Hæ? Hvorfor ble du truffet? Han har anklaget langt flere enn deg. Undertegnede opp til flere ganger.
Eg tenkte på hva er de faktiske salgstallene, f.eks første måneden? Har vi tilgang til dem?
Det er en merkelig lav forventning mener jeg. MoM er jo både lengre og mer forseggjort. Det bør forventes at det selger mer, men om det er 2x 3x 5x er vanskelig å si.
Trodde det var konsensus at man ikke hadde noen som helst forventninger til MOM overhodet.
Nå er det plutselig forventninger som ikke er innfridd i øst og vest
The Park kostet litt i overkant av en femtilapp på forhåndssalg, så det er jo litt lettere å få til en høyere peak der.
Word! Hoppas fler ser längre än nästippen och inser att MoM på sin höjd är en trevlig bi-intäkt. Det är omrockeringen på ägarsidan (bland topp 10) och de egenutvecklade spelen som verkligen betyder nåt i sammanhanget.
Storfiskarna har börjat ta position redan nu.
Sedan Tencents ingång så känns det faktiskt som att alla orosmoment är som bortblåsta. Lite det jag gått och väntat på.
Kursen just nu spelar väldigt lite roll för min del, jag sitter mest och väntar på kommande månaders utveckling för jag räknar faktiskt med att samma mönster som vi sett i andra bolag där Tencent köpt in sig kommer upprepas även här.
MoM är bara en liten trevlig extraintäkt. Kanske finansierar kaffet på kontoret åtminstone?
Ja denne «stua» her er jammen meg patetisk
Jeg sitter all in pga Tencent. Ikke pga små spill som CU/Mom . Utrolig at folk ikke ser lengre
Jeg synes egentlig MoM gjør det greit vs forventinger, tenker 30-50k på PC i løpet av Q4 er mulig, også har man konsoll-lanseringen igjen. Går ikke nødvendigvis break even første 12 mnd, men gjør det nok til slutt. Med muligheter til å overraske hvis det blir en hit på Halloween.
Totalt sett så tenker jeg Funcom er i ca null på publishing titlene sine (MYZ, CU, MoM) og har høstet masse erfaring som gjør at deres neste lansering blir bedre og at framtidige publishing titler har større sjanse for å gå i pluss.
Som jeg ser det, så er det først og fremst hvordan Mutant Chronicles sin lansering i 2020 som avgjør hvordan det går med Funcom.

som avgjør hvordan det går med Funcom.
Eh? Hva med Dune?
Dune er det minst to år til blir sluppet, så joda, hvis du fokuserer på slutten av 2021 evt starten av 2022. Jeg sitter vanligvis ikke stille i båten i flere år.

Eg tenkte på hva er de faktiske salgstallene. Har vi tilgang til dem?
Nei Funcom gir så og si aldri ut salgstall, så en må benytte de andre tallene som en “peikepinn” på salget…
Jeg har mellom 50 og 80k funcom aksjer. Det har jeg hatt de siste 12 månedene.
Men jeg er ganske åpen rundt når jeg kjøper og evt selger. Og jeg pleier skjeldent hype eller baise ene eller andre veien fordi jeg har kjøpt eller solgt mer.
Jeg er generelt positiv til Funcom, spesielt nå fordi det er flere nye fonds inn. At Moon får VELDIG god tilbakemelding er hyggelig for TSW IP porteføljen til Funcom. Fordi det gir flere inntektstrømmer.
Kan vi si minst to år med sikkerhet? Funcom har jo nevnt synergier i forbindelse med filmen i desember 2020.

Det er en merkelig lav forventning mener jeg. MoM er jo både lengre og mer forseggjort. Det bør forventes at det selger mer, men om det er 2x 3x 5x er vanskelig å si.
Kanskje forventningene er lave, men jeg bare henviser til Redeye sin analyse om at MOM er et smalt spill, for spesielt interesserte i Horror sjangeren…

Dune er det minst to år til blir sluppe
Dette vet vi ikke. Dette er din tolkning. Flere andre tror på dune 3-6måneder etter filmen. Funcom har jo bekreftet at det vil være Co marketing med Dune filmen. Jeg synes det er rart å drive co markerting for et spill som kommer 12 måneder etter filmen.
Jeg har bare sett på hvordan det har gått med Mutant Chronicles og klarer ikke se for meg at Funcom er kjappere med Dune som jeg antar er et mye større spill.
Det er jo greit å notere seg at Dune bygger på CE. Og siden CE nå har løst Mount problemet, betyr det at MYE kode til Dune allerede er produsert.
Den oppgangen som har skjedd i Funcom siste mnd har kommet på et tidspunkt med historisk få innlegg i Funcom trådene. Så vi kan trygt si at det er helt andre ting enn haussing og baising som styrer kursen nå. Kan ikke huske at forum interessen har vært så lav rundt funcom noengang. Inkludert da vi var 30 stk på Funcominvestor forumet. Selv da ble det publisert sikkert 3 ganger så mange funcom innlegg som nå.
Merker det på meg selv i alle fall at jeg ikke gidder å hause Funcom. Det er egentlig heller slik at jeg håper en del folk ikke kjøper nå. for utviklingen i funcom går sin gang og jeg er trygg på at avkastning kommer i bøtter og spann. Det er like greit at mange hopper ut nå så vi har noen å selge aksjene våre til når kursen står i 30.

ke gidder å hause Funcom. Det er egentlig heller slik at jeg håper en del folk ikke kjøper nå. for utviklingen i funcom går sin gang og jeg er trygg på at avkastning kommer i bøtter og spann. Det er like greit at mange hopper ut nå så vi har noen å selge ak
Jeg tror du traff ganske godt på det mange av oss føler.
Skuta går, de tjener penger. Fondene kjøper. så få folk heller selge seg ut i påvente av dump.
Btw, har folk merket at vi ikke har fått noen releasedump denne gangen?