Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Det stilles for store forventninger til publishing-titler. Hvorfor forventes det at et spill som MOM skal ligge på top 10 Steam over lengre tid? Det virker som det forventes at spillet skal tjene inn hele utviklingskostnaden første dagen. For det første er dette ingen AAA-tittel, og for det andre er det innenfor en sjanger som gjør at det ikke kan holde seg på topplisten over lengre tid. Samtidig er det et publisheroppdrag for et mindre selskap i Norge.

Og innenfor spill må dette vel være det beste vi har sett fra Norge foruten Funcom - eller?

Til sammenligning tok det Soma ~1 år å tjene inn utviklingskostnaden. Etter et halvt år hadde de solgt 250k enheter, på alle plattformer.

12 Likes

Jeg tenker personlignat det er en uting å hype en event for å så selge å gå inn i baismodus. Men alle får gjøre det de føler er mest fornuftig.

Personlig har jeg kjøpt mer pga aksjonærlistene og annser moon for å være enda en inntektstrøm

27 Likes

Sammen med Draugen.

2 Likes

Ser flere fordeler med at nervøse tåkefyrster selger aksjene sine til større aktører her nå. Ikke utenkelig at jeg tar noen av de selv. Jeg hadde forresten særdeles lave forventninger til MoM så meg var det enkelt å imponere. Have a good one :facepunch:

18 Likes

I dag får vi testa hvor mye av oppgangen som er tencent effekten og hvor mye som er trading release hype.

Hadde små forventninger til mom og tittelen ser ut som et bra spill i sjangern som nok kommer ut i pluss på litt sikt.

3 Likes

Altså, utfra regnskapet og avskrivninger, så gikk CU utfra det jeg veeeldig kjapt har tatt i hodet i hvert fall 1 MUSD i minus. Bedre enn det er vel å forvente? Litt vanskelig å si, men akkurat nå ser MoM ut til å selge dårligere enn CU. Sjekk MoM-tråden for et mye mer utfyllende innlegg.

@Evilfreud kom igen nu . Du är väl ändå en person som rört sig med aktivt innehav i Funcom. Sluta försök lek något annat spel. Jag låg 90% i Funcom. Nu har jag 55% . Ganska stor del fortfarande? Eller för lite för att haussa?

5 Likes

Nå er fremdeles ikke CU ferdig solgt. Det sagt, så har vel Funcom gjort jobben sin der som publisher? Jeg vil jo si at spillet fikk den oppmerksomheten det burde ha, men at utførelsen av spillet ikke var godt nok. Det kommer likevel gode erfaringer ut fra det for Funcom, samt at de ekspanderer kontaktnettet sitt.

2 Likes

519 nå - men hvis vi skal vente til helgen så kommer nok tallet til å overgå CU men kanskje ikke MYZ?

1 Like

@antzzo

Ingen som sier noe på at du trader. Jeg gjør det selv🙂

Det er måten man endrer kommunikasjonsform og i mange tilfeller motsier sine egen standpunkt avhengig av posisjon, det reageres på.

6 Likes

The park hadde 522 så MoM burde jo knuse den .

Hvis du sjekker regnskapet for Q2, så ser du at Funcom har skrevet av ca 1,5 MUSD mer enn i Q1. Jeg har antatt at mye av det er CU. Inntektene for CU var rundt 500 TUSD. Så rundt 1 MUSD i minus. CU har ikke solgt nevneverdig etter lansering.

image
image

Når det er sagt, jeg synes det er ut som MoM gjør det bedre og det skal lanseres, uten altfor store ekstrakostnader på PS4 og Xbox, så jeg tror MoM er mye mer sannsynlig at når break-even.

3 Likes

Jeg har ikke fulgt med på debatten her, men @antzzo - du har kritisert tradere, og spesielt @Christian for å baisse etter at han var ute, men du innser nå kanskje at det naturlig nok er en GRUNN til at man selger og at det som andre oppfatter som “baissing” kanskje bare er et behov for å få bekreftet at man har rett - eller i verste fall et behov om oppmerksomhet.

Uansett grunn så synes jeg det er greit folk kjøper og selger så lenge de gjør det med samme sinn, hvis man endrer fundamentale poenger man tidligere har kommet med, så bør man gå noen runder med seg selv, synes du ikke?

(Nå adresserer jeg deg men dette gjelder også mer generelt).

12 Likes

Slik mister man all kredibilitet…
Først påstå og anklage andre for å selge for så å starte baising… så går mann hen og gjør det selv. Gratulerer :joy::partying_face::champagne:

Hyklerisk

1 Like

Herregud. Vilken jävla shitshow detta forumet håller på att bli. Jag ger upp. Jag finns på discord för relevantare diskussioner än detta. peace out

2 Likes

Hey! Jeg drev ikke med baissing! Og synes vel ikke nødvendigvis @antzzo gjør det heller, men jeg synes @Nocturne har et godt poeng. :slight_smile:

4 Likes

Litt lavere enn forventet på CCU for Moons, men tidlig enda.
Men har enda ikke sett at Funcom har sponset noen streamere som ved Unconquered og streaming tallene var mye bedre for Moons. Kvaliteten på spillet ser og føles mye bedre ut. Satse på at dette fører til mersalg.

1 Like

Redeye forventer vel at MOM selger omtrent som The Park. Tror vi skal være fornøyde hvis MOM bikker så vidt over The Park tallene…

Hva er The park tallene?

Sitatramme

Det er salg (Steamspy), samtidige spillere på Steam og reviews osv…