Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

I hvert fall litt tilfredsstillende å se DN:

Og så for tre år siden (skrev først ett år, men rettet):

3 Likes

Hei og takk for sist.

Noen rimelig store kjøpsposter i ordreboka

Fordi det vitner bare om at vi som gruppe har ødelagt kraftig for oss selv her nå.
Om budet ikke går gjennom fortsetter bare destruksjonen tror jeg folk tenker.

1 Like

Jeg har solgt fordi jeg har så mange andre aksjer som fint kan begynne å gå. Men er drita skuffet.

5 Likes

Jeg presenterte min teori lenger opp her om at dette er Tencent som gjør kurspleie for å gjøre opp for utsettelse av coop. Har ikke sett noen argumenter mot enda

3 Likes

Hva skjer om en ikke selger, og Trencent likevel kommer over 90%.
Vil de da automatisk kjøpe aksjene mine til 17kr hvis de ønsker det? Da ser jeg i så fall ingen grunn til å selge under 17… :stuck_out_tongue:

1 Like

Da blir du tvangsutløst til høyeste kurs over en gitt periode.

12 Likes

Fikk en vond følelse da jeg våknet, nesten som om jeg lærte om et dødsfall da jeg skjønte hvorfor porteføljen var opp 20%. Utrolig trist dette og utrolig skuffet over styret! Men de har vel sett seg lei av manipuleringen til Atle de også.

77 mill aksjer, de har 30% fra før. omsetning til nå 4 mill det er 5%. Et stykke opp til 90 enda

1 Like

Artig teori. Tenker det er litt overkill å by på et helt selskap for å bedrive kurspleie, men hvem vet? :sweat_smile:

Tja, det fikk opp kursen ihvertfall!

Snitt på 13,5 for mine aksjer så gevinsten er grei nok, men det sitter egentlig langt inne å selge for under 20. Antar likevel at de fleste godtar det slik at budet går igjennom.

Jeg tenker du er inne på noe. Tencent mener åpenbart at funcom er verdt langt mer enn dagens kurs, så hvis ingen andre vil ha selskapet kan det vel ikke skade å prøve seg. Hvis budet går gjennom får de selskapet til skampris, og hvis det ikke går gjennom er det en veldig tydelig melding til markedet om å våkne.

2 Likes

skjønner ingenting hvis dette går gjennom. 17k!? Ikke f!"#¤¤ med den pipeline’n funcom har. her må man da kunne se litt lenger frem enn noen måneder av gangen!?

Det er vel dette som er problemet, og grunnen til at jeg var superhappy med tilbudet og selvsagt solgte aksjene med ett smil i dag.

Kortsiktig og maks uttelling :slight_smile:

Som jeg sa på chat, eneste triste for min del er at jeg ikke kan hype goldborn mer.

3 Likes

Det er noe jeg misser her skjønner jeg. Hva er logikken her? Sitter langt inne å selge under 20, men du antar at alle vil selge til 17?

100 % att MC är inställt iaf. Jag rekommenderar alla att sälja nu. Funcom vill inte vara kvar på börsen och de vill INTE ha er som aktieägare.

6 Likes

Jeg blir med på aksjonærlister fremover i alle fall.

her gjelder det å følge med.