Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jøss, en luftetur med hunden og tilbake så :boom: :ok_hand: :hugs:

Dette er historien til posten på ca 90k aksjer som lå ute til 14,5 :stuck_out_tongue:

4 Likes

Skulle så likt å se lister etter slike handler. Nesten så jeg kan vedde den ene steinen på at de havner hos samme eier som la de ut

2 Likes

For min del, så tenker jeg at det har vært en stor nettokjøper, som syntes 90k aksjer i en jafs uten å flytte kursen var en god deal. :slight_smile:

5 Likes

Stor nettokjøper ja. Når de vanlige traderne ser at en sperre på 100 000k aksjer blir spist opp i en fei og det ligger 15k aksjer mellom 14.50 og 15.00 så pleier de å kaste seg over de 15k, mens de har sjans. Nå blir det lagt kjøpsordrer på 14.49 når 14.50 blir spist opp. Det tyder på at det er en proff som kjøper. De skal ha aksjene ett øre billigere så langt det går.

4 Likes

Vi har higher low, la oss få en higher high også nå så er vi i gang til neste ukes førjulskveld.

5 Likes

giphy-downsized

4 Likes

Det er nok bare 100Bagger / @Gordon som kjøper seg inn.
Snart begynner nok maset hans på HO igjen, og da er han som regel ferdig kjøpt…

2 Likes

Trenger volum til uken.

1 Like

Ta det helt med ro. Blir bra volum på dumpen etter kvartalsrapporten, uansett hvor flott den er. ja… rapporten altså :rofl: #businessasusual

Q4 blir bedre enn forventning. Det sagt, så er den største jokeren om for eksempel PAS finner på å komme med analysedekning ifbm. med Q4. Skjer dét eller tilsvarende er det takk og farvel til disse sørgelige kursnivåene.

4 Likes

Hvis redeye øker kursmålet kan det også bli farvel til disse kursnivåene.

2 Likes

Tror ikke det er tilstrekkelig, med tanke på hvor liten effekt vi så av analysen som sådan. Trenger et anerkjent norsk meglerhus, med norsk nettverk og ditto kjøpsflokker (les: volum).

Uansett, det blir fint med oppjusterte Redeye-estimater. Vil bidra til å lokke frem litt flere söta bror.

4 Likes

Trenger inntog av ny større aksjonær som vil ta vekk en del av tradingaksjene og holde dem unna markedet :slight_smile:

Det kan skje på bakgrunn av eksisterende informasjon i markedet, eller dekning av ett svært godt resultat for 2018, eller guiding for lanseringer framover, eller tja :slight_smile:

Når det skjer så blir det nok enkelt å forklare det i ettertid, men å spå framtiden er vanskeligere.

8 Likes

Nå forventer jo alle bedre resultat en forventet, så blir det da bedre en forventet?:grinning:

Trur også kursen som vanlig gruses uavhegig av hvordan rapporten ser ut. Som du er inne på, Pareto dekning eller en svææær fisk er det eneste som kan stoppe det.

Er det opp til oss så blir det slakt. Tror jeg iallefall. Spørs selvsagt hvor mye den stiger frem mot det. stiger den lite, blir kursfallet lite. Det er kanskje å foretrekke for de som uansett ikke trader?

2 Likes

Basert på avstemningen her inne - så nei, de fleste forventer ~4,5-5 MUSD omsetning (hvis jeg husker riktig) og et null-/knapt positivt resultat. Personlig tror jeg Q4-tallene er bedre.

Hadde folk hatt reelle forventninger hadde kursen aldeles ikke vært på 14-tallet, og volumet hadde vært mange ganger større. Den siste tiden har sett laveste volum siden våren 2016.

Det kan jo også hende vi endelig får vite noe om roadmap for MYZ, se noe gameplay fra conan unconquered, men ja, kommer det ikke noen nye eiere så blir vel historien fort repetert.

Det er jo litt greia, kursøkning skyldes normalt økt interesse. Så da trenger vi den økte interessen :slight_smile:

1 Like

Folks forventning er vel litt oppjustert etter at Redeye estimerte 7,6 MUSD i omsetning i Q4 2018?

Jeg tror oppdatert guiding (eller manglende oppdatering) rundt CU, Halloween-spillet og coop shooter spillet er det som kommer til å flytte kursen.

1 Like

Flott dag så langt, pen stigning, nå avslutter vi rundt 14.70 i dag så blåser vi 15 til mandagen :slightly_smiling_face:

3 Likes

Der tror jeg du tar feil, markedet har priset Funcom aksjen i forhold til at MYZ ikke solgte som forventet.

Bare Funcom klarer å slå resultatet fra Q4 ifjor, vil aksjen gå oppover tror jeg…

2 Likes