Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Er det så ulogisk.

Alternativ 1: Du selger på 17 nå og tar med deg gevinsten.

Alternativ 2: Budet blir ikke akseptert. Funcom kjører EMI som vanner ut aksjonærer, og to av tre interne prosjekter er lagt på is. Da er kursen plutselig nede på 10 tallet igjen.

Om meldingen idag kun har vært at MC er lagt på is fordi alle skal jobbe med Dune, så hadde vi vært nede på 10 tallet allerede.

1 Like

Sier jo litt hvor kortsiktig folk er som selger i dag.
Dere skjønner at dere vil bli tvangsutløst til en høyere pris hvis de klarer å få over 90 %?

De 20 ørene lever jeg helt fint med far. :stuck_out_tongue:

Sitter langt inne for meg personlig da jeg liker hva selskapet har fått til i det siste og potensialet. Men mange kortsiktige aksjonærer i Funcom som gjerne tar gevinst eller vil komme seg ut av en volatil aksje. Eventuelt en del som tar tapet og omplasserer fordi de ser at det er lang tid til de går i pluss igjen.

Er kursen opp siden kommentaren ble publisert?

Mye annet man kan gjøre med pengene istedet for å sitte og vente på de ekstra 10 ørene.

Deilig å ha sittet long (3 år) med aksjer og oppnå en avkastning på rundt 7% :face_vomiting: :face_vomiting: :face_vomiting:

Ja hvis man ikke var inne i aksjen pga hva som kommer om 1 år så er det jo sikkert sant. Men er nok mange som er her pga Dune og da blir det litt kortsiktig :grin:

Det bör väl läggas in ett trdje alternativ: Tencent uppjusterar budet efter att det avslås

2 Likes

Hvor mye sitter vi på?

Lettet meg for 10%, betale ned 1/3 av nye bilen🤠

Grattis med god timing og enda en gevinst.
Hva er dine tanker rundt budet?

Ja selvfølgelig det vil være et alternativ. Men som investor så spørs det jo om du har is i magen til å satse på det.
Snur de ryggen er det fort ned på 10 kr igjen.
Og tencent kan da plukke på turen ned. Sitte med et enda høyere eierskap og by 15kr.
Kan ikke se for meg at dette ikke går gjennom.

Bare glem emisjon frykten. Tencent vil ordne den nå som de har vist seg villig til å kjøpe selskapet.

1 Like

mina tankar i flera trådar. ha de gött

12 Likes

Så kursen vil holde seg fra 16,85 - 17,00 i perioden fremover?

Er Robur stadigvæk inde med 10%

Går kursen mer ned er det bare en gavepakke, og større gevinst ved aksept. Så markedet vil nok følge med grundig her.

Nei, den er vel omtrent det samme. Det er mange aksjer som er, og har vist seg å være, en langt dårligere investering enn FC, men allikevel omtales ikke de som tulleaksjer. Det jeg savner fra DN er et konsekvent standpunkt. Blir for dumt å kalle det en tulleaksje én dag og så ukritisk skrive at aksjen skyter i været den neste. Da burde de heller forsøke å vinkle det enten mot at “tulleaksjen har kortsiktig gevinst i dag” eller så bør de skrive hvorfor det ikke lengre er en tulleaksje. Dekningen slik den er nå er av typen “du er dum dersom du investerer i funcom, men du skulle gjort det læll”.

Robur 9.57, Core 2.59% = 12.16%

Roter de huene sine sammen så?

1 Like