Forstår ikke helt hvordan de regner. Når jeg søker på Payday 2 så får jeg også opp 9/10 på google og 93% på steam.
Bare jeg som synes det for det meste kun er useriøse aktører som uttaler som om Funcom. I hvert fall på hegnar skulle neten tru alle var idioter.
Jeg prater ikke om 100bagger, Holmes, Gordon eller pdx sånn fresten
Når jeg leser slikt på forum så merker jeg at tsw er veldig aktuelt fremdeles.
sersi
Member March 31 Posts: 503
Lex said:
Hello, there. I’m Lex.
I’m 21, American, and living in Rio de Janeiro (ola~). I’m a digital artist and writer, and naturally, I love video games.
Cheshire showed me this gem… and I was hesitant because I had gotten hyped for quite a few unreleased MMOs before, and got crushed. Every. Single. Time (holla black desert). So I was like, “looks cool, call me when it’s out”
But then I made the mistake of actually looking at the site a little more. I had trouble not making a forum account. Then Cheshire told me the devs were active on the forums. Then I looked at the concept art and screenshots. Then… then she told me it was Lovecraftian. Sigh.
So here I am, diving headfirst… Again. The world reminds me a lot of The Secret World, which is one of the best MMOs I’ve ever played just because of the world, mythology, and story. Too bad the combat is meh and clunky.
I’ve rambled on long enough. I’m going to spend the day combing the forums and website. Looking forward to talking with everyone.
the secret world definately had its problems. but god DAMN was the writing great there. also every npc was interesting. every. single. one. how did they do that?!?
https://www.revivalgame.com/forum#/discussion/4/welcome-to-revival-introductions/p10
enig med Onns
ang TSW
for Årsrapporten - har ikke lest den, men funcom ser ut til å melde det vanlige ja. Mer svada om at alt er on track, til tross for at release var like om hjørnet for 1 år siden.
Vi kommer til å se mer YA og enda mer YA helt til lånefasiliteten er oppbrukt / gått ut på dato.
Når den er det, kommer de til å sikre seg en ny…
Funcom kommer til å stå i 1 krone ila sommeren dersom de ikke releaser på ios / kommer med spennende nyheter om nytt spill.
Likvel… TSW gjør det bedre enn forventet og ser ut til å holde seg stabilt, noe som gir gode inntekter i kassa. Peak var over 1000 på Steam Charts i kveld og det er bra, selv om de har kjørt på med rabatt på Steam. Snitt for Q1 2015 er høyere enn for Q4 2014. I tillegg kommer issue #11 på onsdag.
Conan ser også ut til å holde seg stabilt.
Sitat Joel Bylos:
“TSW has been going from strength to strength lately - all of the live games have - and my moving off is actually more of a consequence of that success.”
Sånn utenom at jeg ikke ville kjøpt aksjer i Funcom, så synes jeg det er bra AoC og TSW fortsatt når spillere. Begge to er veldig gode spill på hver sin måte. Synd Funcom ikke klarer å lage spillene sine uten å være et år eller to etter skjema.
Lykke til alle sammen!
Jeg solgte ut lotto potten min med 395 kr tap i åpnings auksjonen i dag.
Hehe
I frykt av at Funcom skal gjøre noe slikt som dette for å sikre midler;
http://www.hegnar.no/bors/artikkel546038.ece
Styret vil foreslå at inntil én milliard aksjer utstedes, til en tegningskurs på 0,10 kroner per aksje, som gir et samlet bruttoproveny på inntil 100 millioner kroner.
Det er jo noe slikt(men i mindre størrelse) Funcom må gjøre også om de skal ha inn mye cash
Nei fan… Det der er det eneste scenarioet jeg ikke orker være med på. Det blir for drøyt… Og vi får håpe at de klarer seg uten å være helt idiot.
Har sett igjennom årsrapporten nå. Som dere påpeker over er det ikke noe særlig nytt å melde. Funcom styrer fremdeles mot konkurs, men dette er vel første rapporten de så åpenlyst trekker tvil ved funcoms status som et “going concern”. Att de i tilleg har fått en uavhengig auditor til å sjekke at det ikke er juks i regnskapene (som ikke har funnet noe grums) tolker jeg som den klassiske “supervisory board vasker hendene” manøvrene som er ganske typisk i situasjoner som denne.
Menmen, ørlite håp er det jo, LMO kan fortsatt slå til og redde funcom. Uansett ser jeg ikke noe særlig oppside i funcom om det skulle skje. Med den gjeldsgraden funcom har vil nok kreditor spise opp alt som skulle komme av inntekter.
Det beste for funcom hadde nok vært å få med aksjonærene på en megaemisjon. 1 milliard aksjer til 10 øre /stk ville gitt 100 millioner nok i kassa som kanskje er nok til å snu skuta. Starbreeze gjorde noe lignende for noen år tilbake og det gikk tilslutt bra. Dessverre har jeg hverken tro på forretningsmodellen eller kompetansen til funcom lengre, så det blir uten meg.
Funcom er skitbillig nå. Penger på gata. Enkleste og sikreste doblingskanditat på OSE! Lmo på iOs er rett rundt hjørnet. Alle vet at hypen da kommer for fullt!
Cagey2
iOS LMO har vært rett rundt hjørnet i ett år nå. Ledelsen eier ikke skamvett… Selv om jeg selv sitter med en slump FUNCOM aksjer nå vil jeg ikke akkurat råde til å hoppe inn. Jeg regnet med julerally… det uteble… Jeg regnet med at vi skulle få et løft i Februar i forkant av lanseringer… det uteble… Nå har de fan meg forandret ordlyden igjen til at LMO iOS og Android ikke skal ut før slutten av 2015… Det er ikke særlig sannsynlig at de kommer ut med noe med det første.
Kan du begrunne utsagnet “LMO iOS og Android ikke skal ut før slutten av 2015”? Årsrapporten for 2014 sier 2015 som utgivelse uten mer detaljer.
Jeg tror du skjønner utmerket godt hva jeg sikter til. FUNCOM øker ikke tidsintervallet fra Q2 2015 til bare 2015 uten at det betyr noe. Enhver som har lest en del børsmeldinger og/eller tatt et kurs i å lese presse/børsmeldinger vet det.
Men det sagt så kan jeg jo spørre deg, når har FUNCOM lansert noe før de er absoluttt sist i tidsintervallet de er gitt (enten av seg selv eller andre)? Erfaringsmessig så lanserer FUNCOM ingenting før absolutt siste slutt. 2014 årsrapporten er jo en fantastisk demonstrasjon av det…
Kvartalsrapporten kommer om to uker. Vi får se om den er mer spesifikk. At innlegg her på tekinvestor.no preges av ulike hensikter er i hvert fall klart. Alle som kan lese skjønner jo det.
Nei BillyP… I mitt tilfelle synes jeg du er langt utpå viddene. Du må da innrømme at det lønner seg å fokusere på det negative i FUNCOMmeldinger når de forandrer ordlyd. At de gjør det er ikke en tilfeldighet. Det er ren og skjær kynisme fra deres side.
Jeg tror på LMO, jeg har mine aksjer, men etter Cassius tok over så ønsker jeg intenst at det var en annen ledelse som stod ansvarlig for utviklingen.
Det stemmer vel ikke. Såvidt jeg husker stod akkurat det samme i rappprten fra 2013.
stemmer det Morti sier…
Men de har utbroderende formuleringer i 2014 teksten. bare sammenlign de 2 så ser dere forskjellen.