Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jeg er helt enig med deg, hadde det ikke vært for Tencent, så hadde kursen vært 11-12 kr nå. Interessen blant småinvestorer er nok på ATL.

1 Like

Var väl ett litet försök i öppning. Men gott motstånd nu mot förr.

2 Likes

Det som blir spennende nå er å se om kursen holder seg sånn noenlunde. For nå er årets “store” releaser over og normalt sett vil en spillaksje falle litt da. Men nå er det tencent sin inngang som kommer som en joker. Hvor mye har den å si for “tulle”-aksjen funcom? Jeg håper den betyr mye og vi ser allerede av aksjonærlistene at andre kaster seg på etter forhåpentligvis ha gjort en god analyse av selskapet.

Personlig er jeg litt spent på potensialet for at Funcom og Tencent gjør en eller annen effort for å få lansert Conan Exiles/Outcasts i Kina. Det hadde vært kult!

2 Likes

Personligen tror jag att vi just sett två misslyckade försök till dumpar. I går och dag. Men vi får se.

2 Likes

Jeg er ganske enig med deg. Vi vet jo at CE versionen i Kina ikke offisielt er lansert i Kina men via partnere i nabolandene.

Er jo godt mulig TEncent tar dagens Ce + Y1 og Y2 DLCer og lager CONAN THE CHINAMAN og slipper den i Kina.

Jeg håper iallefall det kommer et sånt iniativ for å virkelig hente ut potensialet. Samtidig er jo mobil stort i Kina, så CCC kan fort få en boost der om Tencent tar det under sine vinger og får lansert en mobilversion for det kinesiske markedet.

1 Like

Ikke mye på salg nå og selgerne blir satt på plass

1 Like

Ja men man må også tenke på at man spilte gjennom The Park på 60-90min så det er med på å gjøre det vanskeligere å få en høy peak.

Har litt nedgang da, men det er vel de folkene som fant ut at de plutselig hadde høye forventninger til MOM likevel.

5 Likes

Hehe come on :slight_smile: forventet inntektsstrøm er jo uansett av mindre betydning. Hadde ikke solgt en aksje om MOM hadde solgt null. Men noe forventninger til et såpass forseggjort spill synes jeg man skal ha.

2 Likes

Ingen storfisk-dump dock…

11?. Jesus da mann. Slå nå litt av for kjentfolk please

1 Like

Hey, Tencent kjøpte, så vi er jo ikke der og kommer nok aldri dit. :stuck_out_tongue:

1 Like

Vi hadde aldri vært i 11 selv om ikke Tencent hadde gått inn

1 Like

Er det noen som har satt seg inn i Tenc sine tidligere kjøp og sett om det er mulig å “lese” noen form for strategi når de går inn i nye selskaper ala FC? Alt fra relansering av spill, lansering på nye plattformer( mobil for eksempel)
Noen som har god kjennskap til Tenc og kan fortelle litt om hvordan de jobber, hva som er deres styrker, svakheter osv.?
Er det noen som har sett noen form for uttalelse fra Tenc vedrørende FC?

1 Like

2 Likes

I melding som kom så visade de intresse att få 1-2 platser i styret i Funcom.
Kommer ihåg att någon postade ett inlägg här eller kan ha vart på annan plats som visade utveckling en stund efter att Tencent tagit plats i andra bolag. Positiv utveckling.
Tencent äger tex Epic Games

1 Like

Hadde vært veldig unaturlig om største eier ikke var representert i styret. Og like unaturlig hadde det vært at KGJ skulle hatt 2 representanter i styret etter å ha solgt seg ut. Så at Tencent erstatter de to som KGJ hadde i styret er bare rett og rimelig :slight_smile:

3 Likes

Var menat som information för en som eventuellt inte är insatt och det är väl det enda vi vet eventuellt från Tencent sin sida.

Usikker på om det er postet før, men er bare to dager til denne eventen.

https://apvideojogos.pt/game-dev-camp-2019/?fbclid=IwAR18RMZ3aJ2ti947sf3Xfcbl4NY026SJGeINbQLoTAvfjKW6q7Gtmt32AP8

Funcom med 4 talere, blant annet Rui. Funcom og ZPX stiller som hovedsponsor.

2 Likes