Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Men med to kansellerte titler og kun dlc fra CE å leve på i to år mens utviklingen av Dune foregår virker som et mer risikabelt alternativ i mine øyne.

2 Likes

Med alt det Funcom har i pipen så er det er ran.

Rettelse:
Med det ene spillet de nå har i pipen er det vell fair med 17kr :+1:t2:

2 Likes

Det er mange måter å formidle status quo og fremtid på. Og det vil bli andre inntekter i tillegg til CE-utvidelse i løpet av de neste par årene. Goldborn spillet, for eksempel.

Jag också! :+1:

1 Like

Kjøpet er en helhetlig strategi. Det er nettopp dette de vil at aksjonærene skal tenke.

Det er jo også sannheten?

Slike aksjer er så utrolig sårbare for all slags manipulering

På sett og vis ja, men mange av avgjørelsene som er tatt er basert på det eventuelle oppkjøpet fra Tenc. For å få det til å gå så smooth som mulig.

2 Likes

Hva er galt i å ta et helt vanlig lån? Aksjonærloven krever faktisk at det vurderes før man begynner å tukle med eierbrøk. Det synes som du glemmer at Funcom ikke lenger har negativ egenkapital, men faktisk ATH egenkapital. 200 mill lån vil være veldig lett tilgjengelig for Funcom.

Skrev jeg ikke finansiering? Om det er lån eller emi forandrer ikke problemet at Funcom har surret bort alt de tjente på CE + emien de kjørte mot Robur.
Se forøvrig posten til @christian lenger opp. Kan fort komme som konvertibelt lån, som er hakket verre enn emisjon igjen.

Folk må jo forstå at det drives skremselspropaganda her.
De sier ikke at de må ha en emisjon men at den kan komme. Og heller ikke når det kreves. Dermed vil det først komme en paid map som gir god inntekt så vil en evt emisjon komme neste år etter Dune oppstyret med filmen. Da vil også kursen speile dette.
Når de snakker om 2 års produksjon så er spørsmålet når de startet. Var ikke det for ca 6 mnd siden, husker ikke helt. Snakker da om sommer tider 2021.
På grunn av dette sier jeg nei til dette tilbudet og venter.

4 Likes

Trust is a fragile thing. Easy to break, easy to lose and one of the hardest things to ever get back.”
Du hadde meg på glid der Rui. Men å melde “more info will be revealed soon” i Q2, og fortsatt opprettholde 2020 som release i Q3, det er tynt håndverk altså. Om det er mangel på spillforståelse eller ledelse som har gjort at de har klart å skusla bort opp mot 14MUSD i statene, kan egentlig være det samme. Dette setter jeg på samme linje som 0-2 mot Burnley.

9 Likes

Konvertible lån kan fort bli veldig bra butikk for de som sitter med de :slight_smile:

4 Likes

Det som skjedde var Tencent - det har nok vært en vanvittig maktkamp i kulissene. Du husker hvordan CEO og CFO så ut på Q3-presentasjonen?

Jeg tror ikke Rui lenger leder Funcom etter salget er gjennomført.

2 Likes

Spørsmålet er jo når denne kommer. De har jo i utgangspunktet sagt h1 2020 men dette kan jo fort bli h2 2020.

Tencent radbrekket ikke Mutant Chronicles, det klarte de fint selv.

3 Likes

Ja, her henviser jeg til valget om å legge hele MC på is til etter DUNE - dette er Tencent.

Bare en observasjon. Ser ikke akkurat ut som at aksjen har mangel på kjøpere :wink:. Slutt oppe på 17 tallet i dag er fortsatt innen rekkevidde​:blush:

Når man ser på publishingprosjektene + Conan SP / MC så kan man jo lure på om han har vært rett man til jobben etter CE.

5 Likes