Nei Christian, det var feil av meg å generalisere, du kommer med mye bra! fortsett med det. Viktig å ha flere synspunkter fra forskjellige type “risikoprofiler”
Spørsmålene man må stille seg er følgende: Hvor mye kan kursen gå ned før rapport, og hva skjer med kursen når det foreligger positiv EBIT. Går kursen 40-50 øre på positivt resultat og bedret cashposisjon?
Da er det jo ikke noe stress, mange av oss har stor tro på godt resultat, som følge av godt hold i gammel portefølje, og ikke minst boosten fra “LMO uken”. Videre så kommer kvartalet etter, her kommer jo TP inn, hvor mye er det snakk om her. I tillegg har TSW bidratt bra og kanskje solgt mer?! Hva skjer med kursen mellom kvartalene?
Blir litt som i DNO hvor KRG sier de skal begynne å betale, hvorpå mange som kanskje hadde aksjer med snitt godt over 20 kroner. Komiske Ali betaler aldri, kebab landet her er bare tull, betaling skjer ikke osv. Så kom en betaling, og så kom andre betaling, og plutselig er alt snudd til at “Hmm, kanskje er det noe på gang her likevel, kanskje det er nye tider?”.
Mellom kvartalene kommer det snakk om nytt spill?! På sikt har jeg trua! Ikke på 1.50 kroner, mer 3-4-5 ett sted.
Det store spørsmålet er - hva er planene til Funcom framover. Husk at ABG Sundal Collier også er inne i bildet, og nok har lagt noen av sine skumle planer.
Uansett - FC sier de ønsker å utvikle et lite spill pr. år, pr. studio - minimum. 4-6 utviklere. Funcom Oslo har gitt ut the Park, så der.
Da har de altså fått opplæring i bruk av Unreal og gitt ut et spill - i løpet av 6 måneder! The Park ser ut til å være en suksess.
Men de skal også ha 2 store prosjekter gående til enhver tid. Der skal det være mellom 10-30 utviklere. I følge rapporten er planen å starte et større prosjekt i Oslo Q1 2016, og et større prosjekt i US i Q2 2016. Altså er det ingen av folka i Oslo som holder på med dette nå. Sist jeg sjekket var de 48 ansatte.
Hva har alle disse 10-30 som er satt til å utvikle et større prosjekt så bedrevet tiden sin med? Når det ikke er et mindre prosjekt under utvikling, og når det ikke er et større prosjekt under utvikling?
Kan det tenkes at det kommer en større oppdatering til LMO - med PvP og hele pakka?
Det er i alle fall utrolig spennende og jeg tror de har store overraskelser på lager.
For så vidt enig i den, men hva skulle det være? De skriver jo eksplisitt i rapporten at et mindre prosjekt er under arbeid (The Park) og et større prosjekt blir påbegynt i Q1 2016.
Kan jo ikke være noe annet enn LMO som er under arbeid da?
Kommer nye figurer i januar, og jeg regner med det kommer en større oppdatering da også.
Funcom har fire mmo-er de jobber med: ao, aoc, tsw og lmo. Vet ikke planen for lmo, men tror de har tenkt å bruke så lite tid på det som mulig. Håper det.
Problemet er at de har ordlagt seg på en helt annen måte denne gangen. 1 prosjekt under utvikling - 1 prosjekt skal påbegynnes i Q1 2016. Det er en vesentlig forskjell fra forrige rapport.
Kanskje The Park ikke er ett av de små prosjektene? Det var jo bare et experiment på siden av alt annet for å sjekke hva de kunne gjøre med ny motor.
…eller kanskje jeg bare skal gå og legge meg før jeg finner på enda fjernere konspirasjoner
Trodde ikke det var toppen, men det handler ikke om å treffe toppen. Det handler om å tjene penger. 44% er veldig veldig gode penger og du skal lete lenge etter investeringer som “regelmessig” kan slå det.
Slår TP an som de ønsker og er fornøyd med, kommer det i første omgang en tilsvarende, men litt større satsning med Conan Barbaren! Det er allerede ute og kjent, idéen er der og Bylos er klar på at dette er aktuelt.
Hva gjør dette, når de allerede ser ut til å ha overgått utviklingskostnadene i prosjektet. Hver krone som kommer inn nå havner på bunnlinjen i regnskapet.
Saken er den at de også har fått betalt for å ha fått kurs/utdanning i Unreal Engine.