Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

De flesta större bolag som producerar större spel är tysta i minst 2 år innan reveal, men ja kommunikationen borde varit bättre.

Har någon frågat om produktionstiden innefattar marknadsföringstiden?

Spelet kan ju exempelvis vara klart i Q120 men de bedömer ur marknadsföringsperspektiv att Q3 är bättre att släppa spelet. Då har fortfarande spelet tagit 2 år att utveckla

2 Likes

Problemet med lite info er at alle automatisk tror ting er bæd.

På en annen side har de guidet 1-2år. og MC er vel paserer vel 2år.

2 Likes

MC har väl inte passerat 2 år?

Q1 2020 er vi 2år.

Kommer vel an på. Er 2 år i full prod, eller fra pre-prod?

image

Forbereder meg på at de fortsetter med radio silence ut året. Og øker mine forventninger om at det blir ett hav av info i januar! :ocean:

3 Likes

Når de sier lite så kan det jo hende ting går som planlagt og da…

Kanskje de heller velger å kommunisere ved evt avvik fra plan🙂.

Vi fikk aldri noe særlig info om Conan SP. Først når et avvik var et faktum, fikk vi høre noe som helst.

Da var jeg nede i 20% av max igjen med et gigantisk tap på 0,5%. Hvis det ikke kommer noen meldinger eller kursen faller mye tar det nok en stund til neste gang jeg prøver meg. :slight_smile:

2 Likes

Funcom legger MYE mindre i “pre prod, Prod og Full prod” enn det vi gjør. Ref spørsmål og svar på siste Q rapport.

2 Likes

Skader ikke akkurat Q4-resultatet at CE allerede nå ligger med ~3 titler på topp 100 GTS - plasseringene vil bli enda sterkere mot slutten av F2P også.

1 Like

Blir artig da, for dem, visst aksjen tar av

Er vell knapt en dråpe i havet men Doomtropper(Mutant Chronicles IP) nærmer seg open beta og release på nyåret.

Steam : https://store.steampowered.com/app/723410/Doomtrooper/

(Heroic Signatures oppført som publisher :thinking: )

2020:
If youre going to try, go all the way! Otherwise, dont even start!
If you`re going to try,
Go all the way!

Bra tryck i handeln nu. Tack Funcom för er fantastiska kommunikation.

2 Likes

Snart kommer Tencent inn i styret, får billige opsjoner, og så kan hypen starte. Dette blir bra :slight_smile:

3 Likes

Rart du skriver det, men hvis noen har oversikt over kursutvikling i forkant av tildeling av opsjoner, så skal dere se noe artig, tar det fra husken, men mener at kursutvikling hvor snitt av siste 10 dager før eller hva det har resultert i samme utvikling vi ser nå. Sikkert helt tilfeldig.

2 Likes

Tror inte på några optioner åt de nya styrelseledamöterna från Tencent. De är redan höjdare inom Tencent och har säkert en massa Tencentaktier. De behöver ingenting som ökar deras motivation.

Pre-prod og prod skiller de klart på ja. Prod og full prod er derimot det samme.

Kineserne har opsjon på å lykkes med å heve kursen til 30,- i løpet av 2020 eller å bli sendt til arbeidsleir.

1 Like

Jävla Norrbagge!
Selskaps informasjonen er en fadese. Har gått fra dårlig til verre, i en tid hvor selskapet ellers har gjort store forbedringer.

Så kan man undres på hvorfor aksjen er en trader favoritt og forbindes med idioti og hype. Bare trist for de her inne som har troen og må finne seg i dette.

Jeg håper det kommer noe spenstig info ila helgen.

God helg🥂

Nyttårsraketten Funcom:

image https://media1.tenor.com/images/9b00dc1036c0b99a297f13a33fee9a07/tenor.gif?itemid=10744831