Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

https://newsweb.oslobors.no/message/470165

Er kanskje et holdingselskap, mens KGJ Capital AS ikke er det?

Edit: Nei virker ikke slik

Fra tidligere

KGJ Investments S.A., SICAV-SIF, et annet selskap i konsernet Kristian Gerhard Jebsen Group, benyttet 2. mai 5.000.000 warrants til å tegne 5.000.000 nye aksjer i Funcom til kurs 0,37 dollar (ca 2,20 kroner) per aksje.

Edit2:
De er et rent investeringsselskap.

Ser ikke ut som de planlegger å selge selskapet da de eier alt dette. Så hvorfor overføre til dette selskapet for å selge aksjene eventuelt?

Dette er jo BIG! Hvorfor er det så stille her? @nofun @Christian

1 Like

Hvorfor er det Big? Hvorfor ikke en teknikalitet?

Det sagt, fint hvis Jebsen selger seg ned i prosent til evt. andre langsiktige - hvis dette i det hele tatt betyr at noe er i gjære.

Nei det MÅ jo ikke være det, men det er første gang det skjer. Jeg tror ikke det er tilfeldig at dette skjer. Nå kommer dette også samtidig med at Funcom har vist snuoperasjonen for omverden, Pareto presentasjon 5. mars og ASP som har snakket med ledelsen om at dette burde skje og et fond holder på å kjøpe seg inn med diverse nominee kontoer. Jeeezus jeg er ikke så naiv. Men jeg vet bare ikke om det er positivt eller negativt. Kan det ha kommet bud på Funcom? Bare for å tenke far fetched

4 Likes

Håper på bud på 25 kroner, da selger jeg alt, så blir det nedstemt, kjøper meg inn igjen til 13 kroner🙈

Jebsen har redda Funcom. Jeg tror ikke dette er gjort bare fordi… Det er nok en grunn til dette, og der sammenfaller jo med endel andre ting som skjer nå og som har vært under oppseiling en god stund… og som nevnt, redningsoperasjonen er jo gjennomført og har vært særdeles vellykket.

Spennende!! :slightly_smiling_face:

Gøy om det blir litt action da.

1 Like

Payday?

Hva om ett fond handler en del aksjer direkte av Jebsen med en prosent påslag ifht dagens kurs, det er vel en mulighet?

1 Like

Kan det være ett “over the counter” -handel?

Nå eier KGJ Capital AS alle aksjene til Jebsen. Muligens unntatt et par hundre tusen aksjer eller så gjennom Tom Dahl AS, hvis han fortsatt eier de.

Tror heller det blir med litt rabatt. Jebsen har uansett gjort det bra, og selv om det skulle føre til en kortsiktig panic dip, så spiller det jo ingen rolle. Viktigste er ikke prisen, men at det blir overtatt av noen som har trua og som skal holde på de.

Om det i det hele tatt er et tema… kan jo også bare være en teknisk endring gjort av helt andre grunner…, men gøy å spekulere litt🙂

Jebsen har gjort slike triks før, tror det var under lmo tiden. Da ble det salg i markedet og så konvertering til aksjer på et konvertibelt lånmener jeg å huske.ikke med en gang men etter en tid.

1 Like

Før var det Nexus Capital AS og KGJ Investments som eide alle aksjene, unntatt Tom Dahl AS whatever. Nå eier KGJ Capital AS alle aksjene.

Ja, men nå er det jo ikke noe mer å konvertere. Nå må det være for salg.

Tipper også salg om en stund

Tipper ikke salg men heller salg til større institusjon

1 Like

Nei! - Gi meg en 50-lapp, så skal jeg tenke på det :wink:

8 Likes

Selskapet tjener penger (overskudd) hvert kvartal siste året så går nok ikke på billigsalg !

Blir utroooolig spennende hvem kjøperen er! Kan være mange forskjellige, men er vel bare fond som har vist interesse. Oppkjøp skjer jo hele tiden nå for tiden.

1 Like