Rui också:
Han har vel ikke noe valg. Han er jo prisgitt eieren.
De har vel gjort dette med bakgrunn i anbefalinger fra PAS.
The Boards have reached this conclusion having given due and careful consideration to the strategic, financial and social aspects and consequences of the Offer, supported by the fairness opinion provided by Pareto Securities AS
The recommendation by the Boards is supported by an independent fairness opinion provided by Pareto Securities AS.
Ute av dritten nå. Lykke til dere andre med et høyere bud eventuelt. Har vært tålmodig lenge nok her.
Hahaha, ironien er total.
Hva blir mest diskuterte aksje på Tekinvestor når Funcom tas av børs?
Om det skjer skal prisen i den inngåtte avtalen også økes slik jeg forstår det i teksten:
…the consideration in the
Offer shall be adjusted to be equal to such higher acquisition price.
Alternativet er at aksjen siger ned igjen til 13-14. Interessen er og blir fraværende.
Nå fikk vi også vite at de sliter med mc, så da er det kjekt å ta penga med seg andre steder
Ser den, men forskjell på om du aksepterer budet eller om du venter. Har du akseptert budet er det 17,- som gjelder. Ikke lenge siden aksjonærene i Oslo VPS sto i samme utfordrimgen der flere angret etter å ha akseptert bud som ble høynet etterhvert.
Gjelder ikke dette bare om Tencent selv kjøper aksjer over dagens bud? At de da må justere opp budet?
If the Offeror, during a period from the date of the Transaction Agreement and 6-months after the settlement of the Offer acquires shares at a higher price than the Offer Price in any transaction other than a share issue by Funcom, including through a mandatory offer or squeeze out procedure, the consideration in the Offer shall be adjusted to be equal to such higher acquisition price.
De som selger over børs idag får ingneting mer.
De som godtar budet op 17kr får mer om budet evt økes.
Heller THQ enn Kinamann. Ville overrasket meg hvis ikke flere aktører kommer på banen når tragedien allerede er et faktum.
Gevinst er gevinst
Er det Tencent som hamstrer aksjer nå under 17?
Vil ikke de tjene på å støvsuge alt under 17 før budet går igjennom eller får de karantene
Enten tencent partnere eller fond som vil ha 15øre. gevinst.
15 øre gevist og potensiale for høyere bud. Kanskje verdt risken for ett fond?
Er det noen her som tenker det er verdt å kjøpe nå for en 15 øre gevinst? Eller er risikoen også stor for at kursen faller om kjøpet ikke går igjennom?
Eller noen som vil presse opp kurs. Tencent har skjønt at de må kjøpe opp hele shappa eller så er pengene tapt…?
Kjøpet går igjennom, spørsmålet er om det er 17kr eller noe mer
Børskommentar fra E24:
For ytterligere kommentarer, se chat…
Jeg solgte 90% av Funcom aksjene mine idag. Funcom 2.0 blir kanskje en suksess en gang i fremtiden, i mellomtiden kan jeg heller plassere pengene mine andre steder, feks i Stillfront eller Scatec Solar eller bare i DNB Teknologi,