Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

50k eller 3 millioner

Tror det kan selge en god del på switch.

1 Like

Fikk litt mer troen på CCC nå, bra trailer!

2 Likes

Hva har Don’t starve together solgt så langt ? :thinking:

Er en del likheter mellom det og CCC

Dette ligner også: https://store.steampowered.com/app/204360/Castle_Crashers/

https://steamspy.com/app/204360
5-10 mill solgte.

Samme antall på Dont Starv Together:
https://steamspy.com/app/322330
Men suksesser som ligner behøver ikke å bety noen verdens ting da :blush:

4 Likes

Sant nok, men en bugfree release og et bra gameplay har en fair sjanse til å selge bra så lenge man ikke priser det for høyt.

Dont Starv Together står også med 5-10 mill.
https://steamspy.com/app/322330

Så det er et potensiale selvsagt. Men må ha både kvalitet og flaks for suksess.

4 player co-op er sånn sett bra med tanke på volum og word of mouth effekten. Man vil gjerne få med noen kompiser når man spiller.

Blir spennende å se hva det gir av kontantstrøm inn i 2020.

Her er mine tanker rundt CCC

• CCC treffer bredt både for unge og eldre
  • Det er svært få og ikke minst gode coop couch spill til ps4/xbox
  • Prises sannsyneligvis rundt 100-150 kr
  • Genistrek å implementere online coop
  • Garantert et spill flere streamere plukker opp ved release

Hva tror jeg om potensielt solgte i løpet av 12 mnd ?

Jeg tipper CCC greier mellom 15-20k reviews på steam i løpet av 12 mnd. Totalt solgte på alle plattformer over 1 mill

Er du helt idiot tenker du nå ? Jaja tiden vil vise :slight_smile:

1 Like

Her bør de også selge flere spill i en pakke. Si spillet koster 200,- ved launch. Så kan man selge 4 pk til 700,-.

Har lave forventninger til CCC, men fikk jo lyst på spillet selv etter å ha sett dagens video. Klart det blir rødt på en dag som i dag :sweat_smile: Jeg ser nå på Ass-geir som min egen lille formuesskatte-spare-robot. Regnet litt på differansen i formuesskatt på kurser her kontra feks. 22,- De kronene skal dedikeres til noe episk! Jeg blir jo ikke mindre bull til casen selv om kursen er hvor den er. Kjør på Ass-geir!! Dette går veien. Du får en ekstra hotdog av meg på hagefesten hvis du klarer 11-tallet. 2 hvis du klarer 10,- Osv. Chop chop!! :hotdog: :metal:

6 Likes

Tror inte man ska ha så stora förhoppningar om CCC. De får tiden utvisa. De är svårt att nå igenom allt brus och de hänger på hur stor risk Funcom vill ta här med marknadsföring. Jag tror de kommer vara en rolig titel som har bra ROI men har låga förväntningar.

1 Like

Interessen for Ccc er jo tilsynelatende totalt fraværende så helt avhengig av at streamere plukker opp spillet og lager engasjement.
Vet aldri om det skjer eller ikke. Veldig stort utfalsrom på dette ja.
Nummer 257 tror jeg det er på wishlist.

2 Likes

Ny jobbannons i Oslo ute och den här gången till CE. “Due to the game’s success, our studio needs a UI/UX Programmer to help implement UI designs in Conan Exiles.”

7 Likes

Nå er jeg ikke akkurat kjent for å være sjefs hauser, med mindre vi kun fokuserer på Dune. Der er jeg blant de mest optimistiske. Uansett…

Min tolkning: Markedet fortelle alltid/som oftest sannheten.
Nå har det ikke vært noe rumours så den typisk sell on news er ikke gjeldende for dagens kursutvikling. Dette er skuffelse, ene og aleine. En skuffelse jeg deler med de som solgte/reduserte i dag. Det er ikke dette man venter på. CCC var og burde vært en april spøk og kun det. Dette er mer støy som opptar tid og fokus også for Funcom årsverk, selv om dette er “kun” et publishing spill. Jeg har sagt det før og sier det igjen publishing er et tveegget sverd. Det kommer noen godbiter men også noen råttne egg.

Satt på spissen er det ikke slike spill jeg mer funcom skulle vært forbundet med. Dette er jo å pisse på Conan merkevaren. Tull og tøys.

Det har investorene i klartekst vist hver gang det har kommet noe CCC info.

Funcom må begynne å lytte til sine eiere, som her inne har en bred og god kunnskap innen sektoren.

Mye her inne er alt for mye preget av egne investeringer, på feil måte.
Man kan ikke pynte brura og tro at det ikke blir gjennomskuet.

Da må man heller fokuser på det som faktisk er positivt og noe å framheve.

Kvast, baisset kvaksalveri, ja for noen, men det er reine ord og meninger for pengene.

Jeg hadde ønsket dere som sitter lastet, bedre news enn dette, for å få fyr i nyttårsraketten, men kanskje det kommer.

6 Likes

Jag tycker det finns ett potential i CCC och tror det kan kittla en nerv hos ganska många (baserat på vad som visats så långt).

Men det ena behöver inte utesluta det andra; marknaden är utsvulten på information om nån av de egenutvecklade titlarna. Nu var det länge sen CE kom ut och det är fler än bara vi som undrar vad Funcom (i synnerhet US) har hållit på med de sista åren.

Vi har fått en skärmdump (på menyn), IP, releaseår och… :thinking: nej, det var väl typ det. Jag vill ha nåt mer att sätta tänderna i innan julferien! :crossed_fingers:t2:

6 Likes

Aktieägare vill alltid ha mer , så är det. Min slutdestination är inte här . De är nästan 300% till 45 nok, remember? :wink:

3 Likes

Conan Chop Chop trenger litt drahjelp på reddit :arrow_double_up:

https://www.reddit.com/user/arcone82

2 Likes

Äsch drar till som i PCI småprat. Kurs någonstans mellan 1500-2700nok :blush:

1 Like

Markedet bare utnytter situasjoner, forteller ikke sannheten.

Pisser på merkevaren? Spillet utgir seg ikke for noe annet en det det er.

Jeg tror på det godt lagde og lettfordøyelige samarbeids spillet, og humoren i det. Jeg tror det er god tid å lansere et slikt spill. Jeg liker at folk vil være negative til CCC , da tror jeg det bare blir enda bedre.

Det er godt at Funcom prøver seg i mange sjangrer.

6 Likes