Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ser ju hur legitimt ut som helst! Killen har sålt larm i ett år -då är tiden mogen för att starta som “Trader”…

:salt::salt::salt::salt::salt:

:sweat_smile:

1 Like

Jeg fikk også telefon fra David her, jeg sa først ja fordi jeg er interessert i hvitsnippforbrytelser og svindel, men merket at jeg ikke orket å høre på et helt møte med dem når de ikke engang prøver å fremstå troverdig. så jeg kansellerte, men hadde vært spennende å høre om noen dro :slight_smile:

2 Likes

Noen burde lære David at smil og hånlatter er to forskjellige ting.

Ikke vits i å henge ut folk offentlig.

Alle må begynne et sted. En ung Pablo jobbet også som telefonselger.

Foreslår at dette slettes @pdx .

1 Like

Jeg er meget uenig. Useriøse aktører bør henges til tørk

4 Likes

Ja, så heng ut arbeidsgiveren da. Ikke ungdommene som jobber der.

Trodde det var hevet over enhver tvil at de som knyter genseren slik rundt halsen, og i tillegg har det på profilbildet sitt, er mer nevemagnet enn megler.

Men litt lol at det tydeligvis er en agenda å få fatt i funcom aksjonærer. “De er nok dumme nok til å bli med på det vi pitcher”

Edit: om noen føler utsagnet er krenkende får pdx rydde opp.

Jeg fikk telefon i fjor, med «ser du har aksjer i Funcom». Hørte ikke så mye hva de ville, men var snakk om plassering av penger i ett eller annet. Kanskje de tenker at de som har investert i en tulleaksje er lett å lure😝

" Hei gutter, folkene på denne lista har investert i Funcom " :

3 Likes

Han er nok smertelig klar over hva han gjør. For som sagt, tonen var passe cocky

2 Likes

Om en stund er det selgere av “panic-rooms” som bruker Funcom-lista til å nå potensielle kjøpere.

1 Like

Tenker det er helt innenfor å legge ut en screenshot av linkedin kontoen til en fyr som presenterer seg med navn og som tydelig driver med svindel. Jeg fjernet etternavnet hans. @pdx får evt moderere om han mener det er utenfor.

5 Likes

Fler spärrar kring 13 alltså. Spännande vem som säljer, och vem som köper.

1 Like

Det er nok samme person som både selger og kjøper.

3 Likes

https://finance.yahoo.com/m/3d2c0282-db7d-3d05-be6c-480e7a78f917/gaming-industry-struggles.html?.tsrc=applewf

https://marketrealist.com/2019/02/how-analysts-see-gaming-stocks-ahead-of-their-earnings-results

1 Like

Ser ut til at de fleste tungvekterne faller stygt på EA sin rapport. I og med at kina i stor grad har vært stengt av i høst, og det har vært et veldig tettpakket program for spill, er det nok fare for at en del leverer under forventning. Tror dette i hovedsak gjelder AAA-spill da. EA har gjort mye feil på egen hånd i høst, men etter rapporten sa de at konkurranse fra spesielt RDR2 og Fortnite hadde en del av skylden. Problemet var ikke at spillere ikke hadde råd til spillene, men heller at de ikke hadde tid til å spille de. Vet ikke helt hvor relevant dette er for MYZ og funcom, men det viser uansett hvor viktig det er med et bra launch vindu.

3 Likes

De som har livnært seg på lootbox systemet ( gambling) kommer til å bli straffet på P/E multippelen, tipper vi ser flere myndigheter som slår hardt ned på det i de kommende årene.

" Belgium has its allies, for that matter. China and Japan are moving to regulate loot boxes, while the US’ Federal Trade Commission is investigating the practice"

De store AAA aktørene har latt økonomene ta beslutninger isteden for utviklerne, noe som har gått ut over kvaliteten og innovasjon på spill som de leverer.
Noe som de nå blir straffet for ( mange lut lei gamere som nekter å kjøpe samme spill år etter år med marginale endringer ? ) ref Fifa - Black ops / Battlefield, / elendige WoW expansions. Eller vi kan skylde på Fortnite :thinking:

Er derfor veldig viktig å ha noen som Rui i førersete, det hjelper langsiktig.

8 Likes

Har sett det samme. Er vittig å se årsakene de store selskapene leverer til investorene sine for hvorfor resultatene svikter, når man bare trenger å ta en tur på youtube, twitter osv, for å se hva som faktisk er årsaken til sviktende salg osv. Flere og flere store titler blir pushet ut med kort tidsfrister, hvor som du sier, økonomene tar beslutningene, og man ser på kortsiktig gevinst, men på lengre sikt kjører man en hel merkevare i grøfta.

4 Likes

Instagram:

spekulasjon, men «Reveal» i som Conan Coop shooter eller CU? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 Likes

Som gamer er jeg lite interessert i disse samlebåndsproduksjonene, som kun er designet for å melke mest mulig ut av mikrotransaksjoner.

Jeg foretrekker godt håndverk laget av folk som brenner for det de driver med (MYZ er jo et eksempel). Et spill som er laget med kjærlighet er et spill som gir kvalitetsfølelse.

Sikkert en god del andre med samme mening. De store gutta i spillindustrien bør skjerpe seg.

3 Likes