Så hva skjedde med GOLDFARB OMG OMG OMG?
Nok en runde med meningsløs hype? Vennligst gi neste person som nevner det navnet et par dagers pause fra forumet, moderatorer.
Så hva skjedde med GOLDFARB OMG OMG OMG?
Nok en runde med meningsløs hype? Vennligst gi neste person som nevner det navnet et par dagers pause fra forumet, moderatorer.
Det er lov å spekulere, bakgrunnnen for hvorfor man trodde det kunne skje ble også delt. Så kan den enkelte avgjøre om man tror på det eller ikle
Folk har forbanna dårlig tid? Skal dere selge i morgen eller gikk “traderpotten” dritt, eller kanskje tatt dere vann over hodet i forhold til investerte kroner?
Hva? Dere skal overvære Dune og hypen i forkant sier dere? Smør dere med tålmodighet, DET ER DRIT LENGE TIL! kanskje lengre enn vi tror, eller iallefall håper!
Hva hvis infoen vi hadde fått nå sa at spillene var vanlige å lage og det tar lengre tid? Hadde kursen falt mer enn den har gjort uten info?
Jeg mener om man har planer om å sitte i ro, så ro ned noen hakk, la oss ikke gripe etthvert halmstrå vi ser og vent på nyheter når Funcom er klare for det. Så kan man heller ta det opp på neste investormøte eller henvende seg direkte til de via feks mail. Å nei, jeg har ikke solgt aksjer, jeg har kjøpt mer i går og i dag og har nå 60% av hva jeg skal ha i Funcom, resten ligger under ræva til Kitron og blir ruget på frem til kursen går langt nok ned eller det kommer info jeg liker om neste storspill, MC.
Tycker vi trogna Funcomare håller tummarna på att “eventuellt” kommer något spännande efter måndag. Lite som att köpa en flax/triss lodd och hoppas på miljon vinsten men men alltid något
Sitte med Funcom-aksjer nå er litt som å sitte med Photocure-aksjer det siste året. Det kan godt dra ut ganske lenge før det skjer noe, men nedsiden oppleves ikke særlig dramatisk. Og kommer det først gode nyheter kan det fint bli grand slam home run.
Slik så chartet der ut.
Funcom
(Skal sies funcom sitt chart er hakket kjipere, men ikke dramatisk verre heller.)
Ja det kan man verkligen säga med PHO och PCI
Grunnen til at jeg nevner pho er fordi det selskapet også har en god løpende butikk i bunn som finansierte driften slik at cash balance sank i et tempo som var helt til å leve med.
Så fikk man Asieris-avtalen oppå denne, som tilsvarer et ok vellykket “hovedspill” for Funcom, og vekst i den daglige butikken, som tilsvarer enda et ok vellykket hovedspill. (eller Tencent-inntreden for den del, bare at Funcom overhodet ikke har fått betalt for den nyheten enda.)
Så alt i alt sitter jeg veldig komfortabelt både med core position og en sunn tradingpott i Funcom.
Oki. Inte i närheten av lika insatt i PHO som i PCI
Egentlig er det jo en hel bråte paralleller mellom små gaming-aksjer (altså selskap som ikke har en diger portefølje de bare kan regurgitere hvert år) og biotech.
Vi er jo alle forskjellige. Jeg har vært bull på GOLDBORN på E3, og bull på GOLDBORN nå, og jeg er bull på Outsiders spilllet fordi jeg har tro på den publishing avtalen. Mer enn noen annen publishingavtale siden Bearded Ladies viste seg å bli en suksess.
Grunnen er selvsagt historikken til noen av de bak the outsiders studioet, samt at Darkborn generelt fikk god mottagelse både som project wight og som darkborn, og at jeg subjektivt syntes det så ganske bra ut. Jeg er også optimist på at ett bra svensk publishing spill får troløse avanza eiere tilbake.
Men jeg har da aldri tenkt å sitte til Dune Og jeg er avventende til Mutant Chronicles prosjektet (vil gjerne se mer av det).
Andre kan selvsagt være bleh til GOLDBORN (blasfemi), og være superhype på Mutant Chronicles (?), eller mene at det meste er irrelevant til Dune kommer. Og da er vi jo bare forskjellige, og har forskjellige synspunkter på hva som kan drive kursen vesentlig oppover, og vi er tålmodige/utålmodige i forskjellig grad.
Gode poenger som vanlig fra deg! Satt selv med i Photocure og har nå 240 stk grunner til å sitte lenge i Funcom. Ingen ting er sikkert her i livet, men noen ganger KAN det lønne seg å kline til………
Hva er det Rolf Brun pleier å si:)??
Du tror altså at et nytt publishingspill vil dra kursen mer enn egenprodusert spill? Da har vi forskjellig syn på det. Det med kortsiktig og langsiktig er helt dundrende sant. 70% av de kortsiktige gjør det dårligere enn de profesjonelle
Jag ser också högre potential i The outsiders än MC i dagsläget och de är av flera olika anledningar.
Enig i mye av det du skriver, men forrige publisher mistet troen. Antar de hadde god innsikt i hvor bra spillet var på det tidspunktet? En annen ting er at funcom neppe får mer enn 30% - 70% av inntektene? De har jo ikke finansiert så mye av spillet?
MC er for meg et stort spørsmålstegn. Jeg vet ikke helt hva slags spill det er pr dags dato. PvE? PvP? Begge? Det virker også som de har måttet gjøre litt om på spillet underveis. Samtidig, funcom har finansiert det hele og får 95% av inntektene.
Svårt och veta anledningen till att TTWO sa upp avtalet. De troliga är att de hade alldeles för höga krav då TTWO benämnde spelet som ett AAA spel. Får tänka på att The Outsiders är bara 20 pers. Vid såna här partnerships brukar de röra sig om extremt höga krav från AAA bolagen som TTWO är.
Eller så var spelet skit dåligt… men av Darkborn gameplayn så tror jag de mest troliga är första scenariot.
Punkt 1 : Kan ikke dette like gjerne ha vært samarbeidsproblemer, vanskeligheter med å holde milepælsmål etc? Har ingen aning på hvordan Goldfarb er som person, men mange av disse mest kreative personene og enerne har ofte endt opp der de er pga at de går sine egne veier og stahet. Mulig TTWO ønsket mer innflytelse enn de fikk?
Selve spillet virker ganske habilt, og både lore og ide er godt mottatt av fansen. Det som har vært mest diskutert etter gameplay ble vist er selve combaten.
Fått hjelp med kamp av funcom da?
Vet ikke om det er bra eller dårlig?
Helt korrekt.
Sagt på en annen måte.
Det er endring av fundamentale forhold i positiv retning jeg tror vil dra kursen.
Per nå er det svært tynt i hva som er annonsert på publishingsiden for 2020. Vi vet at Mutant Chronicles kommer ut. Skulle outsiders komme ut så er det en sterk endring i positiv retning i mine subjektive øyne.
Mutant Chronicles som ser veldig bra ut vil selvsagt ha en større positiv effekt det også.
Tror det begynner å bli ganske bra i CE nå, må bare få tunet det litt nå. Litt mindre sirup.