Et fåtal i ledelsen kan brenne, 95% av de andre som jobber i Funcom ønsker jeg alt godt under Tencent.
Slik er det jo i alle firmaer, det er toppen som styrer. Jeg mener det jo ikke bokstavelig, men er lei måten ting har skjedd på.
At det er trist er jeg enig i, ledelsen har vært ræva med å gi aksjonærene info om selskapet og tidslinjen på framtidige produkter.
Hadde man gitt markedet litt mer info så hadde vi kanskje sluppet den jævla jojo prisingen som det har blitt.
Har lagt ut aksjene mine til salgs da jeg vil ha mer cash tilgjengelig denne uka.
Ser den, du skal ha for å ha stått lengre enn de fleste. Savner Funcom jeg, men vil ikke ha den tilbake til 16,9kr aksjen sånn caset ser ut nå med utsettelser, dårlig makro og kortsiktige arbitrage-handlere.
Tenk om det budet ikke hadde kommet. Tross alt var det ikke så dumt.
Hver gang indeks er ned blir vi minnet på hvor heldige vi var som fikk bud fra kinamann.
Hehe, men hva hadde kursen stått i ellers da …
Under 10.
Jada, alt avhenger av hvilke briller man har på. Sammen med budet foreligger et forslag fra styret (“The Management Board’s recommendation to the Supervisory Board”) om å satse hardere på DUNE og fryse MC - dette er sminken på grisen som legitimerer både budpris og persepsjonen som gjort nytten i form av at alle har solgt.
Samme forutsetninger ligger til grunn til PAS sin mildt sagt begrensede fairness-vurdering. Man fikk at altså en vurdering uten en tilsvarende vurdering av null-hypotesen (les: ikke legge ned strategien fra 2015/16 og MC release raskest mulig + DUNE-slipp med mindre scope).
Forrige gang indeks var ned litt pga. så satt indeksene ATH igjen noen dager etterpå.
Joda.
Men Tencent kunne faktisk presset dette igjennom først, og deretter lagt inn et bud.
Hva hadde budet vært på i dag? 12 kroner?
Jeg er glad jeg er ferdig med helvetet. Men håper tross alt budet ikke går igjennom, så kan jeg plukke opp på Jebsen-nivåer.
Jeg tipper at det var en liten byttehandel. Dvs all dritten ble annonsert samtidig som budet, og da ble det anbefaling fra ledelse og styret. Mens uten budet samtidig så ville ikke styret anbefalt (og kanskje ikke kansellert mutant chronicles).
Dette er helt korrekt observert - all skriftlig informasjon vi har fått ifbm. oppkjøpet bærer preg av dette.
Selv PAS som 3. part skriver:
We would like to highlight that our opinion is impacted by the consideration of the potential delayed launch of the communicated multiplayer Co-Op shooter game in 2020 as disclosed in the press release on 22 January. We have taken into account that if these proposed changes are approved by the Supervisory Board, it is likely that the Company will need additional financing to supplement the revenue generated from current operations.
Based upon and subject to the foregoing, we are of the opinion that the Offer, as of the date
hereof, is fair from a financial point of view.
Utan bud och Funcom hade varit under 10 nok idag. Njut nu!
Det som vi på godt norsk kaller hell i uhell
PS hadde nok stått i 8kr
Funcom hadde stått i 6-7… husk den faller ALLTID mer enn en tror.
Om oppkjøpet av en eller annen grunn ikke skjer til 17 eller høyere, så er det ny eiersammensetning som skal nytes mest
Skjeggedamene har rotet det til, akkurat slik man fikk inntrykk av:
Og ledelsen, selskapet og rui er ræva🙃Syntes det er litt pinlig hvordan nesten alle snudde etter de solgte…
Hvis man er redd for kapitalinnsprøytning i et vekstselskap som ønsker å vokse stort, må man ta seg en skikkelig reality check.
Da er ikke en BØRS noe for deg. Det handler om kapitaltilgang for selskapene og er primærårsak til at det finnes kapitalmarkeder
Så du tycker allt är gjort toppnotch ? Vad är det ledelsen gjort för att behålla aktionärer, please berätta för mig ?
Man kan omöjligt leva på CE för evigt.
Det här har de varit bra på upprepade gånger och innebär inte automatiskt att man är bra på IR. Jag har länge varit kritisk till IR-arbetet man har gjort. Rui nämnde vid nåt tillfälle nåt i stil med att allt man kan göra är att jobba på och göra bra spel, marknaden lever sitt eget liv.
Då har man i mina ögon missförstått hur man bedriver en vällyckad och sund IR-relation mot marknaden.
Jag har suttit tungt inne i Funcom länge, men har bara kvar en fjärdedel av max. Jag orkar inte snacka upp eller ner kursen här på forumet, jag anser att man får mycket mer utbyte av att faktiskt skapa kontakter och nätverk. Så jag har ingen agenda förutom att jag är kritisk till hur Funcom har utfört delar av sitt arbete.
Kanske Tencent är det bästa för Funcom som det ser ut idag; då kan de fokusera på att göra spel och behöver egentligen inte bedriva några marknadsaktiviteter om de inte vill.
Trist slut på det norska speläventyret är min personliga uppfattning.