Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

For at FUN skal prises riktig må vi nok

• Ta opp mye lån
• Slutte å tjene penger
• Begynne å forske på kreft
• Bytte navn til Funcom-Biotek AS

6 Likes

Dette har jeg sagt lenge.

De kan kalle medisinen CCC (Conan Cancer Cure). Estimert ferdig i 2156. Kursen opp 1000 % med investeringer fra alle fond i Norge.

2 Likes

CCC er brukt opp. Må jo bli CCCC, Conan Cancer Chop Chop. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Tror 2020 blir bra jeg. Aldri vært så gira som nå:grin::crossed_fingers:

1 Like

Antingen bör jag vara orolig att du är så hypad till Funcom eller så betyder de världens köpläge :smiley:

EDIT: jag satsar på det sista ;D

Basert på CCCC? :stuck_out_tongue:

Jeg tror også 2020 kan bli veldig bra for Funcom, men utfallsrommet ser rimelig stort ut. Triggerne som jeg ser det er:

• MC
  • CE ny map?
  • The Outsiders spill?
2 Likes

2020:

Q1:
CCC
MoM Konsol
CE Sorcery + f2p
Season pass year 3 + 1 DLC
Pre-order map

Q2:
CE ny map + 1 DLC + f2p
The Outsiders eller MC, inte båda

Q3:
CE 1 DLC + f2p
The outsiders eller MC, inte båda
Övrigt?

Q4:
Dune publishing
CE 1 DLC + f2p
Övrigt?

Känns som de kan bli ett brutalt år.

4 Likes

Ja, enten sånn, eller sånn:

2 Likes

For at funcom skal prises riktig trengs:

• Gameplay demo Mutant Chronicles.
  • Lanseringsvindu Mutant Chronicles.
  • Bekreftelse / avkreftelse på outsiders spill i 2020.

Da tror jeg vi fikser resten selv :slight_smile:

5 Likes

@anon80503862 og @Christian har dere sett noe på forventet inntektsnivå for Q4?

Er det MoM, 2 DLC’er til CE, noe utsatte inntekter for season pass og i hovedak salget ved denne eventen som er det nevneverdige av inntekter?

Jeg tenker jo at cash flow faktisk er det tallet man burde vektlegge hos Funcom nå. Mao: klarer de å tyne ut pengene slik at selv en slapp MC/The Outsiders lansering ikke tvinger dem mot emisjon før Dune. Om resultatet er på ±0 spiller ikke så stor rolle. Ingen som bryr seg om det. I så fall så er det MoM, de to DLC-ene og CE som drar inntektene. Noe rundt det de klarte i Q3, men 10-20% bedre? Ca samme utgiftsside?

6 Likes

Etter at RedEye begynte å dekke funcom traff jeg både dårligere og bedre enn RedEye, men RedEye har generelt bommet såpass lite at jeg syntes det er helt greit å forholde seg til deres estimater.

Jeg gidder ikke regne spesielt på inntekter, spesielt ikke etter at Steam endret så mye på reviews. Det blir uansett tenk på ett tall, og jeg har ingen gode modeller for å finne nøyaktige inntekter når jeg ikke kan bruke reviews. Jeg har faktisk forsøkt å bruke ZIPF og GTS plassering før uten å klare å få noen ting til å stemme :slight_smile:

Mye styres jo av avskrivninger, og med Choppy og MOM konsoll flyttet til Q1 2020 så blir vel avskrivninger en del mindre enn alternativet.

Omtrent nullresultat og negativ cash flow er base case for min del. Det som eventuelt drar inntekter oppover (men ikke cash flow) er at DLC og season pass osv ikke periodiseres nå, så alt salg der vil gå på dette kvartalet.

“The minutes will be available on Funcom’s website”

Vad betyder “the minutes” och var hittar jag dom?

Referatet.

1 Like

Det er vel også avskrevet i overkant mye for CE? Antakelsen var vel at det ikke skulle bli mer verdt med tiden?

Ikke så vidt jeg har fått med meg.

Alla är nog införstådda att om Funcom ska ta nya höjder så krävs det mer än CE :slight_smile:

Det som är imponerande är att Funcom klarat sig så väl med cash flow på enbart CE. Man har gjort viktiga investeringar och 2019 har varit ett investeringsår. 2020 lär bära frukten av allt arbete senaste 2 åren.

Jag tror de kommer en kapitalinjektion oavsett hur spelen går 2020. Vi får se vem som har rätt ;D

Bra oversikt!

Jeg utelot de tingene jeg mente ikke ville gjøre noe større utslag på kursen. Det er forventet at CE vil gi bra med inntekter framover, og det ser jeg på som sannsynlig og der er jeg neppe alene. Unntaket er evt nytt map, det tror jeg kan bli en fin trigger hvis Funcom går for det. MoM og CCC tenker jeg sånn ca dekker inn kostnadene sine og evt ± utfra dette blir såpass små at det ikke beveger kursen stort.

Min teori er at kursen i Funcom bunner ut i slutten av desember/starten av januar og bygger seg opp mot Pax East/Q4 rapporten som skjer samtidig. Hvis det ikke kommer noen nyheter om The outsiders sitt spill, så tror jeg kursen kan sette en ny lavere bunn, men jeg tror mest på at det kommer noe. Så kommer CE map i mai/juni med tilhørende hype og på E3, så kommer det MC nyheter. Hvis dette slår til, så tror jeg kursen peaker rundt der. I dette scenarioet kommer The Outsiders sitt spill i slutten av juni og MC i sept-des. Så avgjør selve lanseringen om det ble peak for året eller om det blir mer moro.

Har tenkt å se an utviklingen i Kitron/Funcom får å se om jeg gjør noe med min fordeling av aksjer. :slight_smile:

2 Likes

Du mener at de kommer til å kjøre en emisjon? Før lanseringen av MC da eller?