Solgte bittelitt på 1.89 i dag, men jeg gidder ikke panikkselge. Et tap på 3 øre på 3500 aksjer er til å leve med. Men kjekt å se at jeg fikk dagens høyeste pris da i hvertfall
Du har rett i at det også ifjor ble gjort vurdering av going concern statusen til funcom. De hadde jo negativ egenkapital i fjor også. Men jeg tolker det mer alvorlig nå. De har tross alt fått en en uavhengig tredjepart til å verifisere at tallene stemmer og gir et riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Jeg tolker som at de ikke er like sikre som i fjor på at de overleverog vil gardere seg om det skulle ende med konkurs allerede i år.
Edit: Personlig tror jeg ikke de går konkurs i år med mindre de velger å avvikle etter AGM i Mai. Men siden de tross alt har LMO kortet igjen virker det litt uansvarlig å gjøre det, så de bør iallefall kjøre ett år til og håpe ting snur.
Edit2: Til syvende og sist er det vel Jebsen som bestemmer hvor lenge han vil betale for gilde
De skriver at de vil prøve å holde det gående et år til minst, da tror jeg de har Jebsen i ryggen og en plan i forhold til å gjennomføre dette. Men spørsmålet er hvor mye det vil koste å hente inn mer kapital med tanke på utvanning, og trolig reprising av konvertible lån.
Fra side 21 i rapporten:The Company is currently looking for a permanent CEO and CFO who will be based in the Oslo office.
Kanskje @Gordon kan bli positiv igjen når de får på plass en permanent ceo.
Jeg er possitiv til LMO, Schreiner og for den saks skyld. Men han løken som nå kjører skuta skulle fan meg ikke hatt lov til å sette sin fot innenfor døra til FUNCOM.
Fikk solgt mer på 1.89 nå visst. Er på befaring. Går den langt opp eller?
1.83 nå på 15 min forsinket… Jeg har seriøst bare lagt alle mine aksjer i skuffen… og tenker ikke mer på dem. resten av kapitalen holder på med 2 til 3 andre cases nå…
Endte på 1,89. Jpm som kjøpte på slutten
Mulig kursen vil stige litt mot neste rapport i håp om at det kommer noe mer håndfast om iOS lansering der. Retningen videre kanskje stakes ut imorgen.
Rock paper shotgun har tatt en ny titt på TSW
sitat:
Dipping in is all the reminder I ever need that The Secret World isn’t a bad game. When it’s on form, it’s a fucking brilliant
game. It’s easily the best written MMO ever made, even if the
unfortunate decision to make the characters mute generally leaves
everyone else with little to do but monologue incessantly.
En til forlater TSW, nå begynner lista over sentrale personer som har forlatt TSW å bli skremmende lang.
Bylos sine ord om at TSW “going from strength to strength” syntes jeg var å overdrive status en smule. Nå kommer endelig snart nytt issue og slik situasjonen i Funcom er for tida er jeg glad for at de klarer å avslutte første del av historien til TSW.
https://forums.thesecretworld.com/showthread.php?85648-Lost-Cinematic-Director-Davichi/page5
sitat Bylos:
TSW has been going from strength to strength lately - all of the live
games have - and my moving off is actually more of a consequence of that
success.
Det er vel fordi de skal jobbe på det neste spillprosjektet?
Ja både Bylos og “Davichi” skal jobbe videre i Funcom med nye prosjekter:
sitat:
“I will continue within Funcom on other projects.”
Ser at similarweb-tallene er ute nå… TSW trender ned igjen
http://www.similarweb.com/website/thesecretworld.com
http://www.similarweb.com/website/register.thesecretworld.com
På den annen side har de kanskje satset hardere på Steam i april
Hvorfor selger NRD? Blir ikke forbauset om det er siste drawdown før avtalen med YA går ut i mai. Blir vi liggende sidelengs på 1,8x i 2-3 uker?
Avtalen med YA blir nok forlenget. Hvorfor skulle den ikke bli det?
Funcom får inn penger, YA tjener penger og Jebsen tjener penger på å låne ut aksjene sine.
Det er ikke noe nytt drawdown vi ser nå.
Må var 2 uker mellom hvert og det bli til torsdag.
Hva synes dere om handel mønster om dagen med SBN som altid kjøper opp kursen med 10stk når den gå ned?
Du mener SBN? Skjønner ikke den helt jeg heller …