Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Så vet man jo ikke hvor CE hadde vært i dag hvis de kunne unngått EA-krøllet. Ble skapt mye negativitet rundt spillet da.
CE er selvsagt fortsatt motoren i Funcom men vil jo alltid være et åpent spørsmål om det hadde generert enda større inntekter om EA hadde vært et drøyt år senere eller bare full launch 2 år senere enn dagens EA. Men økonomien satte jo datoene. De ville nok egentlig ikke gi det ut da de gjorde.

Jeg håper egentlig de bruker nok tid på Dune og greier å lage nok nye features til at det ikke blir for likt CE jeg da. Viktig at de unngår at spillerne får feelingen av å spille CE i Dunedrakt. De har mye å bygge på men et stort suksesskriterie mener jeg er at Dune må være tilstrekkelig forskjellig fra CE :blush:

2 Likes

Blir :rocket:opp i dag :muscle:

Fordi?

Fordi mange har solgt og vi er ved støtte . Noen har akkumulert big time her nede på 14.6 ish. Mye skjer i Fun nå.

3 Likes

Brutal öppning med 5st Akti

Helt enig. Early Access passer funcom perfekt. Kjent for svært buggy releaser ja, men de itererer det opprinnelige produktet til det ugjenkjennelige med tiden til hjelp. Se på AO, AoC, SWL, CE.
EA gjør også funcom sitt produkt bedre enn det ville ha blitt uten EA. Funcom trenger disse tilbakemeldingene. Lukket beta blir for snevert og med for mye fanboys.

6 Likes

Tror de som har solgt kan få seg en overraskelse

1 Like

Tenker du på at de kan få kjøpt tilbake billigere enn de trodde ? :wink:

2 Likes

Motsatt :wink:
Og går fortere opp enn ned.

Enig. Jeg håper de går for EA igjen, selv om jeg tviler at det blir å skje nå som økonomien er god

2 Likes

Men om de får till hyfsad bra EA utifrån tidigare erfarenhet så kan ju det knappast vara dåligt. Hade inte gjort mig någonting :blush:

Gikk litt for fort dette,men greit det så det kan fremdeles plukkes “billig” :wink:

image

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2643571629039415&set=gm.10157497356207095&type=3&theater

9 Likes

Kan likevel slippes EA selv om det er finslipt :stuck_out_tongue_winking_eye: så kommer masse features på FA. Vet ikke. Er ikke noen spesialist men forslag.

Ja hvis det egentlig er klart til full launch og man bare vil ha alibi for finpussing etter slipp så kan man det. For CE sin del så var vel første slipp TEA (Too Early Access), full launch var det som burde vært EA og patcen i mars var det som burde vært full launch :slight_smile:

2 Likes

Enig med deg der

Likevel så kan vi slå fast at Funcoms største suksess har vært en Early access lansering. Og man vet ikke hva som hadde funket bedre. Men man kan tro og tippe.

Troligtvis hade vi aldrig fått veta eftersom Funcom inte hade ekonomi att finputsa spelet ett år till utan intäkter. CE sålde extremt bra under EA så ekonomiskt sett har det varit en optimal lansering. Även efteråt så har CE överbevisat och fortsatt sälja sjukt bra.

Det blir rent hypotetiskt att diskutera andra alternativ när Funcom i själva verket inte kunde välja.

Ser ut som dumparna har börjat ladda kanonerna i orderboken

Det fine med Early Access er jo at de kan tilpasse spillet etter tilbakemeldingene fra spillerne. Funcom har jo også sagt at EA har vært svært positivt for dem - det gir dem muligheten til å fikse tingene spillerne ønsker, før release. I et multiplayerspill gir det dem sjansen til å finne ut av hvordan spillerne påvirker spillet i form av exploits osv.