Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Vilken omsättning blir det i Q319 rapporten?

1. 4-5 musd
    1. 5-6 musd
    1. 6-7 musd
    1. 7-8 musd

0 stemmegivere

Kommer bolaget redovisa vinst?

1. Nej
    1. Ja

0 stemmegivere

Kommer bolaget berätta mer om Mutant Chronicles?

1. Nej
    1. Ja

0 stemmegivere

När släpps Mutant Chronicles?

1. H120
    1. H220
    1. 2021

0 stemmegivere

2 Likes

Ting som påvirker Q3-tallene

• En Conan Exiles DLC
  • Periodiserte inntekter fra Conan Exiles DLC sesongpass
  • MYZ DLC
  • MYZ Epic deal

Google trenden for CE er ca lik som Q1 2019 og MYZ ca 40% av Q4 2018. Dette gjør at jeg tenker noe mellom Q4 2018 og Q1 2019 blir riktig, så rundt 6-7 MUSD. Det hele kommer egentlig an på hvor godt betalt de fikk for EPIC dealen, den hevet google trenden fra 25% til 40% av lanseringstrenden for MYZ.

… min første tanke var vesentlig lavere inntekter, 4-5 MUSD, men det tror jeg blir for snaut. Noen som har sammenlignet antall reviews og har et bedre estimat enn jeg får fra google trend? :stuck_out_tongue:

Tipper 4,7 - 5,2 musd.

Så du tenker inntektene er dårligere enn i Q1 hvor de ikke hadde noe MYZ lansering?

Egentlig tenker jeg dundrende underskudd - det er det markedet forventer, og derfor sender Funcom ned på 13-tallet knappe én måned etter at verdens største spillselskap kjøpte 23 millioner aksjer til ~15 prosent høyere kurs.

Emisjon rundt hjørnet? Hva er det markedet vet?

Jeg tror problemet ikke er Q3 som jeg tror blir ok pga Epic-dealen, men at Q4 ikke akkurat blir hot med tanke på at MoM bare ble lansert på PC i stedet for PC/XBOX/PS4 og at MoM ikke akkurat ser ut til å selge så bra.

Det som virkelig tynger kursen er vel helst at markedet ikke aner hva som skjer med Coop spillet. Hva slags spill blir det? Når kommer det? Er det noe bra? Når markedet får infoen her, så vil du få en avklaring. Som jeg ser det, så er neste sikre kort Dune som jeg foventer kommer om 2år+.

4 Likes

Med tanke på Q4 så er kanskje det store spørsmålet hvor mye CE + mounts klarer å dra inn ?

5 Likes

Bare til info men Sony sine PSN penger dukker vel også opp i Q3,

2 Likes

Der var vi jo på 13 igjen. Festlig.

Det er sant! Tidligere DLC-er har ikke gjort veldig store utslag i salget, men er enig i at ridedyr nok kan utløse endel mersalg. Ikke akkurat lett å se hvordan det slår ut. Kan bli alt fra supert til lite utslag…

Vet ikke om det er nevnt her … men Mutant ble også lansert på Origin Premier abo.
www origin com/nor/no-no/store/mutant-year-zero/mutant-year-zero-road-to-eden

Inntekter fra det også vil dukke opp i Q3

1 Like

Det finnes ikke et “marked” i Norge for Funcom-aksjen - dét er problemet.

Vel, Funcom er vel eid 70% av utlendinger, så ser ikke problemet?

Forsøk hardere.

Forsøk hardere på hva? :stuck_out_tongue:

Ingen interesse blant retail, profesjonelle eller meglerhus (= null volum), utenlandsk retail skyr OSE og en markedsovervåkning som ikke sanksjonerer slik tilfellet (eksempelvis) er i nabolandene.

Det er ikke tilfeldig at Funcom har snudd i dette spørsmålet, og at noteringen nå er tema i styret og ledelsen.

4 Likes

Det som virkelig virkelig tynger kursen er at den eneste som er aktiv trader, med muskler bak, vil ned.

2 Likes

Fiktive salgsposter

Det som är positivt är att vi fått in Tencent på ägarsidan. De har översikt över situationen och lägger nog en plan i styret på sikt. Harseleringen med kursen kommer förr eller senare få sin slut (på ett eller annat vis).

Det är extremt positivt att vi nu har ett gamingbolag inne som huvudägare istället för ett shippingselskap. Tror dessvärre inte många ser vidden av hur stort detta faktiskt är och hur det kommer lyfta Funcom i tiden som kommer :slight_smile:

5 Likes

… och så in med blocken! :smile:

Det är ju liksom inte ens spännande längre! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes