Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

jepp

Var ikke rare dumpen foreløpig… :slight_smile:

Nei, det var ikke ASP-takter over dette. Et par nervøse småfisker bare.

Er nok risikoen for langt høyere driftskostnader på Funcoms oljedrevne serverpark tenker jeg :roll_eyes:

7 Likes

Tragikomisk hvor mye volum som skal til for å få kursen opp og konsolidere, og omvendt.

2 Likes

Har ikke skjedd noe nytt, så vi får vente litt til. I min verden går dette en vei, og det er opp. Eneste som kan forhindre det er at MC ser så ræv ut at markedet kaster opp når det publiseres nyheter om det. CE skal vel selge noen millioner i år, dlc, spill og nytt map kombinert. Så har vi andre ting vi bare kan spekulere i. For en toårsperiode vi går inn i.

Det hadde vært så bra om funcom kunne drevet med bittelitt IR innimellom.

2 Likes

Slik jeg har skjønt det skjer det lite frem til MC, så at kursen går opp før vi får mer info om det spillet, og / eller DUNE ser jeg på som lite sannsynlig. Synes likevel kursen holder seg godt og på et nivå nå som begynner å bli interessant for å begynne å laste litt, men avventer nok litt til. Er som du skrev for en stund tilbake at traderne er ute og de som er long nekter å selge på disse nivåene så da blir det liksom sidelengs jukking som vi ser nå.

Nytt map til CE er en veldig stor begivenhet regnskapsmessig og spillmessig, om det får utslag på kursen får vi se på da.

Før MC har vi vel MoM på console , CCC og stor update til CE . MoM har jeg ikke troen på men CCC kan nok selge litt . Tenker det er et perfekt spill til switch. Med mountspatchen så ser man iallfall litt av potensialet til en bra update til CE :slight_smile:

2 Likes

Skön start på året :joy:

1 Like

Tror du det kan selge bra nok til at det påvirker Q1-tallene til Funcom noe vesentlig? Så mer enn 1 MUSD revenue?

Digg at det er tilfellet at såpass må til for å utgjøre en forskjell :slight_smile: Skulle bare ønske Funcom lot 5% være overskudd bare for å få litt goodwill. (Se de tjener ikke penger er et tullete argument mange bruker pga. lav EBIT)

Nei , det tror jeg ikke.

1 Like

Hæææ? :smiley:

Det innleget der var ikke helt enkelt å henge med på. Kan du utdype?

1 Like

Helt enig i det og jeg har sagt at jeg tror kursen kommer til å vandre rundt 12.50 +/- før det skjer noe mer, og er enig i at å kjøpe nå er smart for tiden fremover. Det kommer garantert noen overraskelser også, men frem i tid. Og vi har sett gang på gang at kurs rundt 12.50 har vært solid, og at det trolig er rundt en bunn før annet kommer ut.

Setning 1: Glad for at Funcom har høy omsetning, sammenliknet med tidligere “tørkeperioder” 2016&2017 mellom store spill. Tidligere ville vi sagt at 1M USD opp eller ned var ekstremt, nå er det “litt bra” eller “litt kjipt”.
Setning 2: Bare lei av overskriftene “Funcom taper penger” på grunn av at EBIT er såvidt i minus og diskusjonene jeg har som følge av det med laks og olje-folk, som nyter godt av EBIT-bruken i sine selskap da de slipper å erkjenne de enorme lånene bedriftene deres har.

image

Kan helt klart skje, men ser på det som worst case innenfor det man kan forvente. Er helt kurant å forvente at vi ikke pirker ned mot 12,5 og heller fortsetter oppover etter litt konsolidering. Funcom hadde et fint Q4, får håpe det vises i rapporten etterhvert også.

Taper penger har ikke noe med ebit å gjøre, det er net profit som gjelder der.

Og det er jo en litt skjønnsmessig greie, en tolkning av avskrivninger osv. Uansett går nok Funcom 2019 ca i null, og 2020 blir ett meget interessant år. Regner ikke med at mange er investert i Funcom pga årsresultat 2019.

2 Likes