Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

For ikke å glemme Epic Games Store hvor hovedaksjonæren tilfeldigvis også er hovedaksjonær i Funcom. Skal ikke se bort i fra at det kommer noen gode avtaler der i årene som kommer.

2 Likes

Jeg forventer Dune i 2022 ettersom de på Q3 rapporten fortsatt var i pre-prod. Utenom det, så forventer jeg meg faktisk størst inntekter fra CE :wink:

med tanke på vilka resurser FC lägger på CE nu så tror jag på betydande intäkter i 2020, högre än 2019 iaf.

2022? :grimacing: Skal bli morro i denne tråden i tilfelle.

CE tror jeg ikke klarer å skape kursmessig hype og langt der i fra. Det uansett hvor gjevt map de kommer med.
Se bare på mounts og effekten av det.
Et tilskudd det har blitt mast om siden EA. (Såg du nevnte hype ifm CE tidligere)

1 Like

Glöm inte att ZPX snart kommer vara 50 pers och de kommer jobba på Dune. 2022 kommer de inte bli.

Det kan være, det vil i så fall være fordi de kommer med en betalbar DLC (nytt map f.eks.) som blir kjøpt av en stor del av den eksisterende spillermassen og drar inn mange nye spillere. Det er ikke noe jeg forskutterer.

Skal vi ta et veddemål på det? Du mener Dune kommer før 31.12.2021, mens jeg mener det kommer etterpå. 100kr? :smiley:

3 Likes

Lätt! :slight_smile:

4 Likes

Mounts og effekten av det har jo vært kjempebra for CE. Tror ikke det var så mange som trodde kursen kom til å endres så mye pga det.

Map derimot…, om de releaser et produkt som legger seg på toppen av salgslistene… :slightly_smiling_face:.
Hype har jeg mindre tro på. Det må bevise.

Og Dune kommer i 2021👍

1 Like

Om de kommer med ett nytt stort bra map, som de selger for 19.99 dollar, så tror jeg det selger såpass bra at kursen responderer på det, jeg forventer samme salg som CE EA mtp kundegrunnlaget på alle platformer

Kanskje, men ikke funcom hype.

1 Like

Takk for svar og betraktninger, og gratulerer med fin avkastning i år:)

Takker for svar og betraktninger:)

Funcom hype hører fortiden til. Tror som du er inne på at det ikke blir noe særlig av det, før kanskje Dune eller dersom MC ser virkelig bra ut og Christian kan fortelle oss at google trends tilsier braksuksess.

Men det var vel egentlig ikke Funcom hype som tok oss til toppene de siste 3 årene heller? Det var vel heller resultatene og høyt salg. Lang periode som nr1 var det som virkelig løftet kursen ved CE EA. 300k+ på 5 dager eller noe? Kurs 22-23 (med nytt aksjeantall)…

Jeg tror nytt map selger vel så bra første uke. Forventer egentlig steam gts nr 1 en periode, med mindre det kommer en svær release samtidig… da blir det kanskje nr 2 da🙂.

Men kursen bør over 20 da iløpet av våren. Ikke på hype, men på det som presteres… Som sist gang.

3 Likes

Hur mkt % av portföljen har du i Funcom?

1. 0-20%
    1. 21-40%
    1. 41-60%
    1. 61-80 %
    1. All in
    1. Äger inte Funcom

0 stemmegivere

Efter den här dagen är det bara 5 börsdagar kvar på året… Tack!

1 Like

Upp 4% i år! :muscle::man_dancing::desert_island::bullettrain_side::rocket:
En miljon anledningar…

1 Like

Tenk hva et par in-game skjermbilder av MC kunne ha gjort for oss nå :relieved: Hadde vært en fin julegave :christmas_tree:

Funcom hype kommer, om det vi får se skaper en forventning om at spillet selger feks som CE har gjort. CCC får/fikk ingen hype fordi folk ser det og tenker “ok?!?” MoM fikk ingen hype fordi det er ett spill hvor maks potensiale er fremdeles lavt pga type spill og sjanger og medianen av slike spill selger “meh” mye.

Dune kommer i en sjanger som vi vet har vanvittig salgspotensiale, det samme med MC.
Så ser dette bra ut så kommer hypen om vi vil eller ikke.

1 Like

Det sjuka vore ju om MC blir Epic exklusivt… då kan ju inte roboten och de andra trader nissarna se hur spelet säljer? :frowning:

1 Like