Det er nok ikke noe problem for robur eller Core å kjøpe seg opp i dag og ukene framover hvis de vil. Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor de skulle ønske det.
Jeg skjønner ærlig talt ikke de som furter og er sure idag.
Jeg er selv happy for at noen viser interesse for selskapet og at kursen er høyere. Ser på det som i verste fall får jeg ca17 kr hvis tvangsinnløst. Mer sansynlig høyere bud eller vente til Dune oppturen (som var planen uansett)
De har samtidig bekreftet paid map til CE som vil gi betydelige inntekter på et spill som dette og antall eiere
Kanskje av samme grunn som kjøpte seg inn i utgangspuntet? Eller mener du de bør selge ukritisk til Tencent til en pris lavere enn deres siste storkjøp?
Robur har snitt på 18-isch?
De trenger ikke kjøpe en eneste aksje til, bare si “Njet” og “20”
var en del jobb her på morgenen også, så jeg hadde ikke rukket å lese børsmeldingen. etter å ha lest om coop shooter delay, økte ambisjoner på Dune, og kapitalbehov - valgte jeg å selge halve posten. i praksis betyr dette at det blir relativt stille i et års tid+ fremover fra funcom, og da vil jeg redusere min eksponering. Samtidig er det gode odds for at tencent høyner budet sitt, eller emisjonen settes på et bra nivå - så om dette var lurt eller ikke er jeg usikker på
Dette er et latterlig bud…
OSEBX har ikke vært nådig med Funcom.
For 3 år siden slapp konkurskandidaten Funcom CE i early access. Aksjen steg til 24 kr!
3 år med omstrukturering, IP bygging, emisjon og eierskifter.
SÅ SKAL MAN FÅ 17 KR ??
Mest fordi vi har troen på at selskapet fundamentalt sett er verdt langt over 17 kroner, og har levd med at alle slags folk har rasert kursen med øretrilling og trading fordi vi hadde tro på at verdien på lang sikt kom til å manifestere seg. Nå er budet på 17 kroner her, det kommer etter all sannsynlighet til å sette tak for hvor høyt verdien her kommer til å gå og vi går glipp av muligheten til å realisere den fundamentale verdien vi har tro på.
Visste Malmberg noe om dette når han dumpet halvparten av aksjene sine etter Tencent-innhopp?
Tydelig at de visste om det på kvartalspresentasjonen i alle fall - derav den elendige framførelsen.
Takk til jævelen fra Bergen for å ha ødelagt aksjen og latt Tencent få den grisebillig.
Jar da haft mine fortjenester på funcom, men have ikke til sinds, at sælge nuværende aktier for 17.
De skulle stå til 25-30, men der kommer næste bud nok ikke op.
Satser på Robur og andre fond siger nej.
Opfatter det bud som en føler, der absolut ikke afspejler de værdier, der kan materialisere sig inden for 2 år.
Dårlig bud, men nå som jeg har gevinst så lettet jeg meg for 50% i dag ,mens jeg tenker på hva jeg skal gjøre. Resten går nok for 17.00 eller høyere.
Sykt gøy å sitte gjennom en liten evighet med tap og komme meg ut med gevinst. Har fått mye lærdom på børs siste året.
Men Robur trenger bare 332335 aksjer for å være over 10%…
De har haft flertal möjligheter att sälja över 17. Men de har suttit stilla i båten. Kanske de akkumulerar lite idag?
Betyr dette slutten for TekInvestor?
Tin
TIN FONDER; Tencent has today announced a cash offer of all the outstanding share capital of Funcom at a price per share of NOK 17. The offer is recommended by the supervisory and management board of Funcom. TIN Fonder will evaluate the proposed offer but we have not yet come to any conclusion.
Jeg vet at aktører snakker med Robru. aktører som med Robru har over 10%.
Budet kommer ikke til å gå igjennom folkens. De klarer ikke å få over 90% så da blir neste evt bud over 18,5 eller vente til Dune
Alle oss som har vært med lenge føler nok det samme som hnk3 i dag.
Digger kommentaren du la ut, synd den ble slettet😂