Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Når det kommer til om Funcom taper penger eller ikke, så kan man jo se det på flere måter: cash flow, resultat, ebit og ebitda.

Jeg tror det var @Krafer som dro det opp, uten emisjonene etter CE-lanseringen, så hadde Funcom vært tomme for cash sånn ca nå. Pengene er jo ikke blitt kastet bort i driften, men brukt til å investere i spill og IP, men det betyr jo også at det er endel forventninger til disse da. Jeg tror også det blir cash burn fram til MC blir sluppet, spørsmålet er hvor mye. For at Funcom skal kunne bruke penger på Dune, så må MC levere til en hvis grad. En flopp vil nok bety emisjon. Spørsmålet er jo om Funcom kjører på med en før det blir et spørsmål? Jeg ser ikke på det som sannsynlig, men mulig.

2 Likes

Helt ærlig ville jeg foretrukket at USA-studioet ble solgt i stedet for en emisjon i en slik situasjon, men det kan jo endre seg om de klarer å tjene penger etterhvert der borte. Og kompetanseutveksling og overlapp har nok litt verdi.

1 Like

Forbered deg på at du kanskje må holde den meningen en stund, men Funcom svikter aldri til slutt. Det tar bare lengre tid enn man forventer hver gang.

Og velkommen til den etter min mening nåværende mest undervurderte aksjen på Oslo Børs. :slight_smile:

Dette stemmer ikke mener jeg. Historisk sett så er januar, februar og mars gode måneder for Fun. Det er og flere lanseringer på vei innen kort tid. Slik jeg ser det kan Fun fort være priset til 2 milliarder før Q4 rapporten. Altså dobling mulig innen kort tid.

Ingen som har fått med seg dette enda ? :wink:

5 Likes

Velkommen til bords. Vi har for tiden 1 Michelin stjerne. Vi har fått presentert ca halvparten av menyen, forretten kommer snart. Eller dvs, info om forretten kommer snart. Anbefaler allikevel at du blir til hovedretten. Den har kjempepotensiale om “retten” trender i markedet iløpet av 20-21. Kan meget vel medføre michelin stjerne nr 2.

Det er bare å glemme å få tak i kelner eller hovmestern. De ser vi en gang i kvartalet… Info om rettene kommer somregel rett fra kokkene, eller også fra regnskapsførern.

7 Likes

Er jo en tværpeis som ikke ønsker noe produksjon som sitter på rettighetene. Siste jeg leste var fra et intervju i oktober, og da hadde de ikke kommet noe lengre i forhandlingene

Du tror at det er fredrik som er hindringen for å få laget ny Conan film/serie?

Bare basert på det Arnold oppga som årsak tidlig 2019.

Er et interjuv fra 2019 med Arnold hvor han nå håper det endelig skjer noe fordi det er en ny “ung” fyr som har IPene ( fredrik).

Ok, jeg tolket ikke teksten slik. Uansett meget gode nyheter om det jobbes med dette nå, spesielt etter effekten av Witcher

“When it comes to the movie, the sad stuff about all of this is when there’s an estate like this, The Robert E. Howard estate…when someone buys these rights, those people now own the rights and they have their own vision of what they want to do and the guy that has the rights is some young guy and he’s trying to figure out how to get his way through Hollywood and this is not easy to do.”

Det er et video interjuv, kan være ordlyd er endret i tekst.

Ser ut som @nofun fant linken.

Hollywood er problemet her ikke Fred. ;D

Når man leser teksten så høres det jo ut som om Arnold mener det er Fred som er problemet ?

1 Like

Jeg tolker det som han prøver ( fred) men at hollywood ikke er helt enige.

Kanskje Fred og Hollywood ? :wink:

" but in the meantime, we have been trying to convince him for years now that the way to go is to come back and hire a really great director and to do another Conan movie and have me play King Conan,"

EDIT:

2 Likes

säger bara det… “lets do it!”

conan + dune hype i år… jo men tackar <3

1 Like

Vi må også ta med at uten emisjonene hadde ikke Funcom gjort publishing. Publishing-prosjektene har ikke vært veldig lukrative til nå, men de har gjort seg en del erfaringer. Jeg tror at de da hadde kjørt mye hardere på å få nye spill ut i markedet, der de hadde gjenbrukt mye for åholde kostnadene nede.

1 Like

Det var jo nettopp for å kunne investere tøffere det gjorde dette… Det er en del av en langsiktig plan, som det fortsatt følger🙂

Selg, og kjøp aksjer i Funcom?

1 Like