Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Har ikke fått med meg dette; er Mutant utsatt ytterligere enn H2?

“Funcom har jobbet med å utvikle et skytespill som skulle vært lansert i år, men sier dette vil bli utsatt slik at selskapet kan sette kreftene inn på en «mer ambisiøs» satsing på spillet Dune, som er basert på Frank Herberts romanserie og ifølge selskapet har «svært stort potensial».”

Hvis man er sur på skambudet burde man i det minste ikke selge sine aksjer billigere eller takke ja

1 Like

Time to activate lars card. Kom igjen, lik del osv. så han får opp tweeten :stuck_out_tongue:

3 Likes

Det hadde blitt emisjon om det ikke kom et bud nå så folk bør vel være takknemlig tenker nå jeg.

Malmberg visste ikke at Tencent ville kjøpe på 17, ellers hadde han neppe solgt på 15-16 :stuck_out_tongue:

6 Likes

Han har fortsatt ganske mange aksjer igjen i selskapet…kan ha vært i hans interesse at Tencent kjøpte opp selskapet. Uansett bare spekulasjoner så bare glem det.

Fullt klar over at han solgte under dagens kurs (bud) til din info.

https://www.nordnet.no/fullscreen/news/1001519961-press-release-update-in-connection-with-the-announcement-of-intent-to-launch-voluntary-offer

Such increased focus would require a redirection of resources from other initiatives, the most significant being the co-op shooter game, initially scheduled for release during 2020 that has been impacted by scope changes due to external/market pressures with increasingly strong competition and internal delays.

1 Like

En ting er helt sikkert, det blir ikke noe salg på 17kr.

"Such increased focus would require a redirection of resources from other initiatives, the most significant being the co-op shooter game, initially scheduled for release during 2020 that has been impacted by scope changes due to external/market pressures with increasingly strong competition and internal delays. "

Mutant Chronicles 100 % inställt

så hade ni tagit 17 nok eller 8 nok?

1 Like

Jeg er kanskje den eneste, men jeg er så utrolig glad for at jeg fikk solgt på 16.86kr i dag når mutant chronicles ble kansellert (eller … “utsatt” som de sier).

4 Likes

Nå som katten er ute av sekken kan vel tencent fritt passere 30% og dermed ta en større rolle i en eventuell emisjon?

Synd at Coop utsettes (jeg hadde håpet de hadde kommet lengre), men jeg synes det er riktig å satse mer på dune. Et AA-spill til en AAA-film høres ikke rett ut spør du meg. Dune er en enorm mulighet, men det forutsetter at det gjøres rett.

Utblåsning aksepteres tydeligvis ikke, selv på en dag som denne.

TREDJE forsøk og pent pakket inn:

Dette gjør meg så UENDELIG forbannet. Jeg kjøpte Funcom for første gang vinteren 2017 for 20+ kroner. Siden den gang har hele caset materialisert seg som håpet. Mange kjøp og trades siden og snittet er midt på 13-tallet.

Funcom skulle selges for godt over 50 NOK ifbm. DUNE. Hva om de hadde truffet blink? Da hadde man sett tresifret.

Nå ender det på VERST tenkelig vis. Eneste positive blir å kaste bort mindre tid på TI.

En stor langefinger til rette mottakere.

44 Likes

Omsatt 11mill aksjer…budet er på 17 kr
Liker folk og selge under bud…??? Eller er det extra bistandspenger til fattige kinamenn…??
Er det mulig😖

2 Likes

In summary, the Management Board believes delaying the abovementioned co-op shooter game until after the release of the Dune game and securing the necessary funding to support this plan will lead to the best long-term success for the Company

loool

mutant chronicles blev ett otwd

På hvilken kurs gikk Robur inn? De er vel fort vekk i minus og kanskje ikke keen på å selge uansett?

Hvorfor få 17 kr i april en gang når du kan få 16,85 nå er vel heller mantraet? Det kan lønne seg å holde hvis du tror Tencent øker budet hvis de ikke får gjennomslag. Det kan lønne seg å selge hvis du tror det ikke blir noe forhøyet bud ved avslag og emisjon i stedet. De 15 ørene i mellom er ikke grunnen til å sitte. De 0,8%-ene er det ikke verdt, det er såvidt over bankrente.

2 Likes

Hvordan er det med veddemålet vårt nå @Christian? Blir Funcom stående på 17 frem til sommeren nå?

Dette er Black Thursday på ny!
På vei til å ta hele uka, Black Wednesday i dag!

1 Like

De er i minus. ca 18 i snitt.

Men dagens forvalter kan skylde på den gamle forvalteren.

De ørene man i utgangspunktet går glipp av klarer man fint å hente i andre aksjer . Men er jo alltid en fare for at de øker budet…