Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Oppkjøp hadde vel pent blitt blokka av aksjonærer med altfor høye forventninger om pris😥

Trur heller, om det er noe handel på gang, at volumet eller deler av volumet til jebsen bare blir overtatt av en annen storfisk/fond.

1 Like

Lov å håpe på tencent… Kjøper en del aksjer i norden

2 Likes

Ja det er drømmesenarioet. Det eller Spetalen.

Bittelitt interessant at kursen var 14.34. Det er altså omsatt en stor andel av selskapet til den prisen. Høyere enn nå i hvertfall :laughing: og riktignok seg i mellom selvsagt.

Med tålmodigheten Jebsen har utvist hittil så selger han ikke Funcom til en billig penge nå, for å si det sånn. Fair value er godt over 20.

2020 er jo året det (sannsynligvis) tar helt av.

Uansett, jeg tror man skal anse dette som en teknikalitet - med nest mest sannsynlige scenario at en ny, stor aktør skal ta en bit av Funcom.

Sistnevnte hadde vært fint for eiersammensetningen.

3 Likes

Å selge hele selskapet nå er uaktuelt. Et bud ville blitt stoppet- og hvorfor skulle det ikke? Kanskje Kgj er keen på cash og selger ut deler av sin beholdning, men utover det kan man forvente en mye høyere pris, basert på svake benchmark multippler som vil bli brukt ved oppkjøp.

Cash is king i shipping nå, men det er sikkert tilfeldig. Har mer å si at at tiden kanskje er rett for Funcom håper jeg.

1 Like

Själv tror jag bara det är en förflyttning. Ingen kursdrivande information inför en rapport

@Cirmes hva tenker du?

25 kroner? Puhlease

Hvorfor er ikke meldingen gått ut via alle steder? Ikke Hegnar. Ikke Nordnet. Heller ikke BOT’en her har fått det med seg.

För det är en förflyttning och inget annat?

2 Likes

Tenker det samme @antzzo

Men håper på et bra bud👍

Antonsen-Atle_articleimage

Tålmodighet, hva snakker du om @h3nk1? Jebsen har tjent store summer på Funcom, og i tiden hvor det virkelig buttet mot, var det nok han som dro i trådene for emisjonen Funcom utførte, som ikke var helt innenfor i mine øyne. Emisjonen ble etterforsket av Oslo Børs men Funcom slapp unna på grunn av fare for konkurs. Fare for konkurs? Tror dere virkelig Jebsen ville latt Funcom gå konkurs uten å gi ut Conan Exiles først? NEI!

Det eneste det førte til var at en større mengde med større investorer (som stort sett gir f… i hele Funcom) fikk seg en fin måte å plukke opp penger på gata.

Emisjonen ga han en latterlig mengde aksjer å konvertere til ved konvertering av gjelden Funcom hadde til han. Tålmodig? Nei!

Nå driver traderne (primært ASP?) og fucker med kursen konstant, så aksjen er totalt ødelagt for de som tenker på det fundamentale. Men det skaper en interesse for samtlige tradere, som vet at alt de trenger å gjøre…er å følge dumpen. Noe som gir en effekt for nå er det nok ganske mange av dem inne i Funcom.

Så det beste man gjør er å ikke gi bort aksjene på nivåer som dette (med mindre man trader, som jo litt for mange gjør nå)

3 Likes

Handlingen av aksjen til side, og emisjonen noen år tilbake i tid (hvor Jebsen tross alt «reddet» selskapet fra konkurs): det gir ingen mening å selge Funcom på billigsalg for Jebsen nå :slight_smile:

2 Likes

Reddet og reddet. Reddet sine egne millioner han har investert mener du vel. Ikke at det betyr noe nå da, måtte bare nevne det.

1 Like

Som sagt, det er bak oss. Siden den gang har Jebsen kunnet kvittet seg med både Funcom og aksjene (før turn-around var et faktum) på langt dårligere kurser og betingelser.

Nå er ikke det et alternativ. Det er alt jeg sier :v:

1 Like

Det er nå engang sånn at de som skyter inn penger som redder et selskap fra konkurs utvanner de aksjonærverdier som lå på bordet fra før.

Hvordan mener du at Jebsen skulle kunne unngått dette, kjørt en rettet emisjon utelukkende mot han og utvannet alle andre aksjonærer 100%?

@savepig jeg skulle gjerne gått inn på den diskusjonen igjen, men det gidder jeg ikke nå siden det er diskutert så mye fra før, og er gammelt nytt. Jeg kommer ALDRI til å si at den emisjonen der var fair nok ovenfor aksjonærene i Funcom. Og det er ikke et poeng å diskutere det nå siden det er historie.

Et stikkord er likebehandling ovenfor andre aksjonærer, det er beskrevet i loven. Det ble IKKE fulgt i det tilfellet der, men jeg gir meg der. Ta det eventuelt på DM :slight_smile:

6 Likes