Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

bilde

It ain’t over ‘til the fat lady sings.

2 Likes

Kommer ligga strax under 17 eller max 17.00 länge nu. Over and out

1 Like

Det var gøy så lenge det varte. Takk for gode innlegg og engasjement. I’m out

1 Like

Her har folk liksom sittet langsiktige med tanke på Dune som kommer ut i 2021, og så klarer man ikke vente én måned til med garantert kurs på 17 for å se hvordan utfallet av budet blir.

Spar meg.

8 Likes

Ute her også. Har kan alt skje, og kineserne sitter ved spakene. Xxl og NAS for min del.

Ikke noe galt i at folk velger å selge nært opp til gjeldende bud for å kunne reinvestere i andre selskaper eller bare sikre seg mot at det ender opp med at budet avvises og trekkes og kursen potensielt kan falle en del igjen. Alle må jo få ta egne valg uten “spar meg” kommentarer.

Nå er vel signalene Dune 1H 2022 slik jeg ser det (2 års produksjon).

Ellers er det vel ingen som vet hva dette ender med enda, Blir spennende å se hvor stor kampviljen er hos de svenske fondene.

4 Likes

Selvfølgelig helt greit å ta ut pengene hvis man vil trade i andre ting.

Men ikke si at “det er lenge å vente” med én ekstra måned når man i tillegg har garantert kurs. Da hadde man aldri planer om å sitte i mer enn noen korte swings i utgangspunktet.

Hehe, ser poenget ditt, men du bommer litt på datoene her, det er 15. april man får svaret og pengene får du en gang etter det. Hvis budet går igjennom på 17 kr, så har man da fått 0,5% betalt for å sitte i nesten tre måneder. Hvis budet IKKE går igjennom, så må det kjøres en emisjon for at Funcom skal kunne overleve fram til Dune lanseres, med en grei cash burn, hovedsakelig motvirket av hvordan det går med CE.

The Offeror must publicly announce that the conditions for closing of the Offer have been met or waived at the latest 24:00 CET on 15 April 2020

Oppsiden med å sitte til 15. april er hvis Tencent da høyner budet sitt, mens mest sannsynlig så har du bare sittet på investeringen i 3 mnd og fått betalt 0,5%. Det er også en mulighet for at man må delta i en emisjon og så håpe at det går jævelig bra med CE inntil Dune blir sluppet.

Kort sagt, jeg solgte selv og er ok med betalingen jeg fikk. Jeg hadde ikke blitt med på en emisjon nå for å finansiere Funcom fram mot Dune lanseringen på 17 kr for å si det sånn. :wink:

7 Likes

Jeg tror samme folk som er årsak til Funcoms underprising nå er ute av aksjen. Jeg sier good riddance.

Bli ikke overrasket om aksjen kryper oppover 17 tallet i dag, for INGEN tror på over 90% oppslutning for 17 pr aksje. Dette var det obligatoriske budet en eier må legge inn om de øker forbi 33% eierandel, ELLER så kommer det et bud på 20 eller høyere for resten av aksjene. De kjøpte nok en god del til 16.8X i går når alle FUNCOM-Luringene skulle selge.:blush:

Hvorfor? Fordi de skriver det? Det skal man passe seg veldig for å ta for god fisk.

De kan ta et lån i banken HVIS det blir nødvendig.

CE vil dra inn MYE mer enn i fjor.

1 Like

Man har forsåvidt ikke en garantert kurs. Om de svenske fondene går ut og slår fast at det er uaktuelt å selge til 17 kan vel budet eventuelt trekkes før den tid.

1 Like

Pluss at aksjonærloven blokker for skadelige taktiske emisjoner. Andre finasieringsløsninger skal sonderes før emi.

Mye mer? mer utgifter også

Bitches and hoes, friends and foes.

Hva om Robur og tin setter en short nå og nekter budet? :wink:
Det er mange utfall til at 17,- er toppen og noen skal få smake pisken :smiley: Jeg har faktisk overbevist meg selv om at spillet om Funcom er langt ifra over. Brace yourself!

3 Likes

Ville du lånt Funcom penger til f.eks. 8% rente hvor du kun får denne renten hvis Dune går bra og ingenting hvis Dune går dårlig? Det hadde ikke jeg. Jeg kunne vært med på å låne Funcom penger til 8% rente hvor jeg kunne konvertere lånet til aksjer på f.eks. 10-20kr/aksjen. Det er da en emisjon kun hvis Funcom går bra. Som aksjonær, så hadde jeg ikke vært ok med det. Da er det bedre at de kjører en emisjon nå, så hvis Dune går ræva, så kan de fortsatt drive videre.

Selvfølgelig, hvis noen vil låne penger til Funcom med 8% rente uten mulighet til å konvertere, så er det fint og flott, men jeg ser på sannsynligheten for det som heller laber. De har nå måttet kansellere to spill fordi de ikke maktet å gjennomføre og satser nå alt på ett kort, Dune.

At de kansellerte CSP var ille nok, men det var ikke i full prod. MC derimot har vært i full prod i 18 måneder nå i USA, nå er de pengene de har brukt der borte. Det er ikke noe de får igjen på noe som helst vis.

6 Likes

Hvor har blitt av volumet av kjøpere ?

Mange enkle analyser her. Høres ut som å bare kaster penger inn i andre aksjer så tjener man automatisk bedre der. Disse aksjene må da vel levere de også. Det er nøyaktig like enkelt å surre bort penger på den måten.

Håper du har rett, for det er utrolig synd at Funcom skal vekk fra Norsk Børs. Dette er i mine Øyne et fientlig oppkjøp og den planen som disse gutta har tror jeg startet for lenge siden. Veldig rart at vi har opplevd hacker angrep på servere og bomber av negative anmeldelser fra KIna i fødselen av CE. Så kommer storkapitalen fra Kinesiske Vampyrer og kjøper FUN til slikk og ingenting i dag. Når vi nesten er et AAA studio. Og ikke tilfeldig at det skjer nå når CE begynner alvorlig begynner å våkne.

Der:

Dette er faktisk skikkelig krise.
Forståelig at spill kanselleres i pre-prod/konseptfasen om de ikke får til en gameplay loop som føles bra. Men å kansellere et spill som burde være på oppløpssiden er drastisk. Ikke engang Anthem fikk den æren.

4 Likes