Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Trodde Redeye sitt estimat var at MYZ solgte 100k på steam i desember? Konsolltallene var ikke med.

image

Stemmer - har de noen som helst inntekter regnet inn noe sted fra konsoll?

Jeg bare reagerte på «MYZ solgt 100k i desember kan være riktig» ovenfor. Ja, det det være hvis man kun inkluderer Steam (og et konservativt anslag sådan).

According to our estimates, the game may therefore have brought about USD 3 million for
Funcom so far.

Estimatet deres for Q4 2018 stemmer sånn passe greit med mitt og det inkluderer konsoll. Nå kan det jo være at PS4-tallene burde oppjusteres og da har både jeg og Redeye bommet. Fasit om 8 dager? :stuck_out_tongue:

1 Like

Uttalelsen i intervjuet gir inntrykk av at de kun har estimert med et totalsalg (alle plattformer) på 100k i desember, og det er i alle tilfelle for lavt.

Selve estimatet i analysen er nok mer på ballen.

1 Like

Kan det være at Redeye baserer sitt totale estimat for alle plattformer ut fra en normalfordeling kun basert på steam?

Ingen aning - stusser på at det ikke er angitt :man_shrugging:

Ja, synes det egentlig ville være naturlig å presisere.

Kanskje de er like usikre som oss og bare gikk for et skjult (konservativt) estimat :sunglasses:

2 Likes

Er det ikke slik att Funcom utjamner antall salg over ca to måneder? Viss dette stemmer (vi diskuterte ihvertfall dette under CE releasen) vil da ikke en del av desember salgene av MYZ bli ført i Q1?

Er det noen som hadde trodd meg hvis jeg sa at det siste året, så har jeg kjøpt 14k aksjer med en snittpris (inkludert alle trades) på 14,84? Skulle tydligvis bare ha ventet et år med å kjøpe :stuck_out_tongue:

Snittprisen var, på det verste på de 14k aksjene på 17,44, så har jo fått tradet det litt ned, men jeg har ikke akkurat gått i pluss. Har i tillegg endel aksjer kjøpt tidligere med litt lavere snitt. :stuck_out_tongue:

6 Likes

Support/resistance personified! :grin:

1 Like

Kan ikke noen kontakte analytiker i RedEye og spørre litt? @h3nk1 , @Christian

Tipper han er åpen for å diskutere litt.

Du skal ikke være lei deg for det. Etterpåklok er det enkleste å være. Om du spør deg selv om du ville tatt de samme valgene på nytt med den informasjonen du hadde der og da så er det jo greit? Nå ser det ut til at det kommer noen flere gladlakser på eiersiden, kan bli funny i år og fremover

Jeg skulle hatt mindre fear of missing out (FOMO), så hadde ting vært helt ok. Dvs at jeg burde fått mer gevinst ut av toppen på 25. Jeg klarte å håndtere risikoen i høst rimelig bra, snittet mitt er jo ca likt kursutviklingen :slight_smile:

3 Likes

Vel, om du har kvittet deg med FOMO syndromet så vil vel det mest rasjonelle være å gevinst sikre nå opp mot 16,50, det diskuteres overbevisende i TA seksjonen om at dette er luft og ballongen begynner å bli stram, det spiller selvfølgelig lite rolle hva som ligger bak :yum: jeg lider litt av det samme som deg, når det fundamentale ikke samkjører med det tekniske, det er vanskelig /umulig å kombinere de to på en rasjonell måte i en aksje som Funcom :thinking: da vinner ofte FOMO, og sett bort fra penger så er det den mest romantiske måten å være på :heart:

6 Likes

:joy:

Ryker 15 tallet så er :rocket: der :smile:

2 Likes

Bare ett lurespill, ingen annen funksjon enn å prøve å grabbe til deg flere akjer, slike sperrer har alltid vist seg å være bull

2 Likes

Ryker 15 nå? :grinning:

Kjenner til den ja! :wink: