Hvis det nå er slik at to større aktører har tatt til seg all freefloaten vi fikk i kjeften fra Malmberg, så sier det seg selv at ny støtte blir 15,7 og at kursen skal videre opp. Det hadde funnet sted 30. september hadde ikke 2+ millioner aksjer blitt solgt over børs samme dag.
Friskt volum nå, gulle godt!
Blir OSEBX fra desember av nå. Da skal indeksfondene inn med store volumer.
Selv om @h3nk1 mener at det ikke betyr noe da.
Jeg søker å ha en balansert portefølje. Mine to største poster er SSO og Funcom som idag balanserer hverandre nesten perfekt.
Haha ja viktig å ikke bare ha aksjer som går i pluss…!
Hadde null effekt forje gang
Når Malmberg først var på utkikk etter å frigjøre deler av kapitalen bundet opp i Funcom tror jeg vi skal være glad for at han ventet på en slik gylden anledning. Hadde blitt grusing av kursen med salg av slike mengder ellers.
Så to utenlandske aktører tok 2131374 aksjer eller 2,7578% fredag tom tirsdag. Mulig det var (en av) de som trykte på gassen i dag også?
Kursen raste nesten 50 % etter at Funcom gikk ut av OSEBX. Så hadde nok litt å si.
Ut ja, nå diskuterte vi inn
Man kan vel egentlig bare si at tilsynelatende har det ikke noe effekt. Ingen som vet hva som ville skjedd om de ikke hadde solgt eller kjøpt. Det er uansett ikke negativt at det kjøpes ved inngang, mm man går ut igjen kjapt som sist da de samme skal ut igjen?!
Jeg håper virkelig de kjøper mer, evt at flere Tencent følgere kommer etter…
Ellers så er jo freefloaten akkurat den samme som pre Tencent/Malmberg…, og da vil det være en smal sak for ASP å styre kursen i dødperioder…
Tencent followers var grunnen til at jeg bare kastet på meg joggeskoene og kjøpte alt jeg hadde råd til med en gang nyheten kom.
Var ikke forberedt på Malmberg sitt nedsalg så kunne fått aksjene mye billigere, men det plager meg utrolig lite.
Hadde det ikke effekt? Da Funcom gikk inn på OSEBX sist så var kursen på 11,65. Et halvt år senere var den doblet.
Da Funcom gikk ut igjen nesten halverte kursen seg.
Så jo - veldig stor effekt både inn og ut.
Det er nok trapp opp og heis ned der også, så en effekt tror jeg nok det har… gradvis om vi kommer inn…, hardt og brutalt når vi detter ut
Det begynner å bli veeeeeldig mange faktorer som peker mot en dobling iløpet av neste år
Aight, gir meg
Skjedde absolutt ingenting ellers i aksjen i det tidsrommet heller, var vell bare OSEBX sin skyld.
Ser fram til ny dobling anyway
Tror ikke man skal tillegge det å gå inn og ut av OSEBX all verden til ære for opptur og nedtur. Var forsåvidt en merkbar dump fra fond ved utgang sist men på lang sikt har det vel kanskje ikke utgjort all verden?
Men siden man vel blir med i indeksfond ved å komme på listen og dermed får noen flere kjøpere så vil jo jeg se det som positivt uten at jeg tror det påvirker kursen enormt. Generelt så vil det jo være et sunnhetstegn om Funcom kommer seg inn på OSEBX og blir der. Er vel det vi alle her inne ønsker at skal skje uavhengig av hvor stor effekt man tror det vil ha
radiotaushet her i dag?
Det nytes! Plukkingen fortsetter