Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

La oss håpe det forblir stille lenge🙂.

Når det hauses i kor så lemper vel gjengen ut igjen.:joy:

1 Like

Har benyttet dagen til harryhandel så dårlig med gauss her :joy:

2 Likes

Vad är det för plattforms cut på steam, ps4 och xbone när du köper retail? inte 30 % väl? har hört 12 % @Christian

Jeg hadde regnet med 40-50% cut av retailprisen. Det er dyrere å distribuere fysisk, så distributøren+plattformholderen tar tilsammen en større cut. 12% kan nok stemme for plattformen alene. Butikken + distributøren skal ha sine penger også.

1 Like

Går ganske fort oppover nå for tiden da. RT 14.80 :slight_smile:

3 Likes

Det kan være tilfeldig, men når man fikk signaler om at vedtak mot overdreven spilling i kina gikk mot en løsning, så snudde hele spillsektoren også funcom.

5 Likes

Snart er vi halvveis (15) til kursen (30) mange av oss anså som sannsynlig å nå før jul med godt MYZ-salg - inntil de fikk akutt PMS over dammen.

Oppsiden frem mot Q4 og en P/E på ~10-14 er ikke så halvgæren.

8 Likes

Ja, efter mycket om & men… Oavsett fint att man närmar sig och positivt för hela spelsektorn! :slight_smile:

@Evilfreud

Klarer du å poste utviklingen i referanselista di fra den dagen Alex nevner og til i dag? Jeg vet ikke akkurat om det var en enkelt dag eller om det har vært flere utsagn som har blitt tolket positivt gradvis og underveis.

1 Like

Kan lage noen grafer ikveld, hvilken dato skal vi ta det ifra

1 Like

Kanskje fra 21. desember?

Børsen snudde vel mer eller mindre på samme tiden, så kan være lurt å ta med en graf på OSEBX i samme slengen.

3 Likes

Ikke Funcom, falt videre fra 12,6 til 11,5 neste børsdag :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ja, men vi vil jo se hvordan markedet reagerte på nyheten. Da må vi bruke datoen da nyheten kom selv om det ikke passer inn med Funcoms bevegelser på lavt volum. Da jeg søkte fikk jeg ikke opp noen artikler på norsk, men internasjonalt så kom nyheten såvidt jeg ser fredag 21.12. Ikke sikkert så mange i Norge fikk det med seg samme dag da.

1 Like

GAMR video game etf fungerer i praksis som en indeks for spillindustrien, og det har vært ganske grønt der siden 21 desember.

https://finance.yahoo.com/quote/gamr

2 Likes

CE ligger som nummer 83. Mutant ligger som 80.

CE gjør det veldig bra og virker som klatrer.

Edit: 78 og 81 nå.

4 Likes

Rett før siste store fallet så var kursen rundt 17 kroner, bør vel være mulig å komme dit ila kort tid om børsklimaet holder seg ok?

Er ganske svakt volum idag, gikk 100k i et jafs og kursen hoppet litt ned.

Ok, hva skjedde nå?

God gammeldags dump?