Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

inntekter kommer først i q4

Beste vi kan håpe på vedrørende TP i Q3 er vel informasjon som “Det har gått over all forventning” eller den mer vanlige “Dette kommer til å ta lengre tid enn vi regnet med” ?

2 Likes

Og der var det ikke flere aksjer på kjøp til 1.10.

Vanskelig å ha ett forum som vi skal bidra til samme retning hvis ikke folk er ærlige :)selskaper som Funcom er egentlig litt vanskelig å diskutere siden den ofte har så lav omsetning. Når noen da i tillegg handler og sitter på kamnskje 500-1000k aksjer, og kanskje i tillegg trader disse så blir det fort skummelt.

1 Like

Jeg har kalt det for “forumeffekten” :wink:

3 Likes

Edit: Feil tråd :wink:

1 Like

Man må være ærlige med hverandre om man kjøper og selger. Hvis vi skal drive og manipulere hverandre her så slår det beina under hele forumet.

Og så må man respektere hverandre, og prate til hverandre på en normal måte, og ikke baksnakke folk som ikke kan forsvare seg, som f.eks. @gordon når han er banna. Det skaper så dårlig klima. Vi skal diskutere og vi skal være uenihe, men ikke ufine.

4 Likes

HVORFOR ER GORDON BANNA?

Det er jo de som hetser han som burde bli bannet…

Stemmer dette så er det skjerpings PDX!

2 Likes

HVORFOR ER GORDON BANNA?
Det er jo de som hetser han som burde bli bannet…
Stemmer dette så er det skjerpings PDX!

Vi har vel ikke noe sikre kilder på at Gordon er banna har vi, annet en disse to postene her?Tror kanskje Thomas mener “når gordon er banna” som i “hver gang når” og ikke som i at han er bannet akkurat nå.

edit: lærte noe nytt av koe under.

Han er banna. Bare å trykke på ikonet hans. Fram til 7/11.

1 Like

Dette blir for dumt… jeg skjønner det er en utfordring å balansere moddingen her inne. Går hett for seg til tider. Men nå er det for mye slagside!

Gordon banna for andre gang, mens feks Onns er fredet?? Da begynner jeg i hvert fall å gi litt f… i å gidde å komme innom her mer. Er omtrent bare pissprat om Funcom det går i uansett…

6 Likes

Må’kke stikke av nå. Kursen er på vei oppover og da blir det bare god-prat og rosende kommentarer over hele linja :sunny:

Både akkurat nå og hver gang når, og hver gang noen andre blir banna, så blir det for dumt å baksnakke. Det blir for dumt å rakke ned på noen andre.

1 Like

Det ble slettet en hel haug med innlegg for to-tre dager siden. Jeg vil tippe forklaringen ligger blant de postene som ble slettet.

Gordon bidrar med mye, som mange her kaller fantasiregnestykker osv, dere klarer ikke noe bedre selv. En viktig del i å investere er å prognosere og prosjektere, prøve så langt det går å være klarsynt.

Gordon blir driti ut mye og latterliggjort, i kollektiv, så der er jeg enig med Cagey.

6 Likes

Jeg har kommet med ganske mange analyser utfra dataene vi har. Du har kanskje ikke registrert de fordi du er uenig?

4 Likes

Ja er enig i det og derfor har jeg ofte forsvart Gordon selv. Senest for tre-fire dager siden, men han slenger selv ut mye og definerer plutselig både meg, Holmes og omtrent alle som påpeker hans overdrivelser som del av “klanen” osv. når han blir motsagt. At noen ønsker inngang og noen utgang er vel helt natulrig i en aksje. Noen vil diskutere hva en tenker om en er ute og vil inn. Andre vil diskutere timing av kjøp og salg. Noen vil kun snakke regnskapstall og andre vil diskutere markedsføringen. Noen vil til og med diskutere de gode og dårlige sidene ved grafikken til Funcom. Alt dette må være lov på dette forumet og slik jeg forstår det så er det også svært ønskelig fra pdx sin side. Problemet er når en begynner å bruke negativt ladede kallenavn, plasserer folk i båser, baksnakker, forsøker å latterligjøre, trolle eller mobbe. Det er de fleste sterkt i mot. Inkludert Bagger selvfølgelig. Han sklir raskt utpå.

7 Likes
                          Håper dere forstår...

På det meste forge uke, hadde eg vilt mye Funcom ( vilt for meg ), kanskje lite for andre, men etter at eg innså at ikke utviklingen helt tok den retningen eg ønsket, så måtte eg ta ned noe risiko.
Dvs at eg reduserte noe forge uke, og eg har også redusert noe idag.
Ja, eg bruker skandiabanken, men eg har ikke solgt alt det skbn har stått for idag, men noe av det, egentlig en liten del.
Likevel har eg sikkert igjen mer aksjer enn hva mangen andre her har, så det har ingenting med at eg ikke tror kursen skal bedre seg.
Alt eg har sagt, står eg inne for.
Eg tror virkelig Funcom kan være i ferd med å snu skuta, men eg har dessverre ikke mulighet å sitte med så mye som hva eg hadde på det meste, om det likevel ikke skal bli den utviklingen av selskapet som eg ønsker.
Beholdningen eg nå har, blir eg sittende med til selskapet oppdaterer markedet.

11 Likes

Er så enig med deg Cagey2

1 Like