Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Var mye mer i går

Ja vi skal skkert ned å teste støtte

Jepp, og det er jo grunnen til at Rui anbefaler budet. Han vil heller ha garanterte penger til utvikling av Dune enn å håpe på at aksjonærene stiller villig opp i en emisjon med CSP og MC kanselleringene som bakteppe. Han er jo faktisk opptatt av at de godt over hundre utviklerne i Funcom skal ha en jobb enn å gamble på en emi som kanskje faller igjennom. Sist gang så reddet han selskapet bare uker før konkurs.

Det var noen her som kommenterte at Rui/Stian ikke var helt seg selv på Q3 presentasjonen? Vel, jeg tipper det var fordi de så at det kom til å bli jævelig vanskelig å få noe ut av MC og at de derfor var i en veldig presset situasjon.

8 Likes

Hvem forventer du at skal kjøpe med begge henda?

Rui er nok rimelig lei av den psykopatiske aksjonærmassen i Funcom.

Så det skjønner jeg.

7 Likes

Da vet vi det, Funcom ville ikke kunne tatt opp lån i markedet.

/s

Hvis det faktisk er sånn at det har gått dårlig med utviklingen av MC, men selskapet kun har meldt om at ting er i rute, er det jo noe som ikke rimer der.

Og Fredrik M satt i styret og dumpet halve beholdningen sin. Det kan han ikke gjøre når han vet om dette, og andre aksjonærer ikke vet.

Mye lureri

Meget mulig han tenkte og observerte på egenhånd at dette går til helvete og agerte deretter :slight_smile:

Vil jo tro han har et ganske godt innsyn i hva som foregår i Raleigh NC, og hvis spillet er kraftig forsinket eller noe går trått så visste han sikkert dette. Og da kan han jo egentlig ikke selge, siden vi andre ikke visste om dette.

1 Like

Men er saken her at studioet ikke har levert noe på 18 måneder med jobb, eller at selskapet så at det ble for mye på en gang og kastet alle styrker på DUNE? Det er to forskjellige ting.
DUNE filmen kommer samme hva, så presset er der…

1 Like

Åssen hadde du følt deg med Asiatiske vampyrer som titter over Skuldra di.?

Dune har de jo jobbet med lenge. Hvorfor tror du ellers det kom mounts etc i CE. CE er DUNE.

Ja de har jobbet med DUNE lenge, snakker om det andre prosjektet som alle klager på blir utsatt.

Hvordan fungerer egentlig dette med å godta/avslå budet? Hvis man godtar, og det ikke oppnås >=90% aksept, vil man da beholde aksjene selvom man signerte?

1 Like

Det er vel lagt inn i budet en forutsetning om 90% aksept for at budet skal stå og derved så vil de kunne trekke budet hva det ikke skjer og ingen får solgt aksjene sine.

Korriger meg om det er feil.

1 Like

Ja der snakker vi om en mann med baller av stål? :sweat_smile:

enn om man ikke godtar og de oppnår 90%, blir da mine aksjer tvangsinnløst til samme pris?

Japp