beta-tallene til TSW, antall påmeldte tenker jeg på, var fantastisk bra og av bedre kvalitet enn AoC sa Aas på investor-møte jeg var på.
Jeg var selv i beta, og hadde også tilgang til et forum hvor det var svært liten aktivitet.
Same old same old.
Tencent og deres følgere betyr jack shit🙈.
Den som er aktiv med freefloaten er den som ruler gata.
Nok et meglerhus som har fått med seg at Funcom har snudd skuta.
Norne som ikke har tilbyd belåning på Funcom tidligere. Starter opp med 60% belåning fra 11.11.
Ticker Nåværende Ny belåningsgrad
FUNCOM 0 60
Har limt rett inn fra mailen,
SB1M leder vel med 85%, noen bedre?
Pareto har 40% mens DNB har mer.
Dette er jo veldig gode nyheter.
Nevnt Funcom for Norne for et år siden. Om de ikke hadde fått med seg at de nå hadde begynt å levere resultater, som burde tilsi mulighet for belåning i papiret for kundene deres. De var ærlige nok til og innrømme at det hadde gått dem hus forbi.
Da sidestiller de jo Funcom med tungvektere som DNB og Equinor
Syns litt merkelig at ikke ledelsen tar seg en tur rundt og markedsfører seg litt mer. Hadde kanskje blitt lettere å fått inn litt analyser.
Det lekes mye med kursen i Funcom. Har man mellom 5-10 mill å spille med kan man styre kursen ganske greit.
Are we ready Tod?
Inte sett denna tidigare.
Inga nyheter men men
https://www.nettavisen.no/okonomi/ellevilt-kurshopp-i-funcom-etter-kinesisk-storkjop/3423853703.html
*En privatinvestor som nyter godt av aksjekjøpet, er bergensinvestoren Atle Sandvik Pedersen. Nettavisen Økonomi har fått et innspill om at Sandvik Pedersen har flere selskap som eier Funcom-aksjer.
Han skal visstnok kjøpe og selge aksjer «daglig», både privat og med selskapet sitt. Ellers er det mye store, utenlandske aksjonærer i Funcom.*
Når jeg leser dette tenker jeg at det er veldig kjekt at det ikke bare er fond og finansindustrien som får gevinst her. Å se at andre private investorer lykkes gir meg troen på mangfoldet på OSE samt at jeg også kan lykkes med mine investeringer.
Ha en riktig fin investeringsdag alle!
Noen som tørr gjette på hva rettighetene til DUNE er verd? Selv tror jeg den er mer verd en hele mcap`n til FC.
Tipper de er verdt mellom 2 og 5 MUSD , som sansynligvis er det Funcom har betalt for dem.
Tror du Funcom har betalt noe up-front? Jeg tror ikke det, men at de har avtalt en royalty-sats på 5-15%.
Tipper upfront + royalty
Det burde vel i så fall ha syntes i Q1-tallene, noe det ikke gjør?
Vi vet vel ikke hva som gjemmer seg i de ulike kostnadene til Funcom?
De er jo rimelig flinke til å gjemme ting.