3M aksjer omsatt i dag…bare prikken over i’en at fond har tappet seg nå.
Går seg til dette, bare ta tiden til hjelp.
Det er trolig litt fram i tid, men når det kommer litt news om MC eller Dune så får pipen en annen lyd.
Kanskje det var noen som giret for hardt på 15 tallet
Go with the flow
Jeg har gitt opp bare så det er sagt. Folk får gjøre hva de vil, men uansett hva som skjer i funcom av gode nyheter så går det hus forbi og ingen bryr seg egentlig. At tencent har nulleffekt for utviklingen i aksjen om det så er bare på kort sikt er helt tullete.
Vel når man investerer i nano og funcom så bør man ha et avslappet forhold til svingninger, ellers blir man vippet ut av dansen
I en vanlig verden ville spillselskap aksje X gått 50-100 prosent på Tencent-oppkjøp. På OSE krakker den. Selv den beste nyheten og gulvet man kunne håpe på har hatt null å si.
Blir interessant å se hva ledelsen og Tencent gjør med saken. Fordi noe kommer de til å gjøre.
Hvis du henviser til mitt lille kjøp i Nano forleden så er det bare ett lodd og det er man inneforstått med. Funcom derimot er et selskap jeg har fulgt i tre år nå og jada, har vært høyrisiko tidligere, men nei det syns jeg ikke det er per i dag.
Før fikk jeg vondt av magen av en 10k papirtap på en dag.
Nå preller selv 100k tap av. Om en ikke har mage til dette så er jo det 2 % på høyrente
Går fort opp igjen når den tiden kommer.
Fixed
Du må ha full klarhet om hva du vil, hva du vil ha og oppnå og ikke la deg vippe av pinnen. Dine personlige lidelse er bare innenfor din egen kontroll.
Godt å kun være i de to papirene
Norske fondsforvaltere:
“Hei, vi er en gjeng leger som skal lage en slags kreftmedisin. Regner med at det er rundt 5 % sjanse om å lykkes om 10 år. Blir vel sånn ca. 30 emisjoner underveis.”
“Hei, vi er et gjeldfritt selskap med en godt etablert kontantstrøm som blir stadig utvidet. Vi har spill-rettigheter til det som sannsynligvis blir en av verdens største filmfranchiser, og har nettopp fått et av verdens største multimediaselskap som hovedeier.”
Jeg hadde antagelig tapt den , men det var et poeng der! … Jeg har et «veddemål» gående på at kursen skal opp. I mellomtiden kan man handle aksjer 15+% billigere enn Tencent. Noe jeg gjør. Jeg tar sikkert litt i morgen og …
@Monok - at en del kapitulerer her og litt oppover, er akkurat det noen vil. Forstår at det kan være fristene … ,men jeg er redd du kommer til å angre på den avgjørelsen. Sikt blikket inn 2+ år frem og jeg tror du kommer til å være happy. I mellomtiden må vi alle være vitne til dette skitne spillet …
Er det egentlig et skittent spill? Bulls og bears har fightet i 100 vis av år i aksjemarkedet, og i FC så har noen med litt kapital funnet ut av at det er mulig å trade long og short innenfor tradingranger, som i alle mulige andre aksjer, uten konkurranse fra de store meglerhusenes tradere.
Det som er greia her er at det er ganske synlig hva som skjer, og hvem som står bak. Om det er skittent eller ikke er vel subjektiv vurdering? Om det er ulovlig er noe helt annet, det har ikke jeg kunnskap til å vurdere.
Når det er sagt så handler dette mye om psykologi- grådighet, frykt og ønske om å tjene penger, noen raskt og noen over tid. Og det å ikke tape penger. FC er på mange måter en fantastisk aksje for de som trader slik vi ser nå, de får ikke konkurranse av meglerhusenes egne tradere, eller fond som er aktive. Så de får herje og styre som de vil.
MEN, vi er i slutten på det nå, da ting har endret seg i FC etter at det nå er to store solide eierne med kapital og ressurser til å gjøre FC til en perle! Og de har inngang mellom 13 og 16 kr., så de sitter garantert ikke å ser på at verdiene går ned. På et nivå tar de grep. Det kommer vi garantert til å se.
At vi får så store bevegelser som vi ser nå kan jo også kan noe med floaten å gjøre. Flere som sitter langsiktig nå, da er det mindre aksjer i spill, hvilket vil gjøre bevegelsene større.
Det hadde jo vært hyggelig om vi så en del kjøp nå ned her og ned mot 13 av noen som har lyst å sitte over helga. Se tilbake på antall dager med nedgang og rapporter tilbake om du finner flere enn nå, det er ikke bare bare…
Jeg spurte @Savepig om hvorfor ikke han ventet med kjøp til han så trendendring og svaret var DCA. Tenker du gjør litt det samme? Hver sin strategi, personlig venter jeg på trendendring før kjøp, eller at aksjen blir ekstremt oversolgt (gjør det samme i Nano).
Ser veldig mange er opptatt av xx % billigere enn Tencent, tror det er noe man kan bli litt blind av. Jeg trodde jo jeg var heldig som kunne kjøpe Nano på 30-tallet, ganske mye billigere enn BlackRock og emisjonskameratene på 114 og 45, og se nå hvor den er
Markets can stay irrational longer than you can stay solvent.
Men lykke til uansett. Var long FUN tidligere (3+ år), og fikk den største enkeltgevinsten jeg har hatt til dags dato så sier på ingen måte at strategien din er helt bak mål!