Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Vært mange “oh får kjøpt x% billigere enn”, innsidere, cnt, etc. fra 20 og nedover.
Mange tillegger disse nivåene alt for stor verdi.

2 Likes

har aldri tenkt at jeg får billigere aksjer en noen andre. Har heller aldri lest i noen investorbøker/tradingbøker at slike “strategier” har vært nevnt…………

Når tider er dårlige glemmer man at tidene blir bedre igjen, og når tider er bra glemmer man at tidene kommer til å bli dårlige. .

Det de fleste gjør feil er at de kjøper når aksjer har gått bra og dermed kjøper for seint og motsatt selger når de skulle ha kjøpt. Jeg kjøper ofte på vei ned men holder av mesteparten av pengene til der det er mest sannsynlig returen kommer. Jeg tror at visst man ikke kjøper på vei ned så går man ofte i fellen av å vente på et nivå som aldri blir oppfylt og når aksjen snur går man i fellen av å vente enda mer i håp om “drømmenivået” . Også bra å kjøpe nedover i tilfelle aksjen plutselig skulle bykste oppover, som i Tencent tilfelle, da er det godt å være inne.

Å kjøpe nedover må man se ann nivået man er på.

2 Likes

Veldig likt mitt resonnement

1 Like

Jeg mener bestemt att det burde være signifikant att ett av verdens største gamingrelaterte selskaper kjøper nesten 30% av Funcom i en handel. Det att vi nå har kurs under 15.75 er fordi vi vet for lite om de neste store spillene som kommer. Funcom har blitt ett av få selskaper på OB, som ikke prises 6-9 mnd fremover
Lekestuen i aksjen har nok desverre også stor betydning her.
Det er også mange dyktige spillere her inne etterhvert, som vet og male sin egen kake på disse 2- 3 kronene vi ser i svingninger i kursen.
For mange lar seg vippe av pinnen og taper noen kroner gang på gang. Blir lett og gi opp til slutt.

Selv bruker jeg disse nedsalgene til å akkumulere aksjer. Det er langdrygt. Men jeg får flere og flere aksjer, til ett mere enn ok snitt.
Trøsten er att jo lenger tid det går, jo nærmere kommer vi store nyheter fra Funcom.
Da vil jeg personelig sørge for å ha “nok” aksjer i Fun når nyhetene begynner å komme. For da er det paytime, etter all sirupen og kursjukking som har vært .

5 Likes

Jeg har også hatt de klart største gevinstene der jeg har sittet lengst i ro… MEN, jeg trader uansett litt på svingningene, ikke fordi jeg tror det blir så mye mer penger av det, men for å holde humøret oppe og finne trivsel i hobbyen.

Kjipt om man sitter og er sur største delen av året.

Kan hende jeg en eller annen gang går glipp av noen prosenter pga en uforutsett oppgang, men da har man iallefall hatt det bra største delen av tida🙂.

Piece of mind>noen prosent.

4 Likes

100% enig med deg. Derfor jeg har en traderpott å kose meg med, ellers kunne jeg bare logget av til 2021. Har ingen planer om å selge longbeholdningen min før da. Man kan fint ha to tanker i hodet samtidig, og jeg har også tradet Nano på toppen av long posisjonen, litt som @Hakon har gjort i FUN. Er en litt annen måte å “snitte ned” på :wink:

3 Likes

Ja tror også det var et meget gunstig bytte av storaksjonær på lang sikt. Men man skal ikke glemme at Funcom nå står med 2 spillskuffelser i år og kun ccc vet vi når kommer.
Funcom holder seg flytende på CE og MYZ ga grei ROI men genererer lite nå. Coop og Dune er fortsatt for mye i det blå til å ha enorm innvirkning.
Coop anser jeg har stor usikkerhet når det kommer til salg. Veldig stort utfalsrom der.
Dune føler jeg meg rimelig sikker kommer til å selge bra og har høyt potensiale. Men vi vet jo ikke når det kommer.

Nei her må man slappe av og smøre seg tålmodighet eller prøve å ha det gøy med å ri bølgene :smile:

3 Likes

Here we go again

Føler jeg endelig klarte å klaffe på salg denne gangen før kursen falt. Jeg håper på ny inngang på 13. Den har vippet under 13 før siste 3mnd så det er vel ikke helt urealistisk.

1 Like

Til alle nye aksjonærer som kom inn etter Tencent. Velkommen til norges tradingfavoritt :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:Her selger ingen, og vi kjøper litt mer hver gang det går ned :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

1 Like

15 minutter forsinket på E24:

Sanntid på nordnet:
image

Jeg er på vei til å ta de 400k… BankID som henger…

1 Like

Ett problem som har slagit mig är att folk sitter med väldigt skev uppfattning vad som är ”bra” och ”dåligt” när det gäller försäljning av de mindre publishing-spelen som Funcom utger. Jag undrar om det hänger ihop med den norska vinnar-mentaliteten (som just i detta tillfället blir en uting).

Man KAN inte förvänta att spel som MoM toppar säljlistorna i veckovis -det är ett litet ”skit”-spel jämfört med många andra AAA & AA-titlar.

Jag tror man kommer sitta med en liten vinst för MoM när allt är uppgjort. Det är ändå huvudsaken nu när Funcom precis har börjat lära sig vad det innebär att vara publisher. Man måste göra misstag (ref CU) för att utvecklas och bli bättre. De kommer inte gå i CU-fällan en gång till :point_up:t2:. Samtidigt så förde kontakten med Petroglyph med sig DUNE som Funcom troligtvis hade varit helt oaktuella för annars.

Framtiden för Funcom som publisher ser väldigt ljus ut tycker jag! De tar lärdom av deras misstag (CU) och succéer (MYZ) så kommer detta bli helt kanon! Och i annat fall så får man i alla fall betalat löpande utgifter och lite salt till gröten med MoM :wink:

2 Likes

Bare en ting som gjelder i Funcom nå, og det har vel de fleste forstått :wink: Trodde den virkelig skulle bli mere stabil etter Tencent sin ankomst,men neida !

Ha en Funny helg :smiley:

1 Like

jeg har i skrivende stund like mye penger i funcom som i nano og pcib til sammen

2 Likes

Der gikk det 128.000

Jeg tok litt nå på 13.40 da jeg så det ble kjøpt store poster der.

Blir ikke nervøs av en tur til 13 tallet…

Tencent kjøpte på 15,75 kr, de kan gamet bedre enn de fleste og ser potensialet. Det gjør jeg og.

Kjøpte selv👍

1 Like