at regnestykket for hva Tencent er villig til å betale matcher hva eventuelt andre kan tenkes å betale. Dog … det blir jo også (sannsynligvis) økte inntekter pga Tencent sin inngang, så i sum blir det jo komplisert å forsøke å finne ett fasitsvar.

2 Likes

Om FUN nu bara får 50% men pga Tencent deal och hjälp i Kina ökar salg på alla poster kanske det kommer ha liten betydelse. Vem vet :man_shrugging:

Hva tenker du her?
Tencent er jo allerede eier i en haug gamingselskap i europa?

1 Like

Jeg plukket det opp i en artikkel ifm oppkjøpet, husker ikke hvilken. Kan sjekke om jeg finner det.

1 Like

Tuffa strategiska beslut nu av Funcom och 2019:
MoM konsol försenat till Q120
CCC försenat till Q1
Conan Sp paus på projekt
MYZ switch fail.

Så fremt ikke det har vært planlagt i utgangspunktet, ref. diskusjonen i MoM-tråden.

Tviler litt på at det var planlagt i utgangspunktet, da det alltid har vært snakk om Halloween utgivelse for alle platformer.

bilde

3 Likes

Ja, men det er fortsatt ikke gitt at utsatt konsollslipp er pga. at spillet «ikke er klart» eller fordi Funcom vurderer oppsiden større enn nedsiden ved senere slipp på konsoll.

Jeg tror det er to mulige forklaringer:

1: Manglende / liten interesse i markedet gjør at Funcom forsøker seg med veldig få ressurser i markedsføring nå, og så skrur de eventuelt på mer hvis det selger bra nok til å forsvare en investering senere.

2: Det ble ikke ferdig.

Jeg kan ikke helt se at Funcom har noe å tjene på å spre lanseringen over flere tidspunkt, det virker ikke logisk at man gjør uten en god grunn.

Min antagelse er at det var noen ytelsesproblemer rundt konsoll som ikke ble løst tidsnok. Og at denne typen spill er avhengig av å fungere nesten 100% ved lansering.

1 Like

En försening är en försening oavsett anledning :slight_smile:

Press Release: Games Update

4 Likes

Viktige !

5 Likes

Outsiders - da vet vi hvorfor de ansetter og hvorfor Goldfarb har vært i loopen.

Former Battlefield developers David Goldfarb and Benjamin Cousins today announced a new game studio, The Outsiders

Var vel noen som prata omt Goldfarb og Funcom tidligere :stuck_out_tongue:

3 Likes

Geografinerden @Evilfreud saumfarte jo globusen til funcom og fant ut at de har presentert the outsiders som samarbeidspartner i flere kvartal allerede.
så dette er jo old news.

4 Likes

Har ikke real-time kurs men det smått fasinerende nå er at aksjekursen nå synes å være frikoblet alt som skjer i dette GAMING selskapet…

Funcom: Vi bytter hovedaksjonær på 15.75
Markedet: Prisen bør nok ned en krone og 2

Funcom: Vi lanserer mounts og vår siste DLC til Conan selger som hakka møkk!
Markedet: Gjeeeesp

Funcom: Umm…litt småforsinkelser på 2 av de nye spillene vår der gitt…
Markedet: Meeeh…

Funcom: The Park! På switch!
Markedet: The what on where?

Osv osv…

6 Likes

Det blir vel slik når de største mest aktive aksjonærene i selskapet er mest opptatt av hvordan loppe amatører for mest mulig penger ved å bruke mest mulig dirty triks.

7 Likes

Hva som skjer med/hos Funcom er jo helt uvesentlig :slightly_smiling_face:

Det er hvem som eier aksjene som sier noe om vi skal opp eller ned👍

3 Likes

Darkborn - er ny publisher faktisk kjent? Og hvorfor ble spekulasjonene om Funcom kunne være publisher lagt død?

1 Like

Akkurat…og nå slår det meg at «vi» ikke lengre oppfører oss som «de» forventer…