Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Neida, men hvis X tilbyr tencent 40% av funcom til 17,5 så tipper jeg de takker ja.

Det kan de absolutt - avhengig av utformingen av tilbudsdokumentet. Liten mening å binde seg 100 % til et slikt krav :slight_smile:

Jo det gir stor mening å sette slike krav fordi det øker konsekvensene av å avslå tilbudet.

1 Like

Jeg bare sier at et slikt krav typisk kan frafalles.

Har du eksempler på hvor det har skjedd?

In practice, an offeror will usually set the acceptance level above 50%, eg 90% of each class of shares to which the offer relates (to enable the offeror to exercise statutory compulsory acquisition rights), while retaining the right to waive this condition and reduce the percentage to a lower level at a later date.

Har ikke lett etter eksempler, men muligheten til å frafalle kravet er visstnok norm.

1 Like

Vi får se hva den endelige formuleringen blir i tilbuidspapirene. De har ikke indikert dette i meldingen men tilbudsdokumentet kan jo selvsagt inneholde mer rundt dette.

Kan de endre pris i forkant også? Det hadde vært spenstig! :stuck_out_tongue:

Neeh jeg har solgt alt i funcom. Sayonora!

3 Likes

Har solgt 20k, selger nok minimum halvparten. Usikker på hva jeg putter de inn i, spørs om det ikke blir DnB teknolog og noen Lannebo fond.
Hadde vært en holden mann om jeg hadde vært langsiktig i fond i stedet for i Funcom.

5 Likes

Av någon konstig anledning ska FC vara med på Paretos gamingdag i Stockholm den 3 mars.

15:45 16:10 FuncomCEO, Rui Manuel Monteiro & CFO, Stian Drageset

Det ble kanskje bestemt før Tencent kom med budet, og så har de bare ikke forandret på timeplanen for dagen. Tror ikke Funcom skal dit. Hva skulle poenget vært med det?

Funcom skal dit, agendaen ble oppdatert igår

«As dju kan see from this slide we have a very good strategi with a very diverse portfolio with a lot of revenju streems. The strategi remains firm and we hav a lot of games in the pipeline. I cant tell you anything but there is a game that might be cåming out sooner than one might ekspekt.»…

1 Like

Tipper de er like mye på selgern som de var på Q3. Eller om mulig enda mindre. Kaffepause hele dagen.

2 Likes

bilde
Dette er meg som venter på at budet skal falle gjennom og at @Hakon kommer tilbake for å råtrade Fun på 8kr.

#|denfølelsennårdumåbrukesøkefeltetforåfinnefuncomsmåprattråden

8 Likes

Avvises budet blir det nok fart på tråden igjen tenker jeg :grin:

Hvis de har fått godkjent tilbudsdokumentet burde det vel også bli litt å diskutere på fredag. :slight_smile:

“currently expects the offer period to start on or about February 21, 2020 (or earlier), subject to the approval of the Offer and the offer document by the Oslo Stock Exchange by such date.”

3 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=496087

"The transaction will further a) provide Funcom with the necessary resources to focus on key and high potential games and IPs such as Conan and Dune; b) expand the possibilities for Funcom’s key IPs in the mobile platforms through cooperation with Tencent; and c) strengthen Funcom with Tencent’s extensive operational leverage and insights, for example know-how in game-as-a-service and in-game operations "

Conan og Dune på mobil?

1 Like

Huff, skal de begynne med mobil!?