Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Games Farm spelet ger man troligen också upp i kölvattnet av detta? :thinking:

Tror de vet hvordan det ligger ann og gir bud der etter.

Latterlig å prøve å hevde at Tencent ikke står bak dette.

“Meldt seg inhabile” my ass. Det er ikke slik ting fungerer.

Styret og ledelsen har klokelig valgt å kjøre en samstemt profil utad. Det er slik bedrifter gjør.

3 Likes

Det gjør de selvsagt ikke. Alle forpliktelser opprettholdes.

Men Funcom går kanskje ikke aktivt etter nye publishingavtaler nå.

Det er fullt mulig det er helt riktig å satse alle kluter på CE og Dune, men fra en askjonærs ståsted, så veit man jo faen ingenting om noe annet enn CE. Jeg dytter enten penga opp i r… så lenge eller så blir det vel å finne en inngang i Kitron eller noe annet sprekt igjen frem til det skjer noe mer i sirkus Funcom.

Om man tenker på arbeidsplasser og utvikling av spill på best mulig måte så er det ikke vanskelig å skjønne de stiller seg positive til dette?

Nå gjenstår det bare å finne ut i hvilken aksje ASP sirkuset fortsetter i, slik at eventyret kan fortsette i ny drakt. Same shit new wrapping :smile:

Hvor plasserer du trader potten nå Atle?

I dag ble det veldig tydelig hvorfor forrige q presentasjon var som den var. Det stinket ugler i mosen, sjelden uten grunn.

2 Likes

Det er slik som det er i politikken.

Når de går inn i forhandlingsrommet er de rykende uenige og har stikk motsatte meninger.

Når de kommer ut igjen så er de rørende enige. Det er bare spill for galleriet.

Tror nok både styret (ikke-tencent delen) og ledelsen er svært misfornøyde med dette. Men det kan de selvfølgelig ikke kommunisere utad. Det ville vært karriereselvmord.

2 Likes

Erfaringsmessig sier jeg meg enig i det. Du skal nok se at samtlige i ledelsen som utad taper på dealen mirakuløst tjener på det. Innad var det nok snakk om hoderulling, alternativt snakk om noen gullkanta avtaler. Vår eksistens er basert på egoisme, så ingenting nytt her. Såklart mulig å hindre dette, men egoismen kjemper i mot :slight_smile:

De er vel inhabile?

Juridisk sett så er de vel ikke det.?

“Vi melder oss inhabile, du stemmer for vårt forslag, så får du en fin posisjon i et av våre andre selskap, vi eier jo tross alt snart hele den betydningsfulle spillindustrien”. Det er sånn verden fungerer :slight_smile:

3 Likes

Tror du er inne på noe.

Sette seg på bakbeina og riske nedskjeringer, negative lønnsoppgjør og null julebord eller godta rik onkel med fri tilgang til pengebingen/åpen bar/ mere lønn etc…

De meler selvsagt sin egen kake, de som styrer og steller…, men jeg tror fortsatt aksjonærene stopper dette på 17 NOK

1 Like

Business handler om å ha fortrinn. Ja, du kan ha et snillguttfortrinn, men det fungerer ikke. Den største egoisten vinner :slight_smile:

Dere står selvfølgelig heeeelt fritt til å gå mot våre ønsker.

1 Like

Blir lite tragikomiskt att se den här sliden från q1 2019:

…good ’ol days!

2 Likes

I’m feeling lucky. Jeg beholder min posisjon, og føler meg like lucky uansett. FC har bidratt greit til den tilværelsen jeg har i dag, så å eventuelt misse et 6sifret beløp i dag gjør meg ingenting.
Der folk bruker hundrevis av timer på aksjer årlig med variabelt resultalt, har heller jeg benyttet tiden på ærlig ekstraarbeid.
Så jeg er ikke den største taperen her uavhengig av hvordan det går.

Å kaste korta i Norges eneste betydningsfulle aktør innenfor segmentet blir litt synd, så da er det frem med vaffeljernet, brette opp arma og bidra til noe man tror på.

5 Likes

Jeg tror både utsettelsene og svartsynet har med Tencent oppkjøps forsøk å gjøre.

2 Likes

No Shit Sherlock :nerd_face:

3 Likes

Passert godt over 7 % nei.

4 Likes

Tror dere aksjen tyvstarter i morgen opp mot neste bud som blir 2x ?