Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

beta-tallene til TSW, antall påmeldte tenker jeg på, var fantastisk bra og av bedre kvalitet enn AoC sa Aas på investor-møte jeg var på.

4 Likes

Jeg var selv i beta, og hadde også tilgang til et forum hvor det var svært liten aktivitet.

1 Like

Same old same old.

Tencent og deres følgere betyr jack shit🙈.

Den som er aktiv med freefloaten er den som ruler gata.

1 Like

Nok et meglerhus som har fått med seg at Funcom har snudd skuta.

Norne som ikke har tilbyd belåning på Funcom tidligere. Starter opp med 60% belåning fra 11.11.

Ticker Nåværende Ny belåningsgrad
FUNCOM 0 60

Har limt rett inn fra mailen,

13 Likes

SB1M leder vel med 85%, noen bedre?

2 Likes

Pareto har 40% mens DNB har mer.

1 Like

Dette er jo veldig gode nyheter.

3 Likes

Nevnt Funcom for Norne for et år siden. Om de ikke hadde fått med seg at de nå hadde begynt å levere resultater, som burde tilsi mulighet for belåning i papiret for kundene deres. De var ærlige nok til og innrømme at det hadde gått dem hus forbi.

Da sidestiller de jo Funcom med tungvektere som DNB og Equinor :slightly_smiling_face:

4 Likes

Syns litt merkelig at ikke ledelsen tar seg en tur rundt og markedsfører seg litt mer. Hadde kanskje blitt lettere å fått inn litt analyser.

1 Like

Det lekes mye med kursen i Funcom. Har man mellom 5-10 mill å spille med kan man styre kursen ganske greit.

1 Like

Are we ready Tod? :stuck_out_tongue:

Inte sett denna tidigare.
Inga nyheter men men

https://www.nettavisen.no/okonomi/ellevilt-kurshopp-i-funcom-etter-kinesisk-storkjop/3423853703.html

*En privatinvestor som nyter godt av aksjekjøpet, er bergensinvestoren Atle Sandvik Pedersen. Nettavisen Økonomi har fått et innspill om at Sandvik Pedersen har flere selskap som eier Funcom-aksjer.

Han skal visstnok kjøpe og selge aksjer «daglig», både privat og med selskapet sitt. Ellers er det mye store, utenlandske aksjonærer i Funcom.*

8 Likes

Når jeg leser dette tenker jeg at det er veldig kjekt at det ikke bare er fond og finansindustrien som får gevinst her. Å se at andre private investorer lykkes gir meg troen på mangfoldet på OSE samt at jeg også kan lykkes med mine investeringer. :wink:

Ha en riktig fin investeringsdag alle!

3 Likes

Noen som tørr gjette på hva rettighetene til DUNE er verd? Selv tror jeg den er mer verd en hele mcap`n til FC.

Tipper de er verdt mellom 2 og 5 MUSD , som sansynligvis er det Funcom har betalt for dem.

Tror du Funcom har betalt noe up-front? Jeg tror ikke det, men at de har avtalt en royalty-sats på 5-15%.

Tipper upfront + royalty

1 Like

Det burde vel i så fall ha syntes i Q1-tallene, noe det ikke gjør?

Vi vet vel ikke hva som gjemmer seg i de ulike kostnadene til Funcom?

De er jo rimelig flinke til å gjemme ting.

Er det du @h3nk1 som har gitt innspill til Nettavisen?

1 Like