Så det reagerer du på. Men at kr 5 blir nevnt, det lar du gli?
Hvilken kurs mener du resultatet forsvarer da?
Jeg mener ikke at kursen skal baseres kun på det. Uenig?
Nesten alle aksjer blir priset på fremtiden og forventninger, hadde det ikke vært sånn hadde som sagt veldig mange aksjer kostet 0 kroner. Det er forummende tankegang og bare tøv Oljeservice, rigg, NEL, NAS osv osv
Baserar man sina köp enbart på P/E ska man inte hålla på med aktier.
Sedan är vederbörande ett troll imo. Ena stunden ska den stå i 45 nok och andra stunden 5 nok. Höj kvalitén här inne
Jeg tror VCP oppnådde det han ønsket nå når 4-5 stk skriver samtidig og hiver seg inn med hud og hår😂. God kveld og skål🍻
Lite av det romantiska med TI att diskutera. Och verkligen tänka 1,2,3…20ggr vad som skrivs. Love it.
Men 5kr ser vi inte. Då ska det gå totalt åt helvete.
Säger bara PIPE PIPE PIPE även fast vi typ vet noll så vet vi att det finns en pipe där ute i universum någonstans.
Hvis alt, til og med MC flopper, så ser vi sikkert 5kr via emi
Viss jordkloden eksploderer går jo alt til hel… omtrent samme oddsen for det som att alle spillene til Funcom flopper.
Nu får ni ta helg, börsen har stängt .
Ja om ALLT floppar. Men tror sannolikheten för det är extremt liten. Ingen kris situation längre som med CE i panik. Vet inte hur mycket folk FUN öket med sedan CE EA release men må ju vara sjukt mycket och stor kompetens men framförallt enorm erfarenhet.
Jeg tror ikke på det selv, men noe å tenke på.
Jeg tror hvis funcom klarer break even på 12 mnd med MC, så er det bra for kursen vs dagens. 5-600k, hvorav 3-400k første mnd.
Jeg ser på kursområdet vi nå er i som utrolig spennende ifht hva vi har i vente 6-12 mnd frem i tid, og det virker som interessen for å kjøpe på disse nivåene er høy da kursen gang på gang spretter rett opp og forbi rundt 12.50 når den havner litt under, på tross av short i selskapet. Derfor mener jeg kjøp nå er smart, det er mye støtte i markedet på dette nivået og det er mye spennende som kommer med stort potensiale for god inntjening. Risk reward i mine øyne skyhøy i rewards favør! God kveld!
@Shadowsbane og @Verdipapir nå tolker ikke jeg @vcp dithen at han mener Funcom skal prises til 5-6kr heller. Poenget hans er slik jeg ser det bare at inntjeningen ikke forsvarer dagens kurs.
Jeg mener da selvsagt ikke at Funcom kun skal prises basert på inntjening eller til nøyaktig P/E 20 om man vil. Alle selskaper prises basert på underliggende verdier, resultater som oppnås og i veldig stor grad til fremtidige forventinger. Stemningen i markedet generelt samt sikkert en haug med andre paramtre også. Slik er det og kommer det til å være.
Men det betyr ikke at det ikke kan være sunt å ta en titt på hva for eksempel inntjening siste året forsvarer av kurs med normale/gjennomsnittlige multipler. Det gir jo en viss formening om hvor stor grad dagens prising er på fremtidige forventninger. Kan være sunt med litt slike betraktninger på et forum hvor jeg vil hevde normalen er at man tillegger fremtidig suksess større sannsynlighet enn markedet generelt er villig til å prise inn Dette gjelder ikke bare Funcom altså.
Till viss del håller jag med dig, men vi befinner oss på en kurs som är strax över 1kr från lägsta nivå sista 12mnd. För att sätta det i perspektiv är det ca 5 kr till högsta.
På fem år är skevfördelningen ännu större.
Så jag tycker inte det är konstigt att det är lite mer hype när vi är så nära ”botten” historiskt sett (Funcom 2.0)
Tror de flesta har vart medveten om att 2019 är ett mellan år utan stor release. Dvs typ 1år nu.
Men när ett av världens största sällskap köper 1/3 av sällskapet till ett pris 3kr över dagens så blir det lite konstigt.
Hade detta skett i ett Biotek så vågar jag inte tänka på vad som skett med kursen.
kjøpsanbefaling Mvh Erik
disclaimer ingen köprekommendation
Enig i at det var slik for noen år siden.
Nå vil jeg si forumet er godt balansert.
Rett rundt launcher er nok hypen fortsatt sterkere en fornuften.
Funcom vil prises ut fra hva de produserer og pr nå har de produsert ett stort produkt som gjorde det meget bra ut fra elendige forutsetninger. Det vektlegger jeg stort ifht hvordan jeg ser på de neste 6-12 mnd, nå har de 2 på vei som jeg er sikker på iallefall teknisk og programmeringsvis er sterkere og mer solid, så spørs det bare om de treffer på underholdningsverdien. Større teams og vanvittig mye høyere erfaring, tid og ressurser.
Sjerpings!!klarer ikke å dy meg…Tencent inn på 15.7 og så er det noen forståsegpåere som tror at de vet bedre…forstår ikke at det går ann å skrive så mye om ingenting…
Nå handler det en stor porsjon fornuft, snusfornuft!