Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Det får stå for din regning. Hvis du tror Funcom som selskap driver med beviste lekkasjer via Stian framstår det for meg naivt.

Kanskje det er jeg som er naiv her, men det er ikke slik jeg opplever funcom som selskap i dag. Før skuten ble snudd, ja men Rui og co har tatt lærdom av tidligere skandaler.

Dette handler om reine forsnakkelser som følge av manglende kommunikative evner. Det er jo ikke akkurat første gang.

1 Like

Hmmmm. Hadde volumet vært 10-15 ganger høyere hadde det vært håp :man_shrugging:t3:

Jeg som fyller på :smiley:

Er lov med spekulasjoner. Også viktig med kinesere inn i styret

Desuten kan man gi en trigger tommel opp eller tommel ned

2 Likes

Jo, men ska man lägga det på den nivån så vi snart ge ut bok i flera bind baserat på det som skrivs på TI dagligen :laughing:

Viktigt ja, men trigger nja

Edit: kanske bara jag som trivs med att ha en tämligen ”clean” triggerlista :grimacing::smile:

1 Like
2 Likes

Både Tascha og Jens Erik har vært inne og svart på tweeten ser jeg.

4 Likes

VO gör man i slutfasen av ett spel :slight_smile:

1 Like

Det er iallfall ikke det man starter med :slight_smile:

Hva er VO?

1 Like

Jeg antar at det er voice over.

Voice over er noe man ofte gjør i sluttfasen av ett spill mener jeg (dvs, det er fortellerstemmen som leser fra ett script osv), mens voice acting kan være en mer kontinuerlig prosess som skjer kontinuerlig i hele prosessen. Grunnen er at voice over legges på når det begynner å bli for sent å endre ting.

1 Like

For referanse så gjorde Remedy det samme 26 november for DLC som er på vei, med lansering i Q1 2020. Så som Stian bemerket er nok dette nærmere lansering enn de fleste tror. Vil jo ikke være unaturlig om det er DAAAAARKBOOORN som reskinnes, det meste begynte vel å bli klart på det spillet allerede i vår.

2 Likes

GOOOOOOLDBOOOORN !

(snakket om dette før!)

2 Likes

TTWO äger Darkborn IPt men de är högst sannolikt att man kunnat återinvestera en ansenlig mängd assets från spelet. Skulle definitivt kunna tänka mig att de gjort en Conan variant av spelet. Släpp i H120 är inte en omöjlighet

1 Like

Är du säker på det? :thinking:.

(https://www.gameinformer.com/b/features/archive/2017/12/14/take-two-announces-new-publishing-label-private-division.aspx)

Märkligt i så fall att de bryter avtalet med ttpd med ett spel som kommit så långt i utvecklingen?

4 Likes

Den artikeln kom väl dock innan TTWO valde att avbryta samarbetet? Så kan ju ha ändrats när de sa hejdå.

Ja, inte omöjligt. Men Goldfarb trycker speciellt på vikten av att äga IPt, kändes bara underligt att de skulle släppa kontrollen då

Kan vara så att de fick behålla koden men inte IPt Darkborn

Kan vel ikke endre avtalen når den skal brytes. Står jo klart og tydelig der at en av fordelene med PD for utviklerne, var at de selv fikk beholde IP.
Om det var PD som valgte å gå fra avtalen er det vel strengt tatt lite de kan si.

Det kommer an på, kan godt ha en temp. VO mens man utvikler og så gjør man finjusteringer / ekte VO etterpå. Men da bruker man ikke proffe VO folk, siden det vil øke kost. Har ikke fått med meg diskusjonen helt men ut fra det som skrives høres det ut som final VO og ikke temp.

Mycket möjligt faktiskt :slight_smile:

“We supported the studio financially for several months after ending the deal, and we wish [studio founder] David Goldfarb and the rest of the talented team the very best with the game and their future endeavors.”