Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

funcom er sikker konk om under et 1år så vi har det litt travelt da! :stuck_out_tongue:

2 Likes

Haha… Ja ikke sant… Boom ut med alt!!! :slight_smile:

2 Likes

Slapp av, du er ett troll til tider som er jævlig irriterende og slitsomt å høre på.

1 Like

Jeg spurte FC om dette og fikk svar :

“Thank you for your email and for your interest in Funcom. Please note that the refund policy is one of many risk factors that the Company has analysed when forecasting the revenue potential for the game. This is one of the several reasons why the Company has stated that ‘The Park’ is not expected to generate significant revenue. The Company has explicitly communicated towards the players that the game is 1-2 hours long.

6 Likes

hahaha

3 Likes

Du ser det at ditt gjenfortalte svar ikke er i nærheten av det FUNCOM sier…? hvis det virkelig er slik at de har brukt termen “significant revenue” pga. usikkerheter og refund spørsmål i tillegg, så er dette Bull slik jeg ser det.

For det første det er juridiske aspekt ved å klage på at et spill er bare 1-2 timer langt når det står skrevet på det. Det der er ikke rett frem. Man kan gi det for å ikke skape overskrifter, men bir det et issue så kan du være sikker på at de kan sette ned foten om de vill. For det andre så er folk flest i genren voksne nok til å ikke starte en papirmølle for refund av noe de har brukt (Det blir litt som at du kan nappe av deg et hår i restauranten legge på talerkenen og få pengene tilbake når du er nesten ferdigspist… likevel… det er fan ikke mange som gjør det). For det tredje så gir TSW tie in perks om du har KJØPT The Park. Jeg tviler på at EN eneste EN fra TSW som kjøper The Park vil gå glipp av ingame Perks… Og jeg tviler de som har spilt The Park og skal starte TSW vil gå glipp av noe heller… Videre så gleder jeg meg og til å se de som kjøper The Park gjennom Halloween pakke deals spille gjennom The Park og TSW før de refunderer… Lykke til med å klare det på 2 timer.

Det kommer ned til en ting. Vi diskuterer Bullshit fra forumets klovn i en lang rekke poster over her. Jeg ser ingen poster om pris estimate av The Park (TSW synser mellom 15 og 20 Euro)… Jeg ser ingen andre enn Koe som forsøker å dra interessante paraleller til andre spill. Det forumet her har kort og godt utspillt sin rolle når det gjelder FUNCOM. Det meste her er ubrukelig piss hvis det ikke hadde vært for Koe og et parr andre.

3 Likes

Jeg skrev faktisk posten min før jeg hadde sendt mail til FC :slight_smile:

Bare så det er sagt så tror jeg mange av de som kjøper The Park vil være TSW fans og jeg tror refundprosenten blant disse vil være svært lav .

1 Like

Svært lav… Nei 0%… Du får ingen ingame perks om du ikke har KJØPT The Park

Hvilke får du hvis du har kjøpt The Park da ?

Vet ikke… står over hos TSW at det er in-game tie inns relater til The park… Det står og at det skal skje noe spesielle greier rundt Halloween med Tie in til de som kjøper The Park… Selv så sjelden jeg er inne på TSW forumene så vet jeg om det der. Jeg tror de fleste andre og vet det. Vi bare diskuterer det pga at vi har en kontinuerlig strøm med svada om FUNCOM postet her. Nå var jo faktisk din mail til FUNCOM nyttig… Men hvis folk hadde interessert seg litt for facts framfor bullshit så kunne noe ha sjekket det og postet det her for eks…

1 Like

Forskjell på dette og perks :wink:

Den norske oversettelsen av PERK, er et frynsegode… De som kjøper The Park får frynsegoder i TSW, de får in-game items… Jeg vet ikke hva det er… men du får det med kjøp.

1 Like

BTW, så du tror at alle som er TSW fans fremdeles spiller TSW ? Jeg vil tro at 85-90% av de som har kjøpt TSW har sluttet å spille for lenge siden men en stor del er fremdeles fan av storyen til TSW. Tror du ikke mange av disse vil kjøpe The Park ?

1 Like

Vet ikke, couldn’t care less… Er det av betydning?

Jeg bare regner med at 100 000 kjøper spillet hvertfall. Det ser bra ut…

100 000 *15 Euro (138 NOK) = 13.8 Mill NOK… Og så kommer kanskje noen fler Mill NOK i synergi effekter i tillegg til dette. Kjøper halvparten av de som har kjøpt Gone Home (altså 300 000)… Så blir hele høsten og jula intet annet enn et kontinuerlig langt rally med tilhørende sirkelrunk

2 Likes

"We’re not doing any localization, sorry.

If the game does well, we will consider it, but the cost does not justify it currently. Remember that this is a very small project that began with a team of 3 people for the first 4 months."

https://forums.thesecretworld.com/showthread.php?93383-The-park&p=1967943&viewfull=1#post1967943

2 Likes

Takker for den Gordon, og jeg må si jeg savna deg litt her inneværende uke :slight_smile:

Når det er sagt så er det mange gode innspill fra folk her, selv om det er mye som baserer seg på om man har kjøpt seg inn i aksjen eller ikke. Naturlig nok. Så vi får nok litt dårligere diskusjoner når folk har solgt seg ut. Det er jo greit nok, det skjønner jeg.

Når det er sagt så håper jeg dere ser potensialet i aksjen, det skal tross alt ikke så mange salg av The Park til før det merkes på bunnlinja. Og når man ser at Funcom med et så lite team kan utvikle noe sånt som det her så kjapt…ja da er det stort potensiale for framtiden.

Husk også at Funcom er Norges eneste større spillutvikler. Norges beste spillutviklere befinner seg der, da det for mange av dem er drømmen å havne nettopp der. Det er dyktige mennesker som jobber i Funcom.

Foregår forresten TSW “streaming ones” nå hvis noen vil se det:

Watch live video from FuncomOfficial on www.twitch.tv
2 Likes

Du påstod jo at 0% av TSW fans kom til å kreve refund på spillet og det tviler jeg på siden mange av de har sluttet å spille TSW for lenge siden og driter i hvilke perks man eventuelt får.

whatever… Send PM til promstillingens far og grei det ut med ham…

Jeg tror The Park kommer til å selge bra. Nyheten retwitret 29 ganger allerede (https://twitter.com/funcom). Har ikke vært så mye siden tilbake i 2012 da TSW lanserte… (29 er jævlig mye mer enn for LMO og alt annet)

2 Likes