Synes caset ser bra nok ut utenifra til å gå for et oppkjøp, og har gjort det lenge. Tenker bare på om f.eks. salgstall fra CE i Q4 eller progresjonen i spillutviklingen deres er lovlig info for Tencent å ha over markedet, eller om dette må varsles når budet blir en realitet.
De kan ha masse info som markedet ikke har, men den essensielle kursdrivende informasjonen skal være gitt til markedet.
Det interessante med den tekniske utviklingen gjenspeiler seg i omsatt volum i dag. Så langt er bunnene etappevis stigende og nærmer seg enden av rektangelet snart. Hvilken vei tror dere kursen tar videre? Burde man selge eller tror dere Funcom har større potensiale enn vi ser i dag, samt når tallene fra Q4 foreligger?
Det tekniske er vel egentlig ikke så interessant i og med at det er varslet at det kommer et bud på 17 kr ca i morgen. Kursen vil sannsynligvis ligge rundt 17 kr til det blir klart om budet går igjennom eller ikke.
Jeg tror de fleste som er og har vært Funcom-aksjonærer mener Funcom har større potensial en vi ser i dag, men nå er nå situasjonen som den er.
Du vet det er kommet bud på hele selskapet på 17kr?
Og at teknisk har nada å si.
Men hvis aksjen plutselig kommer i spill igjen vil volumet på chartet i denne perioden bli VELDIG viktig som ta indikatorer
Da blir 17 det ugjennomtrengelige taket
Eller… støtte?
Ikke etter at de skrotet mc og CSP. De trenger finansiering etter å ha lagt om fokus. I tillegg kan jeg vedde på at arbitrage gutta isåfall dumper alt ut I markedet og gruser kursen før emisjon
Hva har du mest tro på Hakon? Bli med på den neste i rekken av utallige emisjoner i emisjonstek, eller bli med på emisjon i Funcom?
Om budet I Funcom blir avvist og ten ikke øker budet så er jeg all in igjen
Ja jeg er enig i at det er dette som ville vært mest sannsynlig. Men jeg kunne nok klart å skissere opp et par spekulative scenarioer som ville gi aksjen en giv oppover på direkten
Jeg har bare 100k ish i Funcom og vært med noen år, men flere av dere har sikkert mye større andel. Jeg har bare vært irritert over et bud på bare 17 kr, når «all» teknisk motstand omtrent er eliminert. Mulig jeg har sett meg blind på videre utvikling…
Har foretatt en analyse av kursutviklingen i perioden fra februar 2019 og frem til i dag, som viser at kursen sannsynlig er «dumpet» eller manipulert omkring -3 kroner i forhold til «ref». Dersom man skulle beregne dette lenger tilbake, så burde kursen antagelig være høyre enn 20 kroner. Det høyeste avviket var i perioden 12. november-20. desember 2019 med minus (25-26) %, som er merkelig. Jeg vet ikke om andre har gjort den samme analysen i forhold til kurs på 17… Blir bare litt irritert…
For moro skyld tok jeg en analyse av Frontline for sammenligning og fant ut at kursen var helt synkront i fase med referansen (start dato), hvor differansen var < 1 %.
Altså, arbitrage har kjøpt (minst) 25-35% av Funcom. Dette vil ikke dumpes i markedet - det vil bli plukket av Tencent som da ender opp på 60++ % av selskapet.
(Man kan lure på om de øker budet for å sikre seg de resterende prosentene)
Float vil bli radikalt redusert, og både vestlandsfanden og (nesten) samtlige småsparere er ute av aksjen.
Den eventuelle emisjonen blir fort på 17. Og så kan man lure på hvem som deltar i den.
Vi venter i spenning…
Alt står på Robur og hva de vil gjøre, det får vi neppe vite før budet i det minste er i hende vil man tro. Prøvde å regne snittkursen de har men fant ikke nok om siste kjøp (lette ikke veldig mye). Det er i hvertfall under budprisen. Så enten vil de være med på den kommende festen selv, eller så hører de på styret og tar gevinst på investeringen sin. Er usikker på egne tanker, begge deler er bra sannsynlig.
Roburs store kjøp er 6.8 mill til 13 (omregnet etter spleis) og 450k til 20. På de 7.250.000 aksjene har de da snitt på 13.43.
Ikke sikker på hvilket snitt de har på de siste 150k men om vi sier ca 13.5 i snitt totalt tror jeg ikke det er så langt unna.
Er det 6 mars dette vil bli avgjort?
Nei i utgangspunktet er vel tilbudsperioden 5 uker fra dokumentet er godkjent så hvis det skjer i dag som indikert så burde vel datoen i tilfelle bli 11. mars.
Men de har jo gitt seg selv mulighet til å forlenge til midnatt 15. april. Så kan fort være at det først avgjøres først da.
Fra meldingen:
“The offer period is expected to start on or about 5 February 2020 and last five (5) weeks from the date of approval of the Offer Document, subject to any extension by Offeror (“Offer Period”). The Offeror must publicly announce that the conditions for closing of the Offer have been met or waived at the latest 24:00 CET on 15 April 2020.”
Hvorfor mener du dette vil skje? Hvilken kurs mener du Tencent i tilfelle vil være villig til å plukke disse?
I utgangspunktet er jo ikke Tencent bundet til å kjøpe noe som helst hvis budet ikke oppnår tilstrekkelig oppslutning.