Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Det er nettopp en slik holdning som får i utgangspunktet langsiktige til å selge til traderne. Det kommer til å komme ett tidspunkt hvor flere ønsker å se potensialet blomstre til sitt fulle, hvor man selvfølgelig har forskjellige syn på potensiell verdi. Etterhvert kommer spillene så tett at det blir lite dødtid mellom lanseringer og de vil få en god samling spill som vil bidra kvartalsvis. Det er en god tid vi går i møte.

4 Likes

På kort sikt har du kanske rätt, men det är omöjligt att säga. Förr eller senare skall kursen garanterat över 18 -det tvivlar jag inte en sekund på. Sen om man borde vänta 1 timme, en dag, en vecka, en månad eller ett år med att investera får vara upp till var och en att avgöra vad man känner sig bekväm med. Jag är och har varit inne ett tag med större delen av potten. Jag sitter på händerna och gör ingenting just nu :slight_smile:

1 Like

Håller med dig helt & hållet. Hade bara varit befriande att faktiskt få se att kursen faktiskt belönas för goda resultat. Jag hoppas givetvis detta men då måste den allra mest uppenbara manipulationen upphöra.

Positivt är att det känns som att snaran dras åt mer och mer runt manipulatörerna. Snart tror jag inte det finns så mycket handlingsutrymme kvar i Funcom som behövs för att kontrollera utvecklingen. Förhoppningsvis seglar de vidare till andra bolag iom detta :sailboat: :wink:

1 Like

Ikke vær så utolmodig nå :slightly_smiling_face: Sett grafen på 3 år, sett en strek, og se hvilken vei den peker. :chart_with_upwards_trend:

Oooooooooh, se på den sperra på 13.1. Dette betyr kun 1 ting, noen handler aksjer fordi de tror på oppgang!

2 Likes

Håper på svenskene - kan være Atle

2 Likes

Sperra ble lagt på 13,1 tidlig på dagen også i går. Før den ble flyttet ned til 13 som i dag. Hvor den ble spist ganske raskt. Kanskje skjer det samme i dag :thinking:

En eller flere aktører er tydeligvis interessert i å holde kursen nede.

Haha en eller annen som ringte fordi han hadde funnet meg i Funcom sine aksjonær lister og bare - Ja, det har jo ikke gått så bra med de i det siste!?!

-Altså sett bort ifra kursen så er det kanskje ett av Oslo børs sine beste case. De leverer en knallsterk Q4 rapport og med pipeline så ser jeg for meg minst 100 prosent de neste 2 årene. Sett på 2018 tallene eller? Sorry kompis du må nok gjøre hjemmeleksa di bedre.

-Det visste jeg ikke, ha en fin dag

:joy:

3 Likes

Hei hei hei - nå synes jeg ikke folk er glade nok for å eie Funcom.

5 Likes

Helt random løk som ville hva…? :joy:

Det fikk jeg ikke med meg siden han snakket skikkelig vestlandsdislekt. Ble trigga I det sekundet han nevnte kurs og ikke det fundamentale. Litt sånn cocky fremgangsmåte

En eller annen meglerspirrevipp tenker jeg.

1 Like

Haha - OK. Var en pøkk som ringte meg før jul også - fra Norse Securities. Han ville ha meg inn på møte for å presentere noe scam-greier man kunne investere i (“hvordan tjene penger på finanskrise”). Han henviste også til Funcom. Tydeligvis legges det fortsatt til grunn at du er dum som et brød hvis du eier (mye) Funcom.

4 Likes

Det er man jo.

Det er sant, lett å glemme.

2 Likes

Skjedd et par ganger. Fra div meglere. Lurer på om de skal hjelpe meg å rydde opp i tapene mine i FUN og NHY :laughing:

Hvis jeg bare tar tapet og blir med i noe fond greier isteden!!

Aksje traderen som ringte hakon og skulle lære han om aksjer.

2 Likes

Samme person ringte meg i går og sa at han hadde funnet meg i aksjonærlistene til Funcom. Begynte med å nevne kursen til Funcom og sa at han hadde en interessant case han ikke kunne snakke om på telefon. Men det han kunne si, var at personer som hadde vært inne for en presentasjon hadde kommet “smilende ut fra møtet”.

2 Likes

Stemmer - det var pitchen: “må komme inn på møte, ikke diskutere over telefon”. Jeg svarte at de fikk sende meg noen skriftlig før jeg i det hele tatt vurderte å bruke tid på et møte. De skulle sende meg noen “kulepunkter” - de fikk jeg aldri… Har forsøkt å ringe meg i ettertid også.

Sjarlataner.

Sissener i går:
Råd til ferske investorer: Unngå å høre på meglere – og det kommer fra en som har arbeidet som megler i store deler av sitt liv. Gjør din egen analyse – ellers har du ikke mye i markedet å gjøre. Høre på meglere eller rykter på byen = nødt til å tape. Putt pengene i fond. Du må tåle å tape penger og å sitte gjennom urolige tider. Ikke belån aksjeporteføljen.:wink:

3 Likes