Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Hvis det kommer en annonsering av publishing spill i 2020 så kommer det nok også en oppdatering fra RedEye som vil øke inntektsestimatene for 2020 en del.

Årsaken er denne fra siste analyse fra RedEye:

Som ga denne som er relativt bearish:

Mens en annonsering av ett nytt publishing spill, avhengig av kvalitet, vil i hvert ha potensialet for å dra opp estimerte inntekter for 2020 til omtrent nivået for 2018 (dvs, ca midt mellom nåværende 31 millioner, og forrige estimat på 38.7 millioner).

Nå er det vel delte meninger om hvor mye analytikerdekning betyr, men jeg tenker det i hvert fall er noe som blir sett på. Og siden en stor del av kursnedgangen skyldes svensker som har forlatt oss, kan man vel i hvert fall håpe på at ett svensk spill publisert av Funcom kan gi litt svenske tilstander :slight_smile:

3 Likes

Om man har troen på at det kommer nyheter rett rundt hjørnet så er man posisjonert og motsatt hvis ikke, som trader. Det er ingen risiko å kjøpe nå om man vil sitte i ro minimum 6mnd. Det kommer til å skje mye fremover på noen måneders sikt. Det står jeg inne for, kall det gjerne en kjøpsanbefaling :tada:

7 Likes

Støtter den anbefalingen👍

2 Likes

Det er nok mange som heller vil la kapitalen jobbe for andre selskaper som er mer aksjonærvennlige, da markedet/Redeye ikke forventer spill av betydning før H2/Q3/4 2020…

Det har feks. vært en bedre investering å ha penger på lønnskonto enn å investere i Funcom de siste 2-3 årene, etter CE full release. Så foreløpig er det de kortsiktige og ikke de langsiktige, som har hatt best avkastning i Funcom…

5 Likes

Vel, jeg har over 100% på funcom de siste 2-3 årene, så er ikke helt enig i det😉

Det går ann å ha et langsiktig perspektiv og gjøre noen trades allikevel når det ligger i kortene at kursen snur ned/opp.

Faren med det er selvsagt at den dagen den bryter en motstand de aller fleste tror den ikke gjør, så…, evt at det kommer en nyhet om snarlig lansering av noe de fleste blir tatt på senga av.

3 Likes

Hvis man tror det er null risiko i funcom eller biotek så har man misforstått.

Men 6 måneder + ca 1 uke = e3 2020.

Innen da vil man altså sannsynligvis få info om alle prosjekter (cgi + gameplay osv) for 2020. Så hvis man har troen posisjonerer man seg i løpet av denne perioden, og hvis ikke så kan man alltid stå trygt utenfor.

Det er selvsagt risiko for at Outsiders prosjektet er dårlig, og Mutant Chronicles er dårlig, og da vil kursen gå ned. Det er også mulig det ser bra ut, og den informasjonen får vi i løpet av ca 6 måneder.

6 Likes

Men da har du solgt på toppene og kjøpt på bunnen. Børs kursen viser i hvertfall ikke pluss…

4 Likes

Som regel ganske nær toppene…, men desverre altfor tidlig og langt fra bunnene… sitter faktisk litt i minus største delen av tida… Så har mye å gå på og det er jo egentlig positivt. Jeg må lytte mer til TA folket når vi er i nedtrend.

3 Likes

Det er derfor jeg sier kjøp nå på 12.7🤷‍♂️

3 Likes

Ikke ta alt så bokstavelig, risk reward er skyhøy i Funcom om jeg må mate det inn med teskje, derfor mener jeg man skal kjøpe, ikke nødvendigvis i morgen eller om 3 uker, men på dagens kursnivå! Si alt mellom 12 og 13 kroner. Og ikke dra biotek inn som sammenligning ifht risiko. Luft vs faktisk inntjening :man_shrugging:

9 Likes

Fort dårlig butikk i å kjøpe kortsiktig på 12.70 slik den presses ned nå.
Luft / forhåpninger om framtidig inntjening er jo det man kjøper på her. Svært tynt med inntjening pt. forsvarer på langt nær dagens kurs! 5-6 kr kanskje, dette har Jcp bedre tall data på.

Så du mener aksjen er verdt 1 krone i gammel kurs? :sweat_smile: Med den simple logikken der burde vel 40% av børsens aksjer kostet 0 kroner, kanskje til og med minusverdi.

2 Likes

Vcp, ta helg!!!

Hehe. 12 er nok veldig nær en bunn, men det kan godt ta tid før den kommer seg herifra. Men noe særlig nedside, det tror jeg ikke det er.

1 Like

:joy::joy:

11 Likes

Men pokker da, er det ingen som leser det jeg skriver, men heller fokuserer på egne ønsker og kommenterer ut fra det? SITTE I MINIMUM 6 MND!!!

3 Likes

Gutter/Menn…nå må dere slutte å bli provosert av Vcp sitt oppgulp…han har ingen ting å fare med…basta og god helg🤓

@Paddy80 Tänkte precis kommentera den. Snackar inte kort du. :blush:

Men @vcp då. Du var ju så positiv för en stund sedan. Sålt el kvar i FUN ?

På gamle HO var det en som kalte seg heth som røra om seg med slike kursmål :rofl:

Krona skulle komme. Like sikkert som Baggers kr 40.

Er da helt legitimt av @vcp å påpeke at basert på de mest vanlige måleparametrene og multipler som baserer seg på faktiske økonomiske resultater så kan man hevde at Funcom er overpriset. Funcom har så langt i år et overskudd på 25k$ feks.

Funcom prises i veldig stor grad på fremtidige forventninger.
Ikke noe å hisse seg opp over at noen påpeker det.

2 Likes