Mannen er fullstendig amatør hva gjelder kommunikasjon.
Det lekker markedssensitiv informasjon annenhver gang han åpner munnen.
I Funcom er det alt vi har
Da er jeg en angrende synder, trekker tilbake all kritikk, og kjøper funcom for å selge dagen før game awards pga forventninger om at hype skal dra opp kursen pga (berettiget?) håp om presentasjon neste fredag på game awards.
Hvorfor?
Vel, fra spøk til alvor. Funcom har nå laget denne som tilsier at de fortsatt står for 1-2 års utviklingstid. Det sammen med alt @antzzo graver fram tilsier at i mine øyne har sannsynligheten økt for lansering tidligere på året, og sunket for Q4 2020 lansering (som var bear scenario og ganske sannsynlig i mine øyne).
Jeg tenker Funcom ønsker å kommunisere til investorer noe som matcher virkeligheten, og nederst til høyre står det fortsatt 1-2 års utviklingstid. For Mutant Chronicles skulle det tilsi lansering før sommeren.
Nå vet ikke jeg om spillet er bra, så ønsker å se en gameplay demo av spillet, men jeg har da pga gravingen som har skjedd i det siste fått litt troen på reveal neste fredag, og da tenker jeg eventen skal hypes her på forhåpninger og kanskje dra med seg kursen
Ja, det er sant og sier det meste om selskapets kommunikasjon. Mild sagt elendig!
Det er jeg faktisk enig i.
Og det er litt synd når Funcom skal være så lukket iforhold til info.
Nice! De viser totale investeringer klart fram som en av fire viktige punkter. Flott Funcom, akkurat det jeg ønsket at de skulle vise klart fram i live presentasjoner
Edit denne kom litt sent, men var svar til presentasjonsvideoen fra i dag lengre oppe.
Bedre enn Activision Blizzard hvor alt lekkes før det launches ^^
Jeg tror disse “lekkasjene” er planlagt fra Funcom . Små teasere før det braker løs.
Stian er ikke så “dum”, dette har jo skjedd flere ganger. Viss han hadde “dummet” seg ut gang på gang, ville han ikke fått holde disse presangstasjonene.
Angående dune så er det en opplagt slipp.
Iforhold til The outsiders var det nok planlagt.
Hehe man skal aldri overvurdere hva som er planlagt når en gamedeveloper snakker til media Men på tross av det, veldig gode nyheter for oss. Venter på offisielle konkrete datoer før man sier noe mer enn “spillet kommer i rimelig tid rundt tiden hvor filmen kommer, desember 2020, mest sannsynlig en stund etterpå, men tidlig nok til at Dune filmen er friskt i minnet hos de fleste.” Med den innstillingen tror jeg man har riktige forventninger. Forventer senest Q2 2021.
Da er du i mine øyne svært naiv. Rui har bekreftet dette på en del presentasjoner allerede. Intelligens kommer i mange former og fasonger.
Jeg tenker det er bra på den måten at de av dere her inne som følger selskapet tettest får muligheten til å kjøpe på slike fadeser.
Men jeg må ærlig si at jeg ikke fatter hvorfor Rui fortsatt setter Stian i slike situasjoner. Han er ikke komfortabel med kommunikasjon. Svekker det profesjonelle inntrykket av selskapet. Fin fyr og er nok drivende dyktig på det finansielle.
Mitt inlägg med ljudklippet var i första hand humoristiskt menat. Överlag tycker jag Stian gjorde en bra figur i dagens presentation och sa stort sett det som kunde förväntas.
Det är snart dags för styremöte och två nya medlemmar skall in. Jag tycker det mesta av vad som kommuniceras i dagsläget “bærer preg” av detta. På sikt så tror jag Funcom hittar en bra nivå av kommunikation nu när Tencent har kommit in. Fram tills dess och innan Tencents form av (aktiva/passiva) ägarskap har jag har förståelse för att man har en försiktig approach.
Men jag förväntar mig en förbättring ut på nyåret
Intelligens og naivitet har ikke noe med hverandre å gjøre Og kommunikasjonsevner trenger heller ikke å være koblet til noen av de to. Kanskje Stian er det beste de har. For meg fremstår han som en koselig og ærlig person, og det er det sjeldent man finner i hans stilling. Som investor synes jeg det er betryggende å ha han der. Det blir mer personlig. Men alle får ha sin mening, vi har ikke noe å si for hvem som blir valgt uansett.
Tiltredes, og noe jeg har klaget på i lang tid allerede.
Altså, saken er at så lenge Funcom er notert i Norge og på OSE, så må de jobbe mer pragmatisk med IR og markedskommunikasjon. Ingen norske fond (regner ikke med Storebrand med noen få hundretusen aksjer) tar posisjon og ingen meglerhus dekker aksjen (enda).
Begge deler er nødvendig for at ikke aksjen skal være fullstendig i voldet til TI og vestlandsfanden. Er ikke rakettvitenskap.
Det vi ergrer oss over mest er vel at de ikke melder salgstall når vi ønsker det?
Vad var det för sensitiv information Stian läckte?
Det var väldigt tydligt att de var medvetet de han sa om att de har flera projekt på gång med Dune och att The Outsiders går över förväntan.
Vem är det som fyller på triggerkalendern spekulativa händelser och annat skräp?:
Skulle uppskatta om vi kan enas om att hålla den clean från den här typen inlägg
Edit: med risk för att någon skall ta illa upp så får jag förklara mig lite.
-
Vi har ingen info eller något annat som säger att trailer skall komma just den 12:e. Vill man ha med triggern så sätt ett fönster av tid där en trailer kan tänkas lanseras. Då är det ok att spekulera!
-
Detta är i sig ingen trigger och har varit officiellt länge. Förhoppningvis leder deras bidrag till ökad kurs på sikt dock. Sen är det helt irrelevant för triggern och illa ordval att skriva “kinesere”. Tencent får två man i styret. punkt. Sen är det skit samma om de så är från Sverige, Grönland eller Kina.
Men i utgångspunkten tycker jag inte alls det skall kategoriseras som en trigger.
Hoppas detta var föklaring nog
Takk for den, @vcp, hva F… mener du med svært naiv?
Jeg skrev det jeg mente i mitt innlegg. Greit att du ikke er enig, men jeg syntes du kunne holdt deg for god til å kalle meg naiv på grunnlag av noen setninger jeg skriver på ett forum.
Ditt innlegg minner meg forresten på hvorfor jeg nesten ikke skriver her inne lengre.
Tok ikke mange minuttene før mørkemennene kom frem ser jeg, som vanlig er alt bare, galt. Skulle likt å vite når ting egentlig er bra nok, om noe sånt i det hele tatt finnes i den mørke verdenen