Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Mounts i desember. «Big update» er nytt og betyr nytt map og så videre.

1 Like

Jesus kristus- her er det enormt med kortsiktighet. Hadde dere trodd at dere skulle bli rike i morgen? Bade i penger, kjøpe fet bil, diamanter til dama og sagt opp jobben??

1 Like

Ikke vits å se presentasjonen med andre ord

Kommer helt an på hvor løsmunnet Stian er.

image

2 Likes

Om det ikke kommer noe juice senere så er vi på. 12 tallet i morgen :champagne:

3 Likes

Det jeg finner veldig tilfredsstillende og spennende med denne kvartalsrapporten, er at dette er Funcoms nye totale bunn-nivå. dvs ingen spill-slipp eller spesielle nyheter.

Kvartal hvor det ikke skjer noe, så er inntekter på 50 millioner. ebitda på 20 mill og tilnærmet Break Even. Fremover får ikke Funcom et kvartal som denne noen gang igjen.

Jeg syntes det skal applauderes for kostnadskontrollen.

Nå går det i ett kjør for Funcom fremover.
Q4 moons PC/mounts CE
Q1 chopchop +moons vol2
Conan CE major H1 2020
også kommer Coop shooter i slutten av 2020 hvor backloggen er veldig sterk. Mellom Coop og dune vet alle hva som skal skje…

5 Likes

Bingotek haha

Du har blitt din egen verste fiende i Funcom og sprer en anseelig dose galle her inne. En ting er at man skal ha et realistisk syn, men du har vippet over. Er det skadefryd pga tap eller hva?

2 Likes

Funcom er opp 13,2 % iår. Det er jo meget bra. Men «alle» er jo langsiktig og trader triggere og vil helst ha 100% i året…

Bortsett fra Q4 og Q1 da :stuck_out_tongue:

Det eneste jeg ser her som skuffer meg litt ift forventning er at investments er ned fra forrige måned, og likevel synker cash på bok såpass mye. Gir selskapet en runway på 1 år eller så gitt at det ikke kommer et storspill snart.

Den følger jeg deg ikke helt. Det skjer en del ting for Fun i de kvartalene? :blush:

1 Like

Haha, så så. Jeg har økt sakte men sikkert siste par månedene. Jeg bare gidder ikke TI-halleluja lenger. Funcom må bort fra OSE og/eller så må norske institusjonelle aktører våkne.

Har et feiende flott snitt nå. Blir fint til slutt.

Vi kunne fått nyheter om MC, og kursutviklingen ville fortsatt forblitt traust foruten det ovennevnte. Når ikke en gang Tencent etablerer positiv utvikling eller setter nytt gulv så er det forsvinnende liten mening i å late som noe annet.

5 Likes

Nei , Funcom må fortsette å levere…

4 Likes

Ja, det også. Kan hende 2020 blir alright :wink:

Funcom kan sätta H1 på major update till Conan Exiles men inte H1 eller H220 på MC. Kom igen nu Funcom…

Blir handling i morra :clap:

Jeg er ikke helt enig i deg mtp økning i investments. Jeg ønsker personlig ikke å se en stor økning i investments(økning risiko) ift nivået på nærmere 50 millioner i kvartalet. Det er høyt nok i forhold til balansen og p&l

Funcom burde komme med noe nytt om MC, og dersom det drøyer til H2 bør de også gi informasjon om det. For da bryter de tross alt med sin nye strategi, og det bør meldes.

5 Likes

Chris och Creative Director från US är i Funcom Oslo iaf…

2 Likes