Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ser da ut til å være relativt nøytralt? On balance volume kurven følger ca kursutviklingen?

1 Like

Jeg baserer dette på dagsanalyse og siden momentet også er styrket seg gradvis sterkere de siste dagene…

Gi meg en grunn til ´´at toget skal gå´´ en frase som er brukt om Funcom i åresvis…for meg ser det ut til greiene er rustet fast i skinnene for lenge siden😂

3 Likes

Om MC gir en indikasjon på høyt salg så går toget, om det ser dritt ut så står det. Jeg fremhever nytt spill som neste store trigger, selv om feks Conan Exiles har spennende ting på vei. Så da kan det lønne seg å gå på toget nå om man har troa, eller vente å håpe på lavere kurs om man tror det drøyer før det kommer noe spennende. Det kan i det minste være lurt å bestille billett på nåværende kurs?

1 Like

Har en fulgt Funcom en stund så vet en at med en gang toget kommer seg i vei pga nye spill eller supre nyheter, så blir det stoppet og ranet for verdier av banditter…og havner tilbake på stasjonen😳 Gudene vet korti det skal ta slutt… ingen som klarer og ta banditten…

2 Likes

Det kan du si, men eneste grunnlaget vi har å sammenligne med er kursutvikling i forkant av forrige storspill, CE, gikk greit en god stund fra første teasere kom og frem til lansering :wink:

1 Like

Remaster inc?

1 Like

Change in the Supervisory Board

5 Likes

Øker freefloaten med 2,25mill snart også da kanskje…?:thinking:

3 Likes

Detta var väl ganska väntat ändå. Han har fullt upp med sin egna verksamhet och jag tror han tänker att de finns andra aktörer i sällskapet (Tencent) som kan tillföra mer nu efter turn around. Samarbetet fortsätter ju även iom Heroic Signatures så är ingen big deal.

Ska han sälja allt skulle han nog gjort de den dagen när Tencent PM kom.

2 Likes

En helt naturlig del av tencent-inntreden i styret dette som garantert er avtalt for lengst. Men man skal vel fremstille det til å være noe kjempenegativt.

Er vel ingen som tolker dette mer negativt enn helt nøytralt. Det er informasjon som er kjent

5 Likes

Ja, var ikke dette nevnt tidligere i en eller annen anledning?

1 Like

Det skjer ikke.

Hvorfor mener du det?
At Tencent kommer inn og erstatter KJG sine 2 styremedlemmer betyr da ikke at Malberg må ut.

1 Like

Black week rea kom igång nu på Steam
CE 50%
MYZ 40%
CU 30%
MoM 25%

Gäller till 3 december

1 Like

Nei, dette var vel ikke kjent info meg bekjent ihvertfall. Sånn sett i ettertid mtp salget av aksjene og fokuset på andre prosjekter så faller det seg vel dog ikke unaturlig. Blir jo litt spennende å se hvem som foreslås som erstatter.

2 Likes

Tommel opp for nye friske krefter inn i styret :+1: :+1:

2 Likes

10 spänn på att det blir nån som är utvald av Tencent. Rent spekulativt så är det nog många anledningar till utträdet och jag är inte säker på att det skett helt frivilligt… kan ha lyfts önskemål om en annan sammansättning utan att det är nåt konkret mot Fredrik.

Kan ha varit flera anledningar men jag tror det jag försöker säga är egentligen att vi ser nog en betydligt mycket mer aktiv huvudägare än den tidigare. Tencent vill (och bör) ha mycket att säga till om i sådana här frågor.

1 Like

Nei jeg sier forsåvidt ikke at det er et helt unaturlig tidspunkt. Men det at Tencent kommer inn i styret betyr ikke at det er noe naturlig følge at Malmberg skal ut. Hadde vært helt naturlig at han hadde fortsatt i styret også.

Skal man spekulere så tror jeg dette er noe han har valgt selv for å konsentrere seg om andre ting. Jeg tror ikke at Tencent har hatt en aktiv rolle i dette. Ser egentlig ingen grunn til at de skal ville ha ut Malmberg. Så jeg tror dette er noe han har kommet frem til helt selv nå. Jeg tror han har kommet frem til at dette er et greit tidspunkt å fokusere på andre ting. Kommer jo betraktelig mer gamingkompetanse og nettverk inn i styret nå enn med KGJ sine menn. Da kan det være man ikke føler det like nødvendig å bidra selv lenger.

Blir spennende å se hvem de finner som erstatter. Rent sammensetningsmessig så bør dette være en person uten tette bånd til Tencent. En helt uavhengig kandidat er helt klart å foretrekke. Med Tencent på eiersiden er det kanskje litt mer gjevt å sitte i styret til Funcom så vil tro det kanskje er litt enklere å få inne en god kandidat nå.

7 Likes